Bgo na haltstraf

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jan bart
Infopolitie Gast

Bgo na haltstraf

Bericht door Jan bart » 22 nov 2018, 22:38

Hallo,

Ik heb een vraag met betrekking tot het betrouwbaarheids en geschiktheids onderzoek, In 2014 heb ik via bureau halt een werkstraf gekregen van 7 uur, Dit vanwege een diefstal, een buitenboordmotor en benzine tank van mijn buurjongen was gestolen en ik wist waar de benzine tank was, toen heb ik deze geprobeerd terug te nemen en was ik betrapt, ik zie in dat dit niet slim was en heb hier spijt van.
Ik ben nu 19.
Momenteel zit ik in de selectie procedure voor surveillant en heb ik een positief selectieraport ontvangen.
Nu vroeg ik mij af of deze haltstraf gevolgen kan hebben voor het BGO.

Groet,
Jan

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Re: Bgo na haltstraf

Bericht door KaaDee » 22 nov 2018, 23:05

Het kan van invloed zijn. Vier jaar is niet héél lang geleden. Dus dan is, zoals altijd, vooral van toepassing hoe open en eerlijk je hier over bent in een eventueel gesprek. Wij kunnen hier niets over zeggen. Wellicht iemand van Werving en Selectie, maar ik betwijfel het. Je kunt ze even bellen, niet geschoten is altijd mis...
PDC | DICT

Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Vrijwilliger
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door Julio » 22 nov 2018, 23:33

Op de site van Halt;
Er zijn echter opleidingen, stages en banen waarvoor de politie een screening moet doen (denk aan een opleiding voor beveiliger of stewardess, of een stage of baan bij politie of marechaussee).

Bij een screening mag de korpschef de Halt-straf meewegen in zijn beslissing, gelet op de aard van het strafbare feit, de omstandigheden waaronder het feit is gepleegd, de kans op recidive en recente persoonlijke ontwikkelingen.

Zolang de overtreding waarvoor de Halt-straf is gegeven niet kan worden beschouwd als een 'tamelijk ernstige aantasting van de rechtsorde', zal een Halt-straf niet snel leiden tot het weigeren van toestemming.
Bron: www.halt.nl
GLM
"Was ik maar wat rijker en niet zo knap."

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door DiNozzo » 23 nov 2018, 09:51

Op het BGO formulier moet je dit aangeven. Je zal er wel vragen over krijgen maar ik verwacht niet dat het een probleem is mits er daarna niets noemenswaardig gebeurd is. Wees er wel 100% eerlijk over. Een leugentje is einde selectie.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Gesloten