Negatieve screening beveiliging

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gruttepier
Infopolitie Gast

Negatieve screening beveiliging

Bericht door Gruttepier » 21 dec 2018, 07:44

Goedendag,

Ik ben verdachte in een simpele mishandelingzaak.
Over een paar maanden moet ik mij verantwoorden bij de OvJ.

Er is aangifte tegen mij gedaan., na deze aangifte ben ik door mijn nieuwe werkgever gescreend voor een beveiliginspas. Ik ben door de screening gekomen en heb mijn pas ontvangen. Ik ben reeds een maand aan het werk.

Nu krijg ik bericht van de politie dat ze negatief willen reageren op het screening verzoek van 5 december. Dit terwijl er geen bezwaar was en ik al aan het werk was. De screening was na het incident en ik heb dus de goedkeuring van de korpschef.
Ik ben verdachte maar niet veroordeeld.

Ik krijg slechts 2 werkdagen om te reageren.

Is dit normaal,?

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: Negatieve screening beveiliging

Bericht door Frans » 21 dec 2018, 08:16

Of het normaal is weet ik niet, maar de politie stuurt je bericht dat ze negatief ergens op willen reageren, waar niet om is gevraagd terwijl er alleen nog maar aangifte is gedaan.. en daar heb je 2 dagen de tijd voor om op te reageren.

Ik heb zo het idee dat er iets niets niet helemaal klopt met het verhaal... misschien moet je eens gaan bellen en vragen waar het stukje tussen aangifte en veroordeling is gebleven.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door DiNozzo » 21 dec 2018, 09:57

Kennelijk is er uit het onderzoek iets gekomen waarop men de toestemming van de korpschef (die elke beveiliger nodig heeft om te mogen werken) intrekken. Dat kan, ook als er nog geen zaak geweest is. Ik zou in elk geval snel in contact treden met Korpscheftaken en daar zal je meer horen.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Gruttepier
Infopolitie Gast

Bericht door Gruttepier » 22 dec 2018, 13:36

Dank voor uw reacties.

Ben erg verbolgen, krijg op 20 december het bericht.
Krijg tot 25 december de gelegenheid om te reageren, dat is slechts 2 werkdagen, hopende dat het aangetekende bezwaar voor de 25ste gelezen zal worden.
Echter hebben ze al wel negatief besloten richting mijn werkgever, resultaat op staande voet ontslag.( ze kunnen niet anders)
Dus het bezwaar maken is een wassen neus.

De feiten in de brief kloppen totaal niet, en dat is niet mijn woord maar gewoon aantoonbaar dmv de werkelijke aangifte. De feiten stroken met hun eigen dossiers niet.

Daarbij is er door degene die aangifte heeft gedaan gelogen. Dat wist ik al maar ik verwachte dit te kunnen uitleggen en weerleggen bij de OvJ.

Dit is een donderslag bij heldere hemel, en ben nu al keihard gestraft voor een deels gelogen aangifte.

Mijn werkgever weet mijn verhaal en wil dat ik keihard ga vechten zodat ik weer terug kan komen. Maar ik ben momenteel een wrak, zo voor de kerst geen inkomen meer.

Kan ik aangifte doen tegen de valse verklaring in de aangifte tegen mij?

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 22 dec 2018, 14:55

Er is een lopende zaak.
Daar moet u uw verweer eerst doen en die zaak afronden.

Als dan blijkt dat de tegenpartij opzettelijk(!) een valse aangifte heeft gedaan kunt u daarna alsnog aangifte doen. In die volgorde.

En daarna of in die zaak (afhankelijk van de hoogte van uw claim) kunt u de tegenpartij aansprakelijk stellen voor eventuele opgelopen schade.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

maestro
Toplid
Toplid
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 22 dec 2018, 14:59

Het doen van valse aangifte is strafbaar, maar dan zal wel bewezen moeten worden dat men wist dat de aangifte onjuist was en er sprake is van opzet. Onjuiste gegevens zijn op zich zelf onvoldoende, men kan zich immers oprecht vergissen. Is opzet aangetoond dan is er naast strafbaarheid ook sprake van aansprakelijkheid voor de schade.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Gesloten