tattoo

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
michellemars
Infopolitie Gast

tattoo

Bericht door michellemars » 23 jul 2019, 18:39

Hallo,

Ik vind geen recente pagina over tattoo's dus vandaar op deze manier.

Ik zou graag bij de politie willen, en mag 1 augustus op gesprek komen voor de opleiding.
Alleen ik zit behoorlijk onder de tattoo's die ook zichbaar zijn, denk aan vingers/hand en groot stuk op mijn keel.

kan ik hier voor afgekeurd worden? of doen ze daar niet moeilijk over?

hier kun je zien hoe ze er uit zien.

https://www.mupload.nl/img/x083uu94.jpg

alvast bedankt!

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: tattoo

Bericht door zijlvaart67 » 23 jul 2019, 22:30

Er bestaat een officiele regel dat zichtbare tattoo’s moeten worden afgedekt, maar ik denk dat niet iedere chef daar even streng mee omgaat..

Ik weet niet hoe streng ‘werving en selectie’ is, maar het wordt al meer geaccepteerd, dat is ook wel duidelijk..

Stukje uit de gedragscode:
In de gedragscode is bepaald dat »Vanwege de bijzondere positie van de Nederlandse politie door politieambtenaren, in contacten met het publiek,
in ieder geval afstand dient te worden genomen van de volgende uitingen:
– zichtbare uiting(en) van (levens)overtuiging, religie, politieke overtuiging, geaardheid, beweging, vereniging of andere vorm van lifestyle, die afbreuk doet aan de gezagsuitstraling, neutraliteit en veiligheid van de politiefunctie;
– zichtbare accessoires die op enige wijze voor de politieambtenaar letsel kunnen opleveren;
– zichtbare tatoeages, zichtbare piercings of andere zichtbare opzichtige lichaamsversieringen;
– uitzonderlijke haardracht en/of haarkleur.»

Het verbieden van dergelijke uitingen kan een inperking van grondrechten van de betreffende politieambtenaren met zich brengen, welke echter gerechtvaardigd is in het belang van het gezag, de neutraliteit en de veiligheid van het functioneren van de geüniformeerde politie.

1 Ter inzage gelegd bij het Centraal Informatiepunt Tweede Kamer.

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Jan
Superlid
Superlid
Contacteer:

Bericht door Jan » 24 jul 2019, 08:56

Ik ben uiteraard geen werving of selectie, maar mijn mening als burger is dat ik het wel mee vind vallen allemaal. Ik zou liever een bekeuring krijgen van deze charmante dame dan van ..... nouja ik zal geen namen noemen :)
De tattoos zijn zeker wel goed zichtbaar op de handen en in de nek , en dat kun je mooi vinden of juist niet, maar ik zie 1-2-3 niets wat wat ten koste zou gaan van gezagsuitstraling of neutraliteit. En mij lijkt het prima passen bij "diversiteit" waarnaar de politie tegenwoordig op zoek is.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

Smitty
Lid
Lid
Aspirant
Roepnaam: Mick
Geslacht:
Leeftijd: 25
Contacteer:

Bericht door Smitty » 27 jul 2019, 15:40

Bij mij in de opleiding zijn er meerdere collega's die ook tattoo's hebben op hun armen/handen en in hun nek. Bij start opleiding moest dit volledig afgedekt zijn (polo lange mouwen en knoopjes dicht). Daar kwamen ze al vrij snel van terug en werd het per teamchef van het Basisteam bepaald.. Met andere woorden.. iedereen loopt nu in korte mouwen.

Gewoon netjes kleden en aangeven dat je (zichtbare) tattoos hebt..

Succes in ieder geval ;)

Gesloten