aangiftes

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
robinjoo1
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: robin
Geslacht:
Contacteer:

aangiftes

Bericht door robinjoo1 » 02 apr 2019, 22:32

wil onderstaande mail samen met mijn curator als zijde informatie verzoek gaan stuur naar de eenheid rotterdam en dan de politiechef
graag wil ik weten met welk antwoord ik rekening kan houden zodat ik dit meekan nemen in het gesprek met curator volgende week en of mijn verzoek überhaupt ingewilligd kan worden

----- brief------

Beste Politie

Heb in het verleden heel veel mensen opgelicht en hun hebben allemaal ook aangifte gedaan, graag zou ik willen weten wat de status is van deze aangiftes en of ze nog openstaan hopelijk kunt u mij dit laten weten zsm via brief of email

Ook een speciaal verzoek aan de politie chef is dat ik graag voor 1 dag opgepakt zou willen worden om te beseffen wat als die aangiftes met de mensen zelf doen graag hoop ik dat dit mogelijk is

africatwin
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Re: aangiftes

Bericht door africatwin » 03 apr 2019, 06:55

Als ik op al mijn vragen de mogelijke antwoorden al kon krijgen voordat ik de vraag stel, was mn leven een stuk makkelijker. Wat verwacht je zelf voor antwoord? Hoe recent is dat verleden?
Ooit was ik fanatiek sporter, tot ik er achter kwam dat je bekers en trofeeën gewoon kan kopen.... Nu ben ik overal de beste in!

Jan
Toplid
Toplid
Contacteer:

Bericht door Jan » 03 apr 2019, 08:45

Ik denk dat het heel erg optimistisch is gedacht dat je die informatie volgende week al in handen hebt. Als je een schriftelijk verzoek doet zou de politie binnen 6 weken moeten reageren.
Zie ook https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... iegegevens
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

Mitch
Toplid
Toplid
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door Mitch » 03 apr 2019, 09:09

Buiten het feit dat ik geen idee heb waarom je de informatie wil hebben of wat je doel is:

Dat voor 1 dag opgepakt worden gaat niet gebeuren natuurlijk, daar gaat een politiechef niet over maar een officier van justitie.

Ik denk trouwens dat meer bereikt met een persoonlijk gesprek met bijvoorbeeld je wijkagent dan met zo'n vage brief.

robinjoo1
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door robinjoo1 » 03 apr 2019, 09:39

om te kunnen zien of er wel wat met die aangiftes is gedaan
zijn er zoan 9 mensen opgelicht in half jaar tijd niet meer wat over gehoord

en dacht 1 dag opgepakt te kunnen worden zodat ik kan zien hoe het zou zijn om opgepakt te worden vanwege de oplichting

kan ik een brief schrijven sturen naar de OvJ

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 03 apr 2019, 10:35

Vooropgesteld, wanneer de politie een aangifte ontvangt, hebt u niet automatisch het recht om hiervan op de hoogte gebracht te worden. Dus u zal moeten afwachten of er inderdaad aangifte is gedaan en wanneer de politie hier tijd voor heeft.

En als er inderdaad voldoende aanleiding is om u als verdachte aan te merken, kunt u altijd nog worden aangehouden. Voor oplichting kan dat zelfs op een later moment, bijvoorbeeld wanneer u lekker thuis op de bank een filmpje zit te kijken.

Maar het is evengoed mogelijk dat u ontboden wordt om op een politiebureau een verklaring af te leggen. Aanhouding is daarbij geen vereiste, maar ook niet ongebruikelijk vanwege juridische bijstand.

Het recht om gegevens in te zien bij de politie zal overigens niet altijd een volledig inzicht geven. Het is natuurlijk niet handig dat u inzage krijgt in lopende zaken en onderzoeken.
PDC | DICT

maestro
Toplid
Toplid
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 03 apr 2019, 14:30

Wellicht heb je meer aan een advocaat en kun je samen met hem je zelf aangeven bij de politie om schoon schip te maken en alles op te biechten.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

robinjoo1
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door robinjoo1 » 03 apr 2019, 16:13

maestro schreef:
03 apr 2019, 14:30
Wellicht heb je meer aan een advocaat en kun je samen met hem je zelf aangeven bij de politie om schoon schip te maken en alles op te biechten.
advocaat kan ik niet betalen en ik sta onder curatele dus kan zelf niks en wijkagent is van alles op de hoogte

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Twitter: Motoron_tw
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Bericht door MotoRon » 03 apr 2019, 16:27

Voor het gesprek met de curator heb je geen informatie nodig over openstaande zaken bij de politie, en een verzoek om voor 1 dag opgepakt te worden, gaat het niet worden.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Gesloten