2 vragen mbt zaak Michael P

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Bezorgd
Infopolitie Gast

2 vragen mbt zaak Michael P

Bericht door Bezorgd » 29 mei 2019, 10:08

Goedemorgen,

Twee vragen inzake de zaak rond Michael P:

1. MET BETREKKING TOT HET HOGER BEROEP:
- Kan de familie Michael P aanklagen voor het feit dat hij in hoger beroep is getreden? Dit is zo'n uitzonderlijke situatie, dat daar toch mogelijkheden voor zouden moeten zijn lijkt me.

2. MET BETREKKING TOT DE SLACHTOFFERVERKLARING VAN VRIEND/FAMILIE ANNE FABER:
- De vriend van Anne Faber stelt dat hij en de familie psycho-emotioneel gegijzeld worden. Zo ervaar ik - hoewel volledig buitenstaander - dat ook: ik durf 's-avonds niet meer alleen met de fiets over straat, en mocht ik een vriendin in de avond op bezoek hebben zorg ik er altijd voor dat ze niet alleen richting huis moet.
Kunnen wij aangifte hiervan tegen Michael P doen? Deze man heeft niet alleen het leven van Anne, haar familie en de vriend verwoest, maar feitelijk dat van 17 miljoen Nederlanders. Hier is m.i. een extra aangifte op z'n plaats.

Ik verneem graag wat de mogelijkheden zijn.
Mocht u mogelijkheden zien om mij hiermee te helpen, zou ik graag in rechtstreeks contact met één van u komen.

thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contacteer:

Re: 2 vragen mbt zaak Michael P

Bericht door thijeleo » 29 mei 2019, 11:10

Je stelt de vragen in het openbare gedeelte en dus zul je ook eventuele antwoorden in het openbare gedeelte krijgen.

1. Het recht tot het instellen van hoger beroep bestaat voor iedereen, ook voor Michael P. Dus. Het is aan de rechter om een uitspraak te doen.

2. Het wetboek van strafrecht stelt gedragingen strafbaar, niet de daarop volgende gevoelens in de samenleving.
LJB ten Thije-Boonkkamp
Forummaster

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 29 mei 2019, 11:16

Dat laatste kan alleen meegewogen worden in het eindoordeel van het Hof, maar verder dan dat reikt het niet..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

MarcH
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contacteer:

Bericht door MarcH » 29 mei 2019, 15:31

En dan krijg je bijvoorbeeld een overweging als deze uit de strafmotivering van de rechtbank in deze zaak:
Ook buiten de directe omgeving van [slachtoffer] zijn deze gruwelijke feiten zeer schokkend voor de rechtsorde en zorgen zij voor gevoelens van verbijstering, angst en onveiligheid in de maatschappij. Verdachtes handelen raakt in het bijzonder vrouwen in hun gevoel zich vrij en veilig te kunnen bewegen.
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2018:3330
Be yourself, no matter what they say ...

Gesloten