Fiets gestolen, geen onderzoek, en nu?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
leeuw89
Infopolitie Gast

Fiets gestolen, geen onderzoek, en nu?

Ongelezen bericht door leeuw89 »

Hallo,

Ik ben een enorme leek, misschien is deze vraag voor de hand liggend, maar stel hem toch maar even.

Mijn vrij nieuwe fiets is gestolen. Ik heb hier een aangifte voor gedaan via internet.
Vrij snel terug gekregen van de politie dat zij geen onderzoek gaan doen en hierbij de aangifte is stop gezet.

Betekent dit nu dat ze ook niet meer eens naar de fiets gaan zoeken? Dit is mij dus niet duidelijk.

Ongeveer 12 jaar geleden is ook ooit mijn fiets gestolen. Toen had ik dit opgegeven in het politiebureau zelf. Daarna kreeg ik binnen 2 weken een bericht dat ze mijn fiets hadden gevonden en ik hem kon komen ophalen.

Vraag me dus af, ondanks dat de aangifte is stopgezet, of ze net als 12 jaar geleden, nog wel gewoon gaan doorzoeken naar mijn gestolen fiets en of ik hier dan ook dus nog een bericht van ga krijgen, ja of nee?

Alvast bedankt!
KaaDee
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1309
Lid sinds: 28 mar 2012, 23:19
Contact:

Re: Fiets gestolen, geen onderzoek, en nu?

Ongelezen bericht door KaaDee »

De aangifte is behandeld en er zat kennelijk geen opsporingsindicatie in. Geen camerabeelden, geen getuigen en dus geen idee wie de verdachte kan zijn.

Wel blijft de aangifte in het systeem. Wanneer uw fiets bijvoorbeeld is aangetroffen in een park, op de bodem van een vijver of bij iemand in de tuin, zal men alsnog contact met u opnemen.

Maar er gaat geen politieagent letterlijk "op zoek" naar uw fiets.
Oost-Nederland | GLM
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7448
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Fiets gestolen, geen onderzoek, en nu?

Ongelezen bericht door SWAT »