Ophalen inboedel bij ex voor iemand anders

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mir81
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: Ophalen inboedel bij ex voor iemand anders

Bericht door Mir81 » 25 jun 2019, 18:50

@suikertante

ju·ris·pru·den·tie (de; v): rechtsopvatting van de rechterlijke macht, zoals die blijkt uit genomen beslissingen.

Artikelen van o.a. GeenStijl vallen daar toch echt niet onder.

thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contacteer:

Bericht door thijeleo » 25 jun 2019, 19:53

En zeker als het gaat om een voorval uit 2009 en die ander uit 2010. Lekker actueel....
LJB ten Thije-Boonkkamp
Forummaster

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 26 jun 2019, 00:31

Uit de categorie:
Ik roep iets en dan ik krijg tegenspraak.
Ik roep weer iets want ik wil gelijk hebben.
Dan schraap ik wat tendentieuze stukjes zonder kop of staart en waarin geen hoor en wederhoor werd toegepast en plaats die.
Dan krijg ik vast weer tegenspraak, maar dat bevestigt wat ik al riep: totaal onbehulpzame, ondoordachte, en slecht getimede reacties.

Ik heb nog steeds geen jurisprudentie gezien over de casus "dat iemand een gewapende overvaller is gevolgd met gevaar voor eigen leven doet er voor jullie niet toe, waar jullie je op gaan focussen is dat hij door een stop tonend voetgangersverkeerslicht is gelopen".
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 26 jun 2019, 08:49

Jurisprudentie over niet aangehouden en vervolgde gewapende overvallers is er natuurlijk niet. Onredelijk om dat te vragen.

Toch is er in dit topic iets heel wonderlijks aan de hand. De irritatie bij suikertante is opgewekt door het (off topic) verwijt van ThunderStreak aan TS dat TS onrechtmatig de post van haar partner zou hebben. Hierbij verwijst ThunderSTreak aan het grondwettelijk vastgelegd briefgeheim. Dat op zichzelf is al opvallend, aangezien de grondwet de verhoudingen tussen overheid en burgers regelen, en niet tussen burgers onderling. Als er al sprake is van een horizontale werking dan nog geldt dat alleen strafbaar is wat bij wet verboden is. Er is ook wel het een en ander nader geregeld in de wet mbt briefgeheim, maar dat ziet vooral toe op post die 'onderweg' is. .

Het kan zijn dat ThunderStreak vergist, en niet precies weet hoe het zit met de grondwet. Maar opvallend is wel de volgende quote uit een oude post:
De wettelijke bescherming van poststukken, waaronder brieven, vervalt echter op het moment dat de brief bij de geadresseerde is beland, daarna staat het de ontvanger (en dat kan dus ook uw partner zijn) vrij te doen met de brief wat hij of zij wil, tenzij er hierover nadere afspraken gemaakt zijn met de briefschrijver.
De auteur van deze post is: ThunderStreak
viewtopic.php?t=26318#p366588

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 26 jun 2019, 14:30

Jurisprudentie over niet aangehouden en vervolgde gewapende overvallers is er natuurlijk niet. Onredelijk om dat te vragen
Onredelijk? Suikertante doet alsof het waargebeurd is. En probeert daarmee het gesprek een richting op te sturen. Ik zeg: BS.
Kom maar op Suikertante...bewijs het dan of geef toe dat het BS is
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Frans
Beheerder
Beheerder
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Frans » 27 jun 2019, 01:52

Moderatoropmerking van Frans
Onderwerp gesloten. Zinloze argumenten aandragen om ze vervolgens hier door ons te laten weerleggen heeft niemand wat aan.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gesloten