Aanwijzingen verkeersregelaar of agent RVV.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Dusty
Deskundige
Deskundige
Geslacht:
Contacteer:

Re: Aanwijzingen verkeersregelaar of agent RVV.

Bericht door Dusty » 18 jun 2019, 11:23

taxikemperman schreef:
17 jun 2019, 23:08
zijlvaart67 schreef:
17 jun 2019, 09:09
‘Verkeersregelaars’ moeten ‘het verkeer regelen’.. Dat mag je gerust ruim interpreteren; je kan niet het verkeer regelen door alleen maar stoptekens te geven, oid..
Ja maar in het RVV staat dus geen oprijteken.
Ik maak het trouwens wel vaak mee met sommige verkeersregelaars: Ze geven wel een stopteken, maar geven dan geen oprijteken.
Ik ben dan zo lullig om te blijven staan.
Als je in de praktijk oplet zijn er wel (veel....) meer tekens die niet in het RVV staan.
Zo zie ik ze bij ongevallen, waar de langskomende bestuurders vóóral goed willen zien wat er nu precies is gebeurd en hoe erg de schade is (zodat ze dat thuis/anderen in geuren en kleuren kúnnen vertellen) wel eens het teken geven dat het verkeer vooral moet doorrijden.
Ook dat teken staat nergens in het RVV en tóch snappen veel bestuurders precies wat er van hun verwacht wordt................; nu nog doen! :oops:

Frans
Beheerder
Beheerder
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Aanwijzingen verkeersregelaar of agent RVV.

Bericht door Frans » 18 jun 2019, 12:57

wil schreef:
18 jun 2019, 09:17
Dit is ook precies de reden waarom ik ben gestopt als verkeersregelaar.
Dat is jammer want goeie verkeersregelaars zijn hard genoeg nodig en voor elke verkeersregelaar die gemist wordt moet een BOA of AOA het verkeer regelen en dat is weer zonde van zijn of haar tijd, die kan veel nuttiger ingezet worden.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gesloten