Parkeren grote bus

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
earl
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 29 jul 2019, 14:02
Roepnaam: earl
Geslacht:
Contact:

Parkeren grote bus

Ongelezen bericht door earl »

Ik woon aan een smalle tweerichtingsweg in Amsterdam.
Er kan aan deze weg worden geparkeerd, er zijn parkeervakken ( zie foto).
Er staat ook een E7 bord (laden lossen) met een tijd van 09:00 tot 15:00 van maandag t/m vrijdag.
Buiten deze tijden parkeert er wel eens een grote touringcar bus die zowel in de lengte als de breedte buiten de parkeervakken staat en eerdere parkeervakken bezet.
Ik wil hier graag iets aan doen mede doordat de bus door hier te parkeren ook voor een speelplein staat waarbij kinderen bij het oversteken het zicht wordt belemmerd en de bus zover de weg opstaat dat er net ruimte is voor een auto om te passeren.
Mijn vraag : is het wettelijk toegestaan met de belijning zoals op de foto buiten de markering van de parkeerplaatsen te staan, m.a.w. kan ik gewoon de politie bellen als de bus er staat of zal ik dit anders moeten aanpakken ? Gesprekken met de touringcar eigenaar hebben geen resultaat.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
africatwin
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Berichten: 252
Lid sinds: 04 mei 2005, 10:30
Locatie: Gouda
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contact:

Re: Parkeren grote bus

Ongelezen bericht door africatwin »

alle info kom je hier tegen: https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/touringcar/

En anders vind je daar de contactgegevens waar je je vraag kan stellen, lijkt me meer een zaak van handhaving dan van de politie.
Ooit was ik fanatiek sporter, tot ik er achter kwam dat je bekers en trofeeën gewoon kan kopen.... Nu ben ik overal de beste in!
Gebruikersavatar
earl
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 29 jul 2019, 14:02
Roepnaam: earl
Geslacht:
Contact:

Re: Parkeren grote bus

Ongelezen bericht door earl »

Dank je voor je antwoord maar de regels voor de touringcarbranche gaan hier niet op.
De touringcar is van een buurtbewoner en hij heeft een parkeervergunning.
Verderop in de buurt zijn grote parkeerplaatsen maar soms staat hij in de straat.
Mijn vraag is wat algemener: "mag een auto of bus die niet tussen de lijnen past van de parkeerplaatsen zoals op de foto, hier wel parkeren "
Gesloten