112 melding gevolgen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Eenhoorn
Infopolitie Gast

112 melding gevolgen

Bericht door Eenhoorn » 02 jan 2019, 15:56

Hallo,

2 dagen geleden heb ik een situatie meegemaakt waarin iemand in tijdens ruzie in dronken toestand een bedreiging met een mes naar een huisgenoot heeft gemaakt. 112 is gebeld en de agenten waren ook snel ter plaatse. Er is verder niemand gewond geraakt of iets ernstigs gebeurd. Er is geen aangifte gedaan en nadat ieder zijn eigen weg naar huis ging voor de nacht is de politie ook weer gegaan.
Wel heeft de politie gezegd dat er nog contact opgenomen zou worden met degene tegen wie de bedreiging gericht was en de enige nuchtere getuige.
Nu is mijn vraag wat de gevolgen zij na deze 112 melding als de politie contact op gaat nemen, aangezien er geen aangifte oid gedaan is?

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: 112 melding gevolgen

Bericht door zijlvaart67 » 02 jan 2019, 16:15

Niets..

Zaken waarvan aangifte worden gedaan vallen vaak al buiten de boot; de politie gaat geen zaken behandelen waarvan überhaupt geen aangifte is gedaan of wordt gedaan..

Waarschijnlijk wordt dit bij de wijkagent neergelegd die (met een beetje mazzel) nog een keer komt informeren of het voortaan wel normaal kan gaan.. Meer zou ik er niet van verwachten..behalve dan dat deze twist/bedreiging voor meerdere jaren in de politiesystemen geregistreerd staat.. Helpt niet als de dader solliciteert bij de overheid..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Eenhoorn
Infopolitie Gast

Re: 112 melding gevolgen

Bericht door Eenhoorn » 02 jan 2019, 16:55

Meestal word er niets naar gedaan, misschien nagaan of alles weer op goede orde is.
Maar wel een goede zaak in mijn ogen dat het nagegaan word.
En mocht de persoon ooit problemen krijgen omtrent een vog of niet aan de bak komen bij de overheid, tsja.. vind het niet geheel onterecht.

Gesloten