Iemand uit je huis zetten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Zwaan79
Infopolitie Gast

Iemand uit je huis zetten

Bericht door Zwaan79 » 11 mei 2019, 17:23

Ik wil hier graag mijn verhaal doen en mijn vraag voorleggen.
Iemand kwam bij mij thuis om iets uit te praten. Mij werd echter de mond niet gegund. Er werd tegen me geschreeuwd en ik werd voor nare dingen uitgemaakt in mijn eigen huis. Ik heb tegen deze persoon gezegd mijn huis onmiddellijk te verlaten en nooit meer terug te komen. Ze ging wel weg, maar deed zeer rustig aan met t aantrekken van de jas etc. Omdat ik over mijn taks heen was en ik wou dat ze onmiddellijk zou vertrekken ben ik zo stom geweest om haar bij de arm te pakken zodat ik de deur open kon doen en dat zij zo snel mogelijk naar buiten kon. Hierop werd ze hysterisch en gaf me een duw. Ik zei dat ze normaal moest doen, maar ze duwde me wederom. Ik heb me alleen afgeweerd. Toen ik geduwd werd ben ik met mijn pols tegen de deurpost aangekomen en heb ik een dikke schaafwond op mijn elleboog opgelopen. Door de adrenaline heb ik de pijn niet meteen heel erg gevoeld. Maar ik heb een aantal dagen hevige pijn gehad en omdat dit miet overging ben ik naar de huisarts gegaan. Deze heeft me doorverwezen naar t ziekenhuis, alwaar ik een breuk in mijn pols bleek te hebben. Hoe boos en verdrietig ik ook was, ik heb destijds besloten om de betreffende persoon niet in te lichten over wat ze me heeft aangedaan omdat t iemand uit de familiekring betreft. Ik heb dus ook geen aangifte gedaan.

Wat ik me echter blijf afvragen is of ik dit misschien wel had moeten doen. En was ik dan in mijn gelijk gesteld of heb ik zelf schuld doordat ik haar bij de arm pakte?

Vr groet
Zwaan79

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Re: Iemand uit je huis zetten

Bericht door SWAT » 11 mei 2019, 22:32

Als iemand in uw woning verblijft en uw wil deze persoon, indien niet mede woonachtig in uw woning, weg hebben uit uw woning dan moet u die persoon vorderen uw woning te verlaten. De persoon heeft daaraan te voldoen. U mag tot een bepaalde hoogte wat dwang gebruiken om iemand na de vordering uw woning uit te krijgen. Iemand bij de arm vatten en met lichte dwang naar de deur bewegen blijft m.i. binnen de perken. Helpt dit niet dan is de volgende stap de politie waarschuwen om de persoon uit de woning te krijgen.
Als u zodanig hard geduwd wordt dat u letsel oploopt is er sprake van (tenminste} mishandeling.
U kan daar aangifte van doen.
Echter, ik begrijp uit uw verhaal dat u alleen met uw tweeën in de woning was. Het is bij een onderzoek dan wel van belang wat de andere partij over dit gebeuren gaat vertellen. Uw verhaal telt dan net zo zwaar als het verhaal van de andere partij.
Afhankelijk van het tijdsverloop kan de andere partij ook nog ter discussie stellen of uw letsel wel op dat moment is ontstaan.

Puur op basis van uw verhaal heb ik de indruk dat u de zaak goed aangepakt heeft echter de andere partij kan een heel ander verhaal hebben waaruit zou kunnen blijken dat u wel over de scheef bent gegaan.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Zwaan79
Infopolitie Gast

Re: Iemand uit je huis zetten

Bericht door Zwaan79 » 12 mei 2019, 22:47

:thanks:
Bedankt voor uw reactie. Toch blij te lezen dat ik opzich goed gehandeld heb. Omdat het een familielid betreft en deze persoon kinderen heeft en uit respect voor andere familie leden, heb ik besloten geen aangifte te doen. Het is inderdaad haar verhaal tegen t mijne. Belangrijkste vind ik dat ik mezelf recht kan aankijken in de spiegel en ik heb het contact verbroken.

Vr groet

Gesloten