Brommer snelheid

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Flapperman
Infopolitie Gast

Brommer snelheid

Bericht door Flapperman » 25 jun 2019, 19:43

Hoi,

Ik heb een tijd geleden een brommertje gekocht waar ik enorm trots op ben, echter gaat hij volgens de snelheidsmeter 60, dit lijkt me sterk, maar ik heb geen zin dat m’n brommer wordt afgenomen aangezien deze heel veel voor me betekent. Ik heb m weg gebracht en ze hebben er iets aan gedaan zeggen ze. Je merkt het wel maar teller zegt nog steeds 57. Wat ik me afvroeg is of ik misschien als ik weet dat er een rollenbank in de buurt is hier naartoe kan gaan met de brommer in de hand en vragen om ze de brommer willen testen zodat ik kan zorgen dat ie max 50 km/h gaat zonder dat ik een bekeuring, proces verbaal of WOK krijg?

Tommy
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Re: Brommer snelheid

Bericht door Tommy » 25 jun 2019, 20:56

Nee dit kan niet. Het beleid is dat er niet getest word zonder te bekeuren. Sommige bureau's doen hier nog wel is aan tijdens open dagen maar dit is niet gebruikelijk.

U kunt het altijd proberen bij het plaatselijke bureau.

Flappermeneer
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Flapperman
Contacteer:

Bericht door Flappermeneer » 25 jun 2019, 21:00

Maar hoe zou ik het dan evt wel kunnen testen? Ik houd echt van dat ding en heb geen zin in een wok enzo😂

Tommy
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Tommy » 25 jun 2019, 21:03

Naar blijkbaar, in deze heeft u geen vertrouwen, een betere bromfietszaak gaan die middels rij proeven de daadwerkelijk snelheid wil gaan meten.

Ik weet dat het niet het meest fijne antwoord is.

Nogmaals u kunt even naar het dichtstbijzijnde bureau gaan misschien zijn ze er toch gevoelig voor.

Jan
Superlid
Superlid
Contacteer:

Bericht door Jan » 25 jun 2019, 21:09

Lekker adresje dan waar je je scooter hebt laten afvoeren,,, je kunt beter naar de vakman gaan :)
Verwacht niet van de politie dat ze hun rollerbanken beschikbaar stellen zodat jij kunt kijken of je brommer niet harder gaat dan 50. Je zou een tomtom kunnen meenemen ,dan op een lang recht stuk weg rijden en kijken welke snelheid de tomtom aangeeft. Dan heb je nog geen geijkte snelheid maar heb je wel een redelijke indicatie van je maximum snelheid.

Enne.... je mag maar 45 km/uur, en geen 50. Je krijgt weliswaar pas een wokmelding vanaf 50 km/uur, maar die 5 km/uur correctie is omdat de meetapaaratuur iets kan afwijken, naar boven of naar beneden. Dus als je de grens opzoekt zou het zomaar kunnen dat de brommer in werkelijkheid precies 50 km/uur rijdt, maar als de rollerbank dan een kleine afwijking heeft en 51 km/uur aangeeft heb je alsnog die wokmelding te pakken.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

DDL
Infopolitie Gast

Bericht door DDL » 25 jun 2019, 22:07

Of kijken of er een scooter tuning met test bank bij u in de buurt zit waar je een testrun kan laten uitvoeren voor 4 10js

Tommy
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Tommy » 25 jun 2019, 22:10

Jan schreef:
25 jun 2019, 21:09

Enne.... je mag maar 45 km/uur, en geen 50. Je krijgt weliswaar pas een wokmelding vanaf 50 km/uur, maar die 5 km/uur correctie is omdat de meetapaaratuur iets kan afwijken, naar boven of naar beneden. Dus als je de grens opzoekt zou het zomaar kunnen dat de brommer in werkelijkheid precies 50 km/uur rijdt, maar als de rollerbank dan een kleine afwijking heeft en 51 km/uur aangeeft heb je alsnog die wokmelding te pakken.
Het klopt dat je maar 45 kilometer per uur mag pf 40 kilometer per uur. Nu gaat het hier om de constructiesnelheid. Die wordt gemeten met de rollerbank. Voor de werkelijke gecorrigeerde en strafbare snelheid wordt de constructiesnelheid genomen vanaf het kentekenbewijs vermeerderd met 5 km/h. Na correctie van de rollerbank van 6 km/h bent u strafbaar vanaf een gemeten snelheid van 57 km/h op de rollerbank.

De bromfiets zal ook niet gelijk de eerste keer in beslag genomen worden bij 57 km/h. Bij recidive mogelijk wel. Danwel rijden met de WOK status die volgt bij 57 km/h.

fietspomp
Lid
Lid
Vrijwilliger
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door fietspomp » 28 jun 2019, 08:37

Je kan ook gewoon even een simpel appje aanzetten op je telefoon (bijvoorbeeld flitsmeister of iets voor snelheid) dan zie je je gps snelheid, die klopt wel voor 99%, mits je gps snensor klopt. Wel een houder gebruiken hé ;-) Of een passagier.

Gesloten