Overlast

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Superior
Infopolitie Gast

Overlast

Bericht door Superior » 18 apr 2019, 23:08

Goedenavond

Zoals mijn onderwerp aangeeft heb ik overlast van mijn buurman. Ik heb een buurman van mijn leeftijd ( +-35 ) die crossmotoren verkoopt aan huis. Nu is het probleem dat hij zijn klanten proefritten laat maken door de straat en hij zelf ook continu op en neer knalt omdat hij ook motoren opknapt en dan weer verkoopt.

Dit alles gebeurt op een bewoond industrie waar het heel rustig is. Meneer denkt dus ook dat omdat hij op een industrie woont het gewoon toegestaan is om zelf maar ook klanten:

1* Zonder helm
2* Op een onverzekerde motor
3* Zonder verlichting
4* Met meer dan 100 kmph
5* En een decibel daar zeg je u tegen door de straat te laten racen. ( alles op video beeld en geluid )

Nou ben ik zelf militair en verdiep mij ook in de grondwet en strafrecht / burgerrecht enzovoort en weet en lees overal dat dit totaal niet is toegestaan.

Ik heb 2 jonge kinderen die elke avond wakker worden van de herrie, daarom heb ik ( en dan overdrijf ik niet ) misschien 10x de politie gebeld / met buurtbemiddeling en de buurman aan tafel gezeten / de gemeente gebeld / handhaving op de koffie gehad om het probleem te bespreken. Maar ondanks alles en verbroken beloften word de ruzie steeds erger en de stress steeds extremer, dit ook vanwege mijn ploegendienst en een zwangere vrouw thuis.

Niemand helpt mij en als iemand mij zegt te gaan helpen merk ik hier totaal niets van, en dit begint mij op te breken. Wanneer mogelijk ( in verband met ploegendienst ) een avond op de bank is geen ontspanning meer omdat je bang bent dat het weer gaat komen en hoe laat. De laatste aanvaring kreeg ik te horen... Dan bel je toch je vriendjes van buurtbemiddeling op.... met andere woorden ik heb schijt aan jou!

Alle instanties bij wie ik mijn probleem aan heb kunnen geven weten er van. Ook heb ik gewaarschuwd dat als ik niet gehoord word ik door de stress ga ontploffen.... Ik krijg alleen het gevoel en idee dat dat juist nodig is maar dan zal er 1 de dupe zijn en dat ben ik terwijl ik niemand tot last ben.

Ik voel mij in de steek gelaten en totaal niet serieus genomen. En aangezien ik alles al heb geprobeerd hoop ik toch dat iemand mij een tip kan geven of misschien eens een patrouille bij mij door de straat kan laten rijden op verschillende tijden! :thanks:

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Re: Overlast

Bericht door SWAT » 19 apr 2019, 01:16

Beste Superior dit is een site over de politie en niet van de politie. Wij kunnen dus niet regelen dat er een patrouille regelmatig door uw straat rijdt
U kunt niet van de politie verwachten dat zij elke dag voor de deur van uw buurman gaan staan om te kijken of hij wat strafbaars doet.
Als u meent dat de gemeente en/of politie niet serieus met uw klachten om gaat kunt u daarover klagen bij de Nationale Ombudsman.
U kunt ook een civiele procedure tegen uw buurman aanspannen omdat uw woongenot wordt verstoord door uw buurman.
U kunt de gedragingen van uw buurman ook vast leggen op camera en deze gebruiken n in de diverse procedures.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 19 apr 2019, 06:05

Commerciële activiteiten zijn een aangelegenheid van de gemeente.
Zeker als er een patroon is en/of u de verkoop via advertenties kunt aantonen. De kracht zit hem in het aantonen van de herhaling van (in-) verkoop.

Dan heb ik het niet over juffrouw Jannie die haar bloempotjes te koop zet op Marktplaats.

De gemeente kan ook beoordelen in hoeverre een woning als bedrijfsruimte wordt gebruikt of woonruimte wordt onttrokken aan bestemming en of dat in strijdt is met het bestemmingsplan en de APV en andere regels.

Heeft de buurman een huurwoning?
Neem contact op met die verhuurder.
Zeker als dit een commerciële partij is.
En helemaal wanneer uw woning dezelfde verhuurder kent. Spreek ze aan over derving van woongenot.
In geval van een koopwoning wordt het een stuk lastiger.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Bericht door ThunderSTreak » 19 apr 2019, 07:24

Ik lees dat Superior op een industrieterrein woont. Daar is handel toegestaan en wordt mogelijk niet in strijd met het bestemmingsplan gehandeld. Dit in tegenstelling tot handel die in een woonwijk plaatsvindt. Dat maakt het ook voor handhaving alleen maar lastiger. Op een industrieterrein gelden ook andere normen voor wat betreft geluidsbelasting. Die zijn ruimer dan in een woonwijk. Mensen die op een industrieterrein wonen zullen dus rekening moeten houden met een hogere geluidsbelasting dan in de gemiddelde woonwijk. Denk ook dat het daarom lastig is om handhavend op te treden.
Het enige dat rest is handhaving op zaken uit het RVV (helmplicht, snelheid, kentekenplcht, eventueel decibels). Maar dat vereist inzet van de politie. De enige weg daar is conta 't zoeken met de wijkagent, contact dat er kennelijk al is.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding

Gesloten