inbraakbeveiliging

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Joannes den H.
Infopolitie Gast

inbraakbeveiliging

Ongelezen bericht door Joannes den H. »

Ik woon in een gemeente die, als het om criminaliteit gaat, binnen de top 10 van Nederland valt. Een aantal inbraken heb ik middels preventieve maatregelen kunnen verijdelen. Desalniettemin wordt er regelmatig iets gestolen uit mijn tuin en binnenplaats. Mijn zwakke plek is de veertig meter lange haag aan de voorzijde van het huis. Met wat geweld kun je daar gewoon doorheen lopen.
Deze haag wil ik aan de binnenzijde, aan mijn kant dus, gaan beveiligen middels een milde versie van concertina, ook wel NATO prikkeldraad of scheermesdraad genoemd. De vorm die ik wil gaan gebruiken is dus niet de agressieve vorm die ernstige verwondingen kan veroorzaken. Die ik wil gebruiken levert hooguit wat schrammen op gelijkwaardig die de doornen van een rozenstruik kunnen veroorzaken. Het voordeel en tevens het venijn van deze draad zit hem echter in de weerhaakjes waar je met je kleren in blijft haken. Zonder hulp van derden is het onmogelijk om daaruit los te komen.

Mag dit? Internet maakt mij helaas niet veel wijzer.

Afbeelding
africatwin
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Berichten: 252
Lid sinds: 04 mei 2005, 10:30
Locatie: Gouda
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contact:

Re: inbraakbeveiliging

Ongelezen bericht door africatwin »

viewtopic.php?t=10096 hier vind je meer info
Ooit was ik fanatiek sporter, tot ik er achter kwam dat je bekers en trofeeën gewoon kan kopen.... Nu ben ik overal de beste in!
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: inbraakbeveiliging

Ongelezen bericht door Jan »

Ik ben geen agent, dus neem mijn verhaal met een korrel zout.
Maar ik kan eigenlijk geen reden verzinnen waarom je zoiets niet op je eigen binnenplaats mag gebruiken. Toch zie ik het in een land als Nederland nog wel gebeuren dat je een zorgplicht hebt tegenover inbrekers, en dat jij dan toch verantwoordelijk bent voor eventuele verwondingen...
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Gebruikersavatar
roadtrain
Infopolitie Gast

Re: inbraakbeveiliging

Ongelezen bericht door roadtrain »

Jan schreef: 04 apr 2019, 17:35 Ik ben geen agent, dus neem mijn verhaal met een korrel zout.
Maar ik kan eigenlijk geen reden verzinnen waarom je zoiets niet op je eigen binnenplaats mag gebruiken. Toch zie ik het in een land als Nederland nog wel gebeuren dat je een zorgplicht hebt tegenover inbrekers, en dat jij dan toch verantwoordelijk bent voor eventuele verwondingen...
om die reden zou ik dus flinke rozenstruiken planten................ :lol:
Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Berichten: 4415
Lid sinds: 08 apr 2005, 23:14
Contact:

Re: inbraakbeveiliging

Ongelezen bericht door Botje »

Ik zou die haag vervangen door een haag van duindoorn, meidoorn of kruisbessen. Zo heb je geen prikkeldraad nodig.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1181
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contact:

Re: inbraakbeveiliging

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Een kind schopt zijn bal per ongeluk in jouw tuin.
Jij bent niet thuis dus het kind gaat door de heg om zijn bal te pakken want anders kan hij niet voetballen.
Het prikkeldraad raakt hem in het gezicht ............
Gesloten