onterechte boete fiets

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: onterechte boete fiets

Bericht door Hilde » 26 nov 2018, 20:13

Even naar Groningen... lijkt me niet echt handig.. ik denk dat de benzine meer kost dan de bekeuring.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

nathan69
Infopolitie Gast

Bericht door nathan69 » 26 nov 2018, 20:46

Ik denk dat hij bedoelt naar het politiebureau in tiel maar daar ben ik al geweest en die kunnen ook niets doen.
Ik heb zojuist schriftelijk een wob verzoek ingedient, misschien krijg ik dan meer duidelijkheid.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 26 nov 2018, 20:51

De snelste en makkelijkste manier is toch echt gewoon de boete voor laten komen.
Waarom een wob verzoek als je de documenten gewoon kan inzien als je het voor laat komen.
De enige manier om de boete te laten vervallen is namelijk via de rechter.

nathan69
Infopolitie Gast

Bericht door nathan69 » 26 nov 2018, 21:44

De snelste en makkelijkste manier is toch echt gewoon de boete voor laten komen.
Waarom een wob verzoek als je de documenten gewoon kan inzien als je het voor laat komen.
De enige manier om de boete te laten vervallen is namelijk via de rechter.

Ja, ik laat het voorkomen, maar gaat dat echt zo snel ? Ik wil me goed kunnen verdedigen en als ik zo snel mogelijk in contact kan komen met de verbalisant weet hij misschien nog wat er is gebeurt en dan vergroot ik mijn kans dat de rechter de boete zal laten vervallen. Ik weet niet hoe lang het duurt voordat een zaak voorkomt maar als er een half jaar of nog langer overheen gaat dan weet niemand meer precies wat er is gebeurt. Ik wil dus snel actie ondernemen. Maw ik wil een verklaring van de verbalisant nog voordat het voorkomt. Of gaat het anders in zijn werk en krijg ik al meteen alle documenten van de boete te zien (zoals wie de verbalisant was) als ik het laat voorkomen ?

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 26 nov 2018, 22:12

Laat ik het zo zeggen, je hebt maar een paar weken de tijd om het te laten voorkomen.
Waarschijnlijk heb je dan de stukken van het wob verzoek nog niet binnen, dus heb je daar niks aan bij het schrijven van je beroepschrift.

nathan69
Infopolitie Gast

Bericht door nathan69 » 26 nov 2018, 22:31

Laat ik het zo zeggen, je hebt maar een paar weken de tijd om het te laten voorkomen.
Waarschijnlijk heb je dan de stukken van het wob verzoek nog niet binnen, dus heb je daar niks aan bij het schrijven van je beroepschrift.
Nou, de beroepstermijn eindigt voor 7-1-2019 dus ik heb nog even tijd. Misschien komen die stukken niet op tijd maar die kan ik dan altijd nog meenemen als het voorkomt want dat zal wel even duren denk ik. Heb ik tenminste behalve mijn beroepsschrift nog iets extra.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Jan
Superlid
Superlid
Contacteer:

Bericht door Jan » 27 nov 2018, 09:29

Een wob-verzoek lijkt me geen goed idee. Het zal jou verder niet schaden, maar je moet je er niet op blindstaren dat je dan binnen 4 weken de gewenste informatie hebt. Zeker niet met de feestdagen in zicht. Als je bijvoorbeeld geen copie ID-bewijs hebt meegestuurd, kan het zomaar gebeuren dat je over een tijdje bericht krijgt dat je die alsnog moet opsturen. En dan krijg je misschien weer later een brief over dat je WOB verzoek volgens de WPG (wet politiegegevens) wordt behandeld. En ALS je dan uiteindelijk je informatie krijgt, krijg je waarschijnlijk niet meer informatie dan je nu al hebt, namelijk een stukje papier met daarop vermeld dat verbalisant X je op die en die datum heeft beboet. De politie zal echt geen diepgaand onderzoek starten voor een boete van een paar tientjes die wordt betwist. Althans dat is mijn inschatting.

Zoals Hilde aangeeft ben je de bezwaarfase nu voorbij, en is het nu aan de kantonrechter. Maar inderdaad gaat daar lange tijd overheen, en moet je eerst die boete voorschieten. Ik kan me het onrechtvaardighidsgevoel heel goed voorstellen, en tegen die tijd weet die agent er niets meer van. Logisch ook, want als ik jou vraag wat jij op 23 oktober jl. hebt gegeten, weet jij dat waarschijnlijk ook niet meer. Een gang naar de rechter lijkt me , zeker voor een 14 jarige, ook een zwaar middel , en een verspilling van tijd, geld en moeite voor iedereen als je het overduidelijk niet geweest kan zijn. Maar zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar.

Misschien kun je als ultieme poging de politie nog vragen om een terugbelverzoek door de betreffende agent die je aangehouden zou hebben ? Dat lijkt me een effectievere manier om aan de gewenste informatie te komen dan met een wob-verzoek. Ook hier geef ik je geen garantie, maar baat het niet dan schaadt het je zeker niet.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 27 nov 2018, 09:46

nathan69 schreef:
26 nov 2018, 22:31
]
Nou, de beroepstermijn eindigt voor 7-1-2019 dus ik heb nog even tijd. Misschien komen die stukken niet op tijd maar die kan ik dan altijd nog meenemen als het voorkomt want dat zal wel even duren denk ik. Heb ik tenminste behalve mijn beroepsschrift nog iets extra.
Die stukken hoef je niet mee te nemen, die zittten namelijk al in je dossier.
Ook zonder WOB verzoek.

speedo
Stamgast
Stamgast
Contacteer:

Bericht door speedo » 27 nov 2018, 09:49

"Eindelijk iemand die meedenkt, dat kan ik waarderen."

Zoals je ziet gaat het hier om een vrouw, moeder en wat jij niet weet, ze heeft er ook nog voor gestudeerd ,een beetje het geweten van IP zal ik maar zeggen :wink:
Never change a winning team

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 27 nov 2018, 09:53

speedo schreef:
27 nov 2018, 09:49
"Eindelijk iemand die meedenkt, dat kan ik waarderen."

Zoals je ziet gaat het hier om een vrouw, moeder en wat jij niet weet, ze heeft er ook nog voor gestudeerd ,een beetje het geweten van IP zal ik maar zeggen :wink:
thnxx 😉

maestro
Toplid
Toplid
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 27 nov 2018, 09:55

Nathan69,

Zoals Hilde aangeeft zitten de stukken in het dossier. Wanneer je in beroep gaat kun je ook vragen om inzage/toezending van de stukken. Met de gegevens uit de stukken kun je je beroep aanvullen of gewoon op de zitting je verhaal vertellen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 27 nov 2018, 09:56

Ik ben trouwens echt benieuwd wat je met dat wob verzoek denkt te krijgen wat niet al in je dossier zit wat naar de rechtbank gaat..

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Contacteer:

Gesloten