Graffiti plastic wrap

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
MC_J
Infopolitie Gast

Graffiti plastic wrap

Ongelezen bericht door MC_J »

Hi, sinds kinds af aan vind ik het al heel tof om graffiti te zien. Helaas (wel begrijpelijk) is dit illegaal om toe te passen op "normale"plaatsen, en zo ver ik weet zijn er geen/weinig legale plekken om dit in mijn omgeving te doen. Vandaar mijn vraag, is het legaal om zoiets als het gelinkte plaatje te gebruiken? Foto
Bvd

MC_J
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: Graffiti plastic wrap

Ongelezen bericht door Jan »

Of het zo helemaal legaal is weet ik niet, maar respect dat je er zo over nadenkt, en ook al omdat op die manier het weghalen van de graffiti in ieder geval een heel stuk eenvoudiger is.
Nog beter zou zijn als je het op je eigen spullen doet, (bijv, op de eigen schutting van je tuin/ of gewoon op je muren binnenshuis ipv een behangetje : dan heeft niemand het recht om het weg te halen en heb je er ook langer plezier van.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Graffiti plastic wrap

Ongelezen bericht door Pim »

Het spuiten/aanbrengen van verf op het plastic zal niet het grootste probleem zijn. Maar het achterlaten (al of niet in de natuur) van het plastic wel.

Dus dan ben je klaar en moet je het lossnijden en de rommel weer meenemen. Kortom... alles voor niks gedaan.

Bij het achterlaten denk ik aan overtreden van de feitcode H022, (straatafval achterlaten in de openbare ruimte zonder gebruik te maken van de van gemeentewege of anderszins geplaatste of voorgeschreven bakken, manden of soortgelijke voorwerpen), en dat kost €140.

En zijn zelfs teams van de Landelijke Eenheid die graffiti fotograferen en rubriceren. Worden graffitispuiters op enig moment gepakt dan kunnen alle openstaande zaken bijeengevoegd worden.

Wat jij mooi vindt zitten anderen niet op te wachten. Zeker niet in de natuur. Zeker geen plastic met verf.
Gesloten