Illegale plaatsing vuil

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Vreemde reactie?
Infopolitie Gast

Illegale plaatsing vuil

Bericht door Vreemde reactie? » 29 dec 2018, 21:41

Hallo,

Bij ons is er bij een papier container een zeer grote hoeveelheid dozen illegaal geplaatst. je spreekt over tientallen dozen die naast de container staan en dit gelijktijdig tijdens vuurwerk verkoop. Wat dus risico's met zich mee brengt.

Ik heb auto nummerbord genoteerd.

Ik heb vanavond online aangifte gedaan van deze illegale plaatsing bij de politie. Krijg ik een automatisch mailtje terug (volgens mij tenminste) dit is geen politie werk, maar werk voor de gemeente.

Het mag daar niet geplaatst worden ik weet wie de dader is, en toch doet de politie er niets aan?

Dan is de lol er voor mij af om hier meer tijd in te steken en zo komt die dader er weer heel makkelijk van af.

Hoe zo is de politie lui? Ze krijgen de dader op een presenteerblaadje voor geschoteld. Valt onder milieu delict lijkt mij.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: Illegale plaatsing vuil

Bericht door Frans » 29 dec 2018, 23:14

Er komen een aantal reacties in mij op als u woorden als "lui" neerplempt. Ik zal ze desalnietemin proberen te bedwingen... moeilijk maar toch...

Als ik al mijn vuil naast een gemeentelijke vuilcontainer dump, lekker handig, zo vlak voor oud en nieuw en verzekert van een gratis extra ophaalrondje... en ik geef dan vervolgens ook nog eens zonder ook maar enig bewijs het kenteken door van de allergrootste vervelende meneer die ik ken, gewoon, om hem eens lekker te naaien. Ik bel vervolgens, de politie en vertel dat de dader weg is gereden in een auto met zijn kenteken... is dat dan luiheid van de politie dat ze er geen arrestatieteam binnen 30 seconden achteraan sturen of is dat dan gewoon goed bedacht?

Ik denk dat u erg bekrompen denkt, te bekrompen om de juiste uitleg te kunnen snappen en ik heb geen zin om die uit te leggen ook.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Vreemde reactie?
Infopolitie Gast

Waarom doet de politie niets?

Bericht door Vreemde reactie? » 30 dec 2018, 14:15

Gisteren online aangifte gedaan van het illegaal plaatsen van grote hoeveelheden kartonnen dozen naast de papier container.
Autonummerbord had ik genoteerd en netjes door gegeven aan de politie. Dus dader is bekend.

Politie zegt dit is geen politie werk. Gemeente moet opruimen. Terwijl het er niet mag staan en dader bekend is. Waarom krijgt die gast dan geen bekeuring en worden de kosten van het ophalen niet op die gast verhaald? En dit kan gevaarlijke situaties opleveren i.v.m. vuurwerk. Snap niet dat er actie ondernomen wordt.

Wordt er in de e-mail van de politie een link mee gestuurd om melding te maken bij de gemeente. En lol die link werkt niet kom ik uit op een pagina die niet gevonden wordt.https://unsee.cc/8ef444fb/ voor foto. Deze staat er een week.

Snap niet waarom ik dit nu bij de gemeente moet melden wordt het alleen maar weg gehaald en de persoon die het gedaan heeft komt hier heel makkelijk mee weg, en zal het zo de volgende keer weer doen.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Waarom doet de politie niets?

Bericht door Hilde » 30 dec 2018, 14:22

Dit moet je melden bij de gemeente omdat het voor de gemeente is.
De politie heeft hier niets mee te maken.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Re: Waarom doet de politie niets?

Bericht door KaaDee » 30 dec 2018, 15:11

Gewoon uit interesse: Wat zou de politie volgens u moeten doen?

Dit is een aangelegenheid van de gemeente en dat hebben de collega's u gisteren ook al verteld.

Tot slot: Zelfs al zou het een politiezaak zijn: Dit krijgt letterlijk geen enkele prioriteit omdat er nu al gewoon veel te veel échte zaken blijven liggen.
PDC | DICT

Gesloten