Diefstal contanten in huis van moeder door dochter en schoonzoon

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
AAA Bakker
Infopolitie Gast

Diefstal contanten in huis van moeder door dochter en schoonzoon

Bericht door AAA Bakker » 12 jun 2019, 13:09

Snap niks van die tekens! Vraag is: kan ik aangifte of melding doen bij politie als mijn eigen dochter en schoonzoon contant geld in mijn huis gestolen hebben en er geen braaksporen zijn?

maestro
Toplid
Toplid
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Re: Diefstal contanten in huis van moeder door dochter en schoonzoon

Bericht door maestro » 12 jun 2019, 15:30

U kunt altijd aangifte doen van een strafbaar feit, daar heeft u recht op. Of er ook iets met uw aangifte gebeurt is echter een heel andere zaak, dat hangt onder andere af van het feit of er voldoende bewijs is. Daarnaast moet u zich afvragen of u inderdaad aangifte wilt doen tegen uw eigen dochter, wat de verhoudingen op scherp stelt.

Alles kan worden betwist en moet worden bewezen. U stelt alleen dat er geen inbraaksporen aanwezig waren en blijkbaar verdenkt u hen daarom. Maar bij de rechter zullen vragen opgeworpen worden die beantwoord moeten worden, zoals:
  • was er inderdaad geld aanwezig en is dat verdwenen?
  • waren er inderdaad geen inbraaksporen aanwezig?
  • heeft uw schoonzoon het geld gestolen of heeft uw dochter het geld gestolen of hebben ze het samen gedaan?
Etc.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

marcootje
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Roepnaam: marco
Geslacht:
Contacteer:

Re: Diefstal contanten in huis van moeder door dochter en schoonzoon

Bericht door marcootje » 13 jun 2019, 09:49

Aangifte kan, of er nu wel of geen bewijs is, het gaat of er voldoende onderzoeksgrond is. Daaruit zal moeten blijken of er bewijs en of voldoende bewijs is.
Zorg dus, als je aangifte gaat doen, dat je documenten, getuigen, oid meeneemt. Het is wel een klachtdelict, dan heb je 8 dagen bedenktijd om de aangifte door te zetten of er vanaf te zien.
Het is niet verkeerd om je boerenverstand te blijven gebruiken

Gesloten