Wok melding scooter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
JanFruitboom
Infopolitie Gast

Wok melding scooter

Bericht door JanFruitboom » 14 nov 2018, 15:38

hallo allemaal,

Ik ben afgelopen 30 oktober aangehouden met een snor scooter, op de rollerbank reed mijn scooter 38 km pu. Dit resulteerde in een wok melding en een boete.

Echter zijn we nu twee weken verder en heb ik nog steeds niks binnen. Ook als ik op de site van de RDW check staat er dat mijn scooter gewoon op de weg mag rijden. Geen wok melding.

Als ik kentekens check van scooters met wok melding ( op marktplaats gevonden) dan staat er wel een verbod. Heb ik geluk gehad? of duurt de verwerking langer dan twee weken?

en

Houdt dit in dat ik er gewoon mee mag rijden tot dit veranderd?

Lastig....

Unfo
Toplid
Toplid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Wok melding scooter

Bericht door Unfo » 14 nov 2018, 18:29

Na aanmelding via het daarvoor bestemde systeem verwerkt de RDW de WOK-melding binnen één werkdag. Het zou kunnen dat de agent de WOK-melding niet of niet juist heeft verwerkt. Mijn advies zou zijn om elke dag de site van de RDW te checken. Daarnaast ontvangt de tenaamgestelde ná aanmelding van de WOK-melding een brief waar e.e.a. in uitgelegd staat.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 14 nov 2018, 21:01

De melding is doorgaans nagenoeg direct na het opmaken in de politiesystemen zichtbaar bij de RDW online.

En zoals grzegd: wanneer de RDW de registratie WOK ontvangt van de politie wordt de tenaamgestelde door de RDW ingelicht.

Ik denk dat u geluk heeft en de agent zich bedacht heeft of een foutje heeft gemaakt bijnde invoer.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Stefanvv
Lid
Lid
Aspirant
Roepnaam: Stefan
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Stefanvv » 17 nov 2018, 14:34

Het kan zijn dat het formulier niet goed verstuurd is. De kans bestaat wel dat u in het politie systeem staat met een wok en een mutatie over de uitkomst. Dus dat het bij ons wel bekend is.

Gesloten