Staande voet ontslag na diefstal

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mien
Infopolitie Gast

Staande voet ontslag na diefstal

Bericht door Mien » 27 mar 2019, 07:38

Hallo,

Ik ben op staande voet ontslagen voor diefstal van geld en heb dit toegegeven.
Er zal nu aangifte bij de politie gedaan worden. Wat kan ik verwachten?
Bv hoe lang gaat het duren dat ik mij moet melden of komen ze mij halen?

Jan
Toplid
Toplid
Contacteer:

Re: Staande voet ontslag na diefstal

Bericht door Jan » 27 mar 2019, 08:36

Ik ben niet van de politie, maar misschien dat iemand mij verbeterd of aanvult. Ik ga ervanuit dat de polite je niet van je bed zal lichten, maar dat je tzt een uitnodiging krijgt om op het politiebureau te verschijnen om verhoord te worden als verdachte. Hoe lang dat duurt valt niet te zeggen, maar zoiets kan weken duren. Daarna (en dat kan weer weken duren) zal de officier van justitie bepalen wat de consequenties voor jou zullen zijn. Dat kan zijn een taakstraf, boete of gang naar de rechter.

Afgezien van deze toestanden werkt dit allemaal niet in je voordeel bij het vinden va een nieuwe baan, bijvoorbeeld als de mogelijke nieuwe werkgever inlichtingen inwint bij je oude werkgever bij een sollicitatieronde. Of als er een VOG gevraagd wordt en die krijg je niet vanwege dit akkefietje. Enne, het is zaak om toch weer snel een baan te vinden : als je op staande voet wordt ontslagen zul je bijvoorbeeld ook geen ww-uitkering krijgen, want het ontslag is je eigen fout.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

Gesloten