Vraag mbt hond en opvoeding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
ElBow
Infopolitie Gast

Vraag mbt hond en opvoeding

Bericht door ElBow » 13 apr 2019, 15:34

Beste,

Ik heb sinds een half jaar een eigen huurappartement. Sinds 4 maanden ook een nieuwe hond welke behoorlijk uit de kluiten gewassen is, pak hem beet 60KG en 55 cm Hoog met een pittig karakter waar ik ervaring mee heb.

Tijdens cursus heb ik geleerd te corrigeren door in de lies/heup een kneepje of hakje (dit lijkt een schop van veraf maar het is een correctie en zeker geen schoppen!) te geven, hetgeen gelijk staat in de hondenwereld als corrigeren. Nu doe ik dit bij mijn hond, wat een effectieve methode is echter zien mensen dit nu als dat ik mijn hond schop en mishandel.

Dit terwijl ik toch aardig wat geld heb uitgegeven aan een eerdere cursus, ben ik nu niet zeker of dat ik deze methode kan blijven gebruiken zonder problemen in wetgeving of politie/justitie. De mensen die mij hierop wijzen hebben zelf geen honden of niet eens iets van een cursus gevolgt en toch word ik "beschuldigd" van dierenmishandeling.

Is er wellicht iemand op dit forum die mij kan adviseren?

Jan
Toplid
Toplid
Contacteer:

Re: Vraag mbt hond en opvoeding

Bericht door Jan » 13 apr 2019, 17:41

Dat is een onderwerp waarbij je nooit iedereen op 1 lijn krijgt. Ik zie een vergelijking met mensenkinderen, de ene ouder vind het prima als hij zijn kind een tik verkoopt bij afwijkend gedrag, een andere ouder ziet zoiets juist als kindermishandeling.

Zie ook deze uitzending over hondentrainingen https://www.npostart.nl/rambam/18-01-2018/BV_101386318
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

Gesloten