Bekeuring E1 veranderd door rechter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
JennekeG
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Jenneke
Geslacht:
Contacteer:

Bekeuring E1 veranderd door rechter

Bericht door JennekeG » 01 jul 2019, 20:32

Ik kreeg een bekeuring voor E1, niet geparkeerd in de vakken en tevens stond ik even stil bij een nauwelijks zichtbare gele lijn.
Door een wegafsluiting moest ik een tijdelijke weg nemen waardoor het E1 bord gemist werd.
Na 2x bij de rechter geweest te zijn, afgewezen, ga weer in beroep. Moet nu naar Leeuwarden.
Plotseling telt de bekeuring niet meer voor E1 maar nu voor parkeren bij een gele streep.
De gele streep was dus nauwelijks zichtbaar en is een paar dagen na mijn bekeuring opnieuw geschilderd, was dus blijkbaar wel nodig.
Kan een aanklacht zomaar wisselen van E1 naar gele streep?
Mvg
Jenneke

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: Bekeuring E1 veranderd door rechter

Bericht door Frans » 01 jul 2019, 20:59

Een rechter mag te allen tijde een feitcode wijzigen van R584 naar R396i want dat is wat is gebeurd zoals ik begrijp? Kennelijk naar aanleiding van je eigen bezwaarprocedure overigens.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

JennekeG
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door JennekeG » 01 jul 2019, 23:02

In het procesverbaal staat 1x onderbroken gele streep en 1x ononderbroken gele streep. Maakt dat nog wat uit?
Ook stond er een bord max. 1 tot 1.5 uur parkeren met parkeerschijf. Nadat er een nieuwe gele lijn is aangebracht is ook dat bord weggehaald. Ook vreemd.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 01 jul 2019, 23:10

viewtopic.php?f=57&t=41371

Gaat het over dit topic?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Bericht door SWAT » 01 jul 2019, 23:33

JennekeG schreef:
01 jul 2019, 23:02
In het procesverbaal staat 1x onderbroken gele streep en 1x ononderbroken gele streep. Maakt dat nog wat uit?
Ook stond er een bord max. 1 tot 1.5 uur parkeren met parkeerschijf. Nadat er een nieuwe gele lijn is aangebracht is ook dat bord weggehaald. Ook vreemd.
Ook een politieambtenaar mag een verschrijving doen. Ter zitting is kennelijk door de rechter vastgesteld wat de juiste overtreding was, als daar dan verder geen discussie over mogelijk is mag de rechter de beschikking verbeteren. Alleen als deze vast stelling door de rechter feitelijk niet juist is kunt u daarover in hoger beroep klagen.

Parkeren met een parkeerschijf mag alleen in combinatie met een blauwe streep. U kunt dit bord alleen aanvoeren als u geparkeerd heeft met gebruikmaking van een parkeerschijf n niet langer daar hebt gestaan als de toegestane tijd. Max 1 tot 1,5 uur zal echter nooit op een officieel bord staan.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 02 jul 2019, 08:42

Vaak maken handhavers bij een overtreding bij een gele streep (of indien nodig) zelf ook fotos die ze bij kunnen voegen bij hun beschikking.

Edit: ik heb nog even gecheckt of de uitspraak online staat maar kon hem ook niet terugvinden helaas anders hadden we de motovatie van de rechtbank kunnen lezen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 02 jul 2019, 14:07

Inmiddels heb ik via het contactformulier een bericht gekregen van Jenneke wat de zaak eigenlijk mijn inziens nog onduidelijker maakt.

Beste Frans,
Op het bord stond geen 1 - 1.5 uur maar max. 1.5 uur parkeren met parkeerschijf. Excuus. Geen blauwe streep/lijn.
Dit bord stond voor de zeer slecht zichtbare gele lijn die dus na protest is overgeschilderd en bord verwijderd.
Ik moet dus omhoogkijken naar het bord en ook de gele lijn zien ;-)
Mijn bekeuring was voor E1.
E1 is nu ineens niet meer van toepassing maar nu alleen R585 bij gele lijn.
Kan iemand me uitleggen in welke situatie er een parkeerverbod (gele doorgetrokken streep, slecht zichtbaar) vergezeld van een bord parkeren max 1,5 uur met parkeerschijf, vergezeld van een E1 (parkeerverbod) bestaat? Het maakt me dan nog niet eens uit welke kant je op kijkt, ik zou dat wel eens op google maps willen zien dan toch.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

JennekeG
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door JennekeG » 02 jul 2019, 17:07

Zo juist een brief van de advocaat generaal (rechtbank) gekregen. Ik hoef vrijdag niet naar Leruwarden te komen.
De beslissing is heroverwogen. "Gelet op de bijzondere omstandigheden van het geval" is er besloten de opgelegde beschikking te vernietigen.
De aanhouder wint en ik krijg 105 euro terug.😀

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 02 jul 2019, 19:58

Mooie afronding dus.
Frans