Moet NS service en veiligheid-medewerker zich legitimeren?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

k2p
Lid
Lid
Berichten: 109
Lid sinds: 03 nov 2016, 21:26
Contact:

Re: Moet NS service en veiligheid-medewerker zich legitimeren?

Ongelezen bericht door k2p »

Speedy1 schreef: 30 jul 2019, 16:26 De beelden waren veiliggesteld, maar in de beelden was de NS medewerker Service en Veiligheid alleen vanuit de zijkant/achterkant te zien, waardoor identificeren niet mogelijk zou zijn. Ook uit het dienstrooster zou niets op te maken te zijn. De jurist twijfelde daarom ook of het wel echt een NS medewerker was.
Maar de medewerker liet u geboeid achter en liep naar het station? Langs hoeveel andere camera’s moet hij dan wel niet gelopen hebben? Het stikt van de camera’s op stations. Ik zou nu zeker aangifte doen bij de politie, gezien NS twijfelt of het wel een echte NS medewerker was. Ik neem aan dat de politie er wel zaak van zou maken als het gaat om nep-handhavers die mensen in boeien slaan?
---
Geplaatst door een burger. Niet verbonden aan de politie.
NickB
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Berichten: 164
Lid sinds: 12 jul 2006, 16:12
Geslacht:
Leeftijd: 35
Contact:

Re: Moet NS service en veiligheid-medewerker zich legitimeren?

Ongelezen bericht door NickB »

Een aangifte lijkt mij vooralsnog niet van toepassing. Afgaande op het verhaal van de topicstarter is er mogelijk sprake van een behoorlijke misser door een BOA. Ik ben er niet bij geweest, maar dergelijke aantijgingen moeten naar mijn mening goed onderzocht worden (en vervolgens kan blijken dat het geheel terecht was, of juist compleet fout en alles ertussen in). Ik zou daarom adviseren om de klacht tevens zelf naar de toezichthouder en direct toezichthouder te sturen, om er zeker van te zijn dat de klacht bij hen bekend wordt.

Dit betreffen voor NS Service en Veiligheid:
Toezichthouder: hoofdofficier van justitie bij het Parket CVOM.
Direct toezichthouder: korpschef Nationale Politie

(De adresgegevens zijn ongetwijfeld via Google te vinden)
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Moet NS service en veiligheid-medewerker zich legitimeren?

Ongelezen bericht door Pim »

Toen er na zo'n twintig minuten nog steeds geen duidelijkheid was, heb ik aangegeven dat ik graag duidelijkheid wilde hebben, was ik hier vrijwillig en mocht ik gaan of was ik verplicht om te blijven (en dan wilde ik graag de reden hebben waarom). Toen werd meneer heel kwaad en legde hij boeien aan (om mijn polsen en een verkeersbord). Hij gaf aan dat ik mijn mond moest houden en daar moest blijven en hij op het station wel verbinding zou zoeken met de NS op het station.

Na 10-20 minuten kwam hij terug en zei hij dat ik op kon rotten. Vervolgens heb ik hem om zijn legitimatiebewijs gevraagd, maar hij weigerde dat, omdat hij als toezichthouder zou hebben gewerkt en dus niet tot legitimatie verplicht was.
Dat waren dus 20 (+10 a 20 min) = 30 a 40 min.
Maar in werkelijkheid nog geen 7 min. 8)

Als NS suggereert dat het geen medewerker van hun was zou ik hen dringend vragen aangifte te doen van een nep BOA die bovendien mensen van hun vrijheid berooft in hun 'huis'.

En u als betalende klant van de NS heeft dan zeker recht van spreken.

Ik vind het afpoeieren van de hoogste categorie.
En ik zou zeker na zulke uitspraken meer energie erin steken in plaats van minder.
Gebruikersavatar
roadtrain
Infopolitie Gast

Re: Moet NS service en veiligheid-medewerker zich legitimeren?

Ongelezen bericht door roadtrain »

Speedy1 schreef: 30 jul 2019, 16:26 Wat fijn dat jullie allemaal zo meedenken/-leven met mij.

Update:

De jurist twijfelde daarom ook of het wel echt een NS medewerker was.


Speedy
Denk dat de juist al aan een spelletje ''ontmoedigen'' is begonnen. Denk zomaar dat als de ns medewerker een nepper is geweest dat hij nooit zou zijn teruggekomen om TS te ''ontboeien''..........
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14386
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Moet NS service en veiligheid-medewerker zich legitimeren?

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Echt een slap excuus; zo’n boa is altijd te vinden..

Met zo’n reactie zou ik me er ook in vastbijten..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Vent
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1218
Lid sinds: 03 nov 2007, 17:10
Geslacht:
Contact:

Re: Moet NS service en veiligheid-medewerker zich legitimeren?

Ongelezen bericht door Vent »

Ik geloof er weinig van. Maar wat let TS nu om aangifte te doen bij de politie van de nepper? Laat er maar een onderzoek komen. Misschien kan de politie 'helpen' om de beelden (nog) veiliger te stellen? Ik voorzie namelijk dat die gaan verdwijnen.

Vooralsnog is TS namelijk niets verder als iemand die klaagt over een vieze wc in de trein...
Gebruikersavatar
Speedy1
Infopolitie Gast

Re: Moet NS service en veiligheid-medewerker zich legitimeren?

Ongelezen bericht door Speedy1 »

Pim schreef: 30 jul 2019, 20:24 Dat waren dus 20 (+10 a 20 min) = 30 a 40 min.
Maar in werkelijkheid nog geen 7 min. 8)
Nee zo erg zat ik er ook niet naast: het boeien was 7-8 minuten (dus niet minder dan 7 minuten) plus het overige oponthoud daarvoor van 17-18 minuten (uitgaande van de tijd waarop de trein aankwam en dat de -vermeende- NS medewerker op het perron te zien was...)

Dus 24-26 minuten in totaal i.p.v. 30-40 minuten. Maar je hebt gelijk Pim: ik heb het met 35% overdreven, waarvoor -als reeds gemeld- excuus.

Voor het overige: dank wederom voor jullie tips. Maar ik wacht toch even af of ik nog iets hoor van de politie of officier van justitie... Ik ben minder cynisch dan jullie en geloof (of wil geloven) in de goede wil van (semi-)overheidsinstanties.... Als ik over een maand nog niets gehoord heb zal ik eens contact opnemen met de politie.

Toch wederom bedankt allemaal!
Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Berichten: 1056
Lid sinds: 15 nov 2006, 15:58
Roepnaam: Mitchel
Locatie: Overal en (n)ergens
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Re: Moet NS service en veiligheid-medewerker zich legitimeren?

Ongelezen bericht door Mitch »

Een maand is veel te lang

Als de NS er met spoed naar kijkt en zelfs op zaterdag ermee bezig is, dan moet het binnen een dag geregeld zijn. Hou er rekening mee dat de camerabeelden niet eeuwig bewaard blijven, zelfs nu je daarom gevraagd hebt.
Gesloten