Loyaliteit

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ineke
Infopolitie Gast

Loyaliteit

Bericht door Ineke » 02 jan 2019, 16:31

Goedemiddag,

Allereerst wens ik jullie allen een mooi en vooral gezond maar zeer zeker een heel veilig 2019.

Nee, ik heb niet weer een close encounter gehad met een politievoertuig laat staan een tank :D
Maar een vraag heb ik wel: als ik het goed heb legt een agent een eed of gelofte af. Maar stel die agent heeft een lichtelijk crimineel familielid. Niet van het kaliber moord en doorslag of anderzins zware vergrijpen, meer het kaliber niet helemaal frisse zaken. In hoeverre mag een agent dan loyaal zijn zonder dat hij zelf in de problemen komt of is het zero tolerance, zijn daar eigenlijk regels voor en indien zo, welke gevolgen heeft het "onder de pet houden" voor gevolgen?

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Loyaliteit

Bericht door Hilde » 02 jan 2019, 16:41

Je wordt niet aangenomen als je een risico bent.
Het risico wordt per persoon bekeken.
Zegt dat genoeg?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Ineke
Infopolitie Gast

Bericht door Ineke » 02 jan 2019, 16:51

Eh, nee Hilde, niet echt.
Ten tijde van het aanvaarden van het ambt (nou, dat zeg ik toch keurig :wink: ) bestonden deze feiten nog niet (nou ja, laat ik zeggen: niet wettelijk aantoonbaar). Die kwamen dus later toen de agent in kwestie dus al in functie was.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil absoluut niemand erbij "lappen" maar wil wel weten hoe dat zit zonder iemand (de agent dus) verkeerd te bejegenen.

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 02 jan 2019, 17:38

Ik begrijp niet helemaal wat de agent onder de pet moet houden. Stel dat ik een familielid heb die een winkeldiefstal pleegt. Denk je dat dit familielid dit met mij gaat bespreken, of mij een deel van de buit brengt? Met andere woorden, hoe zou ik moeten weten dat een familielid van mij dit pleegt? Of bedoel je dat een familielid van mij deze week is veroordeelt voor een winkeldiefstal, dat ik dit ook nog kom te weten en dat ik dat dan ook zou moeten melden bij mijn werkgever omdat ik een crimineel familielid heb? Maar als ik dat niet meld, dan ben ik toch naar niemand toe loyaal?
Dus misschien dat de vraag wat duidelijker kan. Noem gewoon een voorbeeld, dan heb een idee wat je wilt horen.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Ineke
Infopolitie Gast

Bericht door Ineke » 02 jan 2019, 18:12

Sorry maar als de toonzetting zo is dat u denkt dat ik enkel antwoorden wil die ik "wil horen" ben ik er wel klaar mee. De vraag is echt niet onduidelijk, dat iemand details wenst die er feitelijk niet toe doen en al uit mijn vraagstelling best gisbaar is maar geen globaal antwoord wenst te geven op een eveneens redelijk globale vraag... Ik ben ook in mijn vorige vraag correct gebleven dus zou fijn zijn als de toonzetting naar mij toe navenant was. Ik wens u een fijne avond en verzoek een slotje :thanks: .

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 02 jan 2019, 18:25

Ik ben ’t met Skipperje eens dat de vraag totaal niet duidelijk is en wel hierom:

* Een familielid (zoon, achterneef in Australië)
* lichtelijk crimineel
* niet helemaal frisse zaken
* regels voor loyaliteit
* en iets van ‘onder de pet houden’..

Maar goed, u bent niet geinteresseerd in een nader antwoord en de bijbehorende vragen om verduidelijking, dan houden we er ook mee op..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Gesloten