Overbuurman parkeert in mijn loods

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: Overbuurman parkeert in mijn loods

Bericht door Pim » 20 jul 2019, 14:36

Die route kan ook maar heeft meer kent risico's.

Want dan wordt de politie gebeld door de oude baas, en dan weet die oude baas van niks en dan is er een ijverige collega, en die neemt TS mee.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Frans » 20 jul 2019, 15:01

Door welke oude baas? De overbuurman parkeert zijn bus in/voor de loods.TS is dat intussen beu en laat hem nu wegtakelen. De overbuurman komt zijn bus nu op het terrein in de loods van TS ophalen en ziet dat zijn auto weg is. Ongetwijfeld ontstaat hierbij "enige uitleg" maar die is er tot op heden al meerdere malen geweest zoals ik begrijp. Die uitleg zal nu zijn dat de overbuurman 3 minuten moet lopen, 2 straten verderop én dat hij duidelijk ongewenst is op het terrein. Op welk moment gaat die overbuurman dan de politie bellen (ja, dat mag ie op elk moment), op welk moment weet ie van niks en op welk moment wordt TS dan meegenomen (en ik neem aan dat je dan terzake 350 bedoelt)? Ik zie dat niet.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 20 jul 2019, 19:52

En ik ook niet.
De auto heeft daar niets te zoeken en TS laat hem wegslepen.
Niks mis mee.
De oude baas kan zijn auto gewoon ophalen bij de bewaarplaats van de takelauto.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

maestro
Toplid
Toplid
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 21 jul 2019, 05:47

Eens met Frans, er is geen sprake van 350 Sr. Alleen al omdat er geen opzet/bedoeling is. In https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 011:BR2510 is er wel sprake van een strafbaarfeit, maar daar wordt de auto verborgen gehouden en gaat het niet meer om opheffen van de onrechtmatige daad.

De persoon die de auto parkeert pleegt een onrechtmatige daad en is aansprakelijk voor eventuele schade die daaruit voortvloeit. Mag de auto zonder meer worden weggesleept? Nee. Zie ook: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2017:2319 Er zal aan bepaalde voorwaarden moeten worden voldoen voordat de auto op kosten van de eigenaar van de auto mag worden weggesleept. Zie ook bijvoorbeeld het artikel hier: https://www.vverecht.nl/2006/04/foutpar ... e-kwestie/

Geef dus duidelijk aan dat fout geparkeerde auto's op kosten van de eigenaar van de auto zullen worden weggesleept. In dit geval weet TS zelfs naam en adres van de eigenaar van de auto en zou ik tevens mededeling doen per aangetekende brief (en kopie per gewone post).

Opmerking in zijn algemeenheid is dat de kosten die de eigenaar van de auto moet betalen voor het wegslepen wel in verhouding moet staan met de overlast ten gevolge van de onrechtmatige daad. Wegslepen van een auto die in het geheel niet in de weg staat kan wel eens door een rechter als onredelijk worden beschouwt. Niet dat dit in het in het onderhavige geval aan de orde zal zijn.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

brommert
Nieuw lid
Nieuw lid
Contacteer:

Bericht door brommert » 21 jul 2019, 16:19

Gaat een sleepbedrijf in opdracht van A een auto (van B) weghalen en de rekening naar B sturen?

r0n.
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 66
Contacteer:

Bericht door r0n. » 21 jul 2019, 16:37

brommert schreef:
21 jul 2019, 16:19
Gaat een sleepbedrijf in opdracht van A een auto (van B) weghalen en de rekening naar B sturen?
Het sleepbedrijf kan niet nagaan, wie de eigenaar van de auto is, de rekening zal dus altijd naar de opdrachtgever gaan.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Frans » 21 jul 2019, 16:42

brommert schreef:
21 jul 2019, 16:19

Nee, maar (om je voorbeeld te gebruiken) A kan, doordat in deze al talloze malen overduidelijk is medegedeeld middels borden, in woord én geschrift dat de auto daar verkeerd staat geparkeerd, de kosten civielrechtehtelijk verhalen op B. Met andere woorden, A stuurt de factuur gewoon naar B, stelt hem aansprakelijk voor de kosten en betaald B de kosten niet dan komt het uiteindelijk voor een rechter, dan mag die beslissen. Overigens, A weet in dit geval precies wie "meneer B" is.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Loods
Infopolitie Gast

Bericht door Loods » 26 jul 2019, 12:56

Allereerst: bedankt voor alle reacties!

Ik denk dat de soap inmiddels wel ten einde is.
Afgelopen zaterdag stond de zus van de overbuurman aan mijn deur. Hij was inderdaad met zijn auto ’s nachts tegen de ketting aan gereden. En dat was allemaal mijn schuld in haar beleving, ik moest betalen voor de schade aan de auto. Mijn vraag hoe het in hemelsnaam kan dat je een fluorescerend oranje ketting met 2 rood-witte borden niet ziet in je het licht van je koplampen bleef onbeantwoord (weet inmiddels waarschijnlijk wel waarom). En ze zou naar de politie gaan enz. Grappig werd het toen ze beweerde dat ik nooit iets van het niet meer mogen parkeren tegen haar broer had gezegd, want hij zei van niet en het was mijn woord tegen het zijne.
Rondom mijn woning heeft de vorige eigenaar een heel uitgebreid systeem met beveiligingscamera’s aan laten leggen, deze nemen o.a. op bij beweging en nemen dan op met geluid (de camera’s hebben een intercom functie). Overigens: er staat langs de oprit een bordje dat er camerabewaking is. Toen ik haar vertelde dat ik van minimaal 4 van dergelijke gesprekken een opname had (vast meer, maar nog niet zover teruggezocht) en dat ik ook de beide gesprekken voor mijn voordeur met de overbuurman op film had en haar de camera boven mijn deur aanwees werd haar toon drastisch anders. Het gesprek eindigde daarna snel. Haar laatste woorden: “nou, als het zo moet dan zoeken we wel een andere plek voor zijn auto”

Afgelopen week een BBQ gehad bij een vriend in het dorp en uiteraard kwam ook dit ter sprake. Er waren een aantal gasten die hun hele leven al in het dorp woonde en mijn overbuurman staat als sinds zijn lager schooltijd bekend als “gekke henkie”. Het is een man van begin 40 die zeer zwak begaafd is. En zijn drank gebruik over de jaren heen hebben zijn verstandelijke vermogens niet verbeterd. Zo had een van de bbq-gasten hem ook de vrijdagavond dat hij tegen mijn ketting reed in het lokale cafe gezien. Ik vermoed dat hij daarom de ketting niet had gezien, hij schijnt vaker met een bakkie teveel op achter het stuur te zitten.

In elk geval is er de hele week geen ongenodigde gast met zijn auto op mijn erf geweest. Ik denk dat de boodschap is over gekomen, maar de ketting gaat er de komende tijd nog wel elke avond op

fietspomp
Lid
Lid
Vrijwilliger
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door fietspomp » 28 jul 2019, 20:26

Mocht ze terugkomen dan kan je ook even doorgeven dat jij in dat geval aangifte gaat doen van verlaten plaats ongeval (doorrijden na een aanrijding), er is door zijn toedoen schade ontstaan aan jouw bezit en na een aanrijding ben je verplicht om je jezelf kenbaar te maken bij de tegenpartij.

Overigens is het wellicht verstandig om sowieso eens een melding te maken bij je wijkagent of een Meld Misdaad Anoniem melding te maken betreffende het drinken en rijden verhaal, zou jammer zijn als jij of iemand van je familie of één van je bezoekers wordt aangereden door zo'n dronken tor.

Gesloten