Boete geen richting

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
ShirleyDroopy
Infopolitie Gast

Boete geen richting

Ongelezen bericht door ShirleyDroopy »

Goedendag,
Ik krijg zojuist tot mijn verbazing een boete voor afslaan zonder richting aan te geven, nu ben ik bekend met snelheids boetes en betaal deze zonder tegenstribbelen maar deze? Ik ben niet staande gehouden, er is geen foto oid op het zaaknummer te vinden en buiten dat, geef ik altijd mijn richting aan, alleen al omdat ik er een gruwelijke hekel aanheb als mensen dat vergeten en je daardoor nog langet moet wachten voor je de weg of rotonde opkan. Ik heb bezwaar ingediend direct maar in hoeverre kan je een boete aanvechten waarvan je 100% zeker weet dat die onterecht is?
Groetjes Shirley
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Boete geen richting

Ongelezen bericht door Frans »

Kijk even bij onze veelgestelde vragen: viewtopic.php?f=165&t=23739
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
ShirleyDroopy
Infopolitie Gast

Re: Boete geen richting

Ongelezen bericht door ShirleyDroopy »

Ik zie het, wel erg krom. Dus iemand zegt dat ik iets in dit geval niet doe, en ik moet bewijzen dat ik dat wel heb gedaan, hoe dan??? Dat is toch onmogelijk?
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Boete geen richting

Ongelezen bericht door Frans »

Dat weet ik niet, de verbalisant zal:

A: een erg dringende noodzaak hebben gevoeld om u voor het niet aangeven van richting, een relatief lichte overtreding, een beschikking te moeten geven
B: dit dan ook nog eens te moeten doen op kenteken en u niet staande te houden, kennelijk was hij dus heel erg druk met iets anders bezig waardoor die staandehoiding door bepaalde omstandigheden niet mogelijk was. Welke dit zijn, dat is voor ons gokken.

Het feit dat hij wel de moeite heeft genomen zegt heel wat denk ik maar naar de inhoudelijke reden is het slechts gissen. Dus ja, u zult een op ambtseed opgemaakt proces-verbaal moeten weerleggen... en dat gaat moeilijk worden als het enkel welles/nietes is.

Daar tegenover staat: hoe weet u 200% zeker dat u nooit vergeet richting aan te geven in het verkeer?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11052
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Boete geen richting

Ongelezen bericht door Hilde »

Daar tegenover staat echter.. niet geschoten is altijd mis..
Als je zeker bent van je zaak, kan je het voor laten komen. Bezwaar aantekenen, dat wordt afgewezen, maar dan in beroep gaan. Dan kan je daarna bij de rechter uitleggen wat jouw standpunt is. En de ene keer gaan ze daarin mee.. en de andere keer niet.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
speedo
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1400
Lid sinds: 15 mar 2014, 20:15
Geslacht:
Contact:

Re: Boete geen richting

Ongelezen bericht door speedo »

Zou ook kunnen dat uw betreffende richting aanwijzer defect was toch, een los draadje of zo .
blijft wel uw verantwoordelijkheid maar evengoed wel erg vlot geschreven.
Never change a winning team
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Boete geen richting

Ongelezen bericht door Frans »

Hoezo vlot geschreven speedo? Eerder niet dan wel denk ik, en altijd eens met Hilde, niet geschoten is altijd mis.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
ShirleyDroopy
Infopolitie Gast

Re: Boete geen richting

Ongelezen bericht door ShirleyDroopy »

Ik denk dat ie bedoeld met erg snel geschreven, de boete.. Mijn auto is altijd in orde, lampjes check ik regelmatig aangezien ik in het verleden een flinke boete heb gehad voor een kapot remlicht. Ik weet 100% zeker dat ik altijd richting aangeef. Enige overtredingen die ik maak zijn gebaseerd op snelheid. Maar als het voorkomt gaat het me geld kosten toch?? We gaan het meemaken, khou niet zo van machtsmisbruik dus ik laat het er zowieso niet bij zitten.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Boete geen richting

Ongelezen bericht door Frans »

U gaat het horen bij de rechter in dit geval. Ik wens u in ieder geval veel succes!
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1181
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contact:

Re: Boete geen richting

Ongelezen bericht door taxikemperman »

ShirleyDroopy schreef: 20 jun 2019, 23:56 Maar als het voorkomt gaat het me geld kosten toch??
Eerste bezwaar: kosten: tijd om het te schrijven. Kan kosteloos via CJIB. U hoeft nog niets aan het CJIB te betalen
Dit wordt standaard afgekeurd
Tweede bezwaar: kosten: tijd om te schrijven (Je kan je eerste reactie direct in een brief zetten. Hoef dat niet meer over te tikken :wink: , een vel papier met envelop en een postzegel. U moet nu de beschikking betalen als zekerheidsstelling
U krijgt dan gemiddeld na een jaar of 2 een oproep om voor de rechter te verschijnen.
Kosten voor de rechtbank: uw tijd, vervoerskosten en eventueel parkeerkosten.
U kunt eventueel nog gebruik maken van uw recht om het dossier in te mogen kijken voor de rechtszitting. U moet daarvoor persoonlijk met ID langs op de rechtbank.

In de rechtszaal zit u met meerdere mensen en wordt u op volgorde opgeroepen. U krijgt dan te horen wat u gedaan heeft en daar kunt u dan op reageren.
De rechter kan dan beslissen:
Schuldig; u krijgt geen geld terug, maar hoeft ook niets bij te betalen
Schuldig met met verlaging; u krijgt een gedeelte van het geld terug van het CJIB
Schuldig zonder strafoplegging of onschuldig; in beide gevallen krijgt u het complete bedrag terug van het CJIB

Let wel goed op hoe de stuken moeten worden aangeleverd en naar welk adres.
Let ook op dat u alle gegevens die gevraagd worden mee stuurt bij het tweede bezwaar (deze staan op de achterkant van de afwijzing):
Kopie afwijzing bezwaar OvJ
voornamen + achternaam
adres + postcode en woonplaats
zaaknummer
geboortedatum
bankrekeningnummer

Als ik in mijn glazen bol kijk, dan zie ik voor u alleen optie 1 (schuldig) of 2 (schuldig met verlaging) in dat laatste geval heeft u een hele vriendelijke rechter of zeer goede stukken
Succes
Gesloten