RDW EC type approval certificate

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Yamahafz1
Infopolitie Gast

RDW EC type approval certificate

Bericht door Yamahafz1 » 04 apr 2019, 13:28

Goede middag,

Ik heb een Yamaha fz1 fazer en wil daar een andere uitlaat onder zetten. Nu heb ik een uitlaat gevonden met een certificaat. Dit certificaat is een EC type approval certificate speciaal voor mijn type motor met het betreffende type uitlaat en ook Europees keurmerk. De uitlaat is volgens het certificaat gekeurd door RDW Zoetermeer. Als ik hiermee rij en uiteraard gewoon de DB killer erin doe wat doet de politie dan als ik word aangehouden bij een controle en beginnen over dat het geen orginele uitlaat is en laat het type keurings certificaat zien van de RDW. Krijg ik dan alsnog een boete?

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Re: RDW EC type approval certificate

Bericht door DiNozzo » 04 apr 2019, 18:12

In Nederland heeft een uitlaat geen E-keur nodig, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Duitsland. De uitlaat mag niet meer herrie maken dan in het kentekenregister vermeld staat. Als je een goedgekeurde uitlaat met DB-killers er in rijdt hoef je daar over het algemeen niet bang voor te zijn.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Yamahafz1
Infopolitie Gast

Bericht door Yamahafz1 » 04 apr 2019, 19:22

Bedankt voor de reactie dan hoop ik dat het verder goed zit aangezien ik verder geen DB test kan uitvoeren en politie bureau hier om de hoek niet z'n apparaat heeft is jammer dat de fabrikant niet meld hoeveel DB de uitlaat maakt volgens motorframe plaatje mag die 95db produceren afwijking mag max 2 DB zijn dacht ik.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 04 apr 2019, 22:11

De regel dat een EU goedkeuring verplicht was voor de uitlaat is in Nederland in 2014 vervallen.. Men vond dat niet goed aansluiten met overige regels..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Gesloten