Opvragen afschrift melding/mutatie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Emil86
Infopolitie Gast

Opvragen afschrift melding/mutatie

Bericht door Emil86 » 11 nov 2018, 18:56

Een tijdje geleden ben ik bij een handgemeen betrokken geweest (een medewerker van een winkel wilde een pakketje niet meegeven omdat ik mijn BSN niet wilde geven, nadat ik zei dat ik het dan zelf wel ging pakken in het magazijn ging hij mij te lijf), waarbij mijn bril kapot is gevallen.
Er is politie bij geweest, maar ik heb uiteindelijk geen aangifte gedaan, mijn bril is niet opzettelijk kapot gemaakt, maar is wel het gevolg van zijn handelen.
Ik wil verder ook geen aangifte doen, maar wel civielrechtelijk mijn schade vergoed krijgen, en dan is het wel handig als ik een afschrift heb van wat de agenten die er bij zijn gekomen allemaal vast hebben gelegd. Op verschillende plekken op het internet begreep ik dat dat via de privacy-officier van de politie moet (niet iedereen mag zomaar de melding inzien), maar hoe dat precies in zijn werk gaat kan ik nergens vinden.
Ook op dit forum kwam ik al een vraag uit 2016 tegen waar dat kon, met als antwoord dat op https://www.politie.nl/themas/wet-polit ... s-wpg.html meer informatie te vinden was, alleen die link werkt helaas niet meer, en sinds de AVG schijnt er ook e.e.a. veranderd te zijn.

Dus weten jullie hoe ik een afschrift op kan vragen?

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Re: Opvragen afschrift melding/mutatie

Bericht door DiNozzo » 11 nov 2018, 19:34

Bel met 0900-8844 en vraag naar de privacy-officier. Hij/zij zal u verder helpen en is de enige die dat kan.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 11 nov 2018, 19:45

Die informatie is nog steeds correct. U doet een schriftelijk verzoek bij de privacy officier van uw eenheid (de gegevens hiervan staan op internet) en hierop ontvangt u nader bericht.

Succes verder met uw afhandeling. Hou er rekening mee dat u wellicht de volledige proceskosten moet betalen als de rechter de tegenpartij in het gelijk stelt. En op basis van uw eenzijdige en summiere verhaal, de waarschijnlijke aanwezigheid van camerabeelden en de mutatie van de politie, acht ik die kans vrij groot...

Iets om rekening mee te houden: Als u een afspraak hebt om uw gegevens in te zien, dient u zich te kunnen identificeren. Ik stel voor dat u zich dan toch iets anders opstelt...
PDC | DICT

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 12 nov 2018, 00:12

Op zich stond TS in zijn recht het pakket op te eisen. Het tonen van het identiteitsbewijs had voldoende moeten zijn. Eventueel kan het documentnummer van het identificerend document geregistreerd worden, maar het registreren van het BSN is in dit geval niet toegestaan. Dat is is het trouwens bijna nooit.

Zie ook : https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... maken-5158

Op plekken waar persoonlijke post terecht komt zou ik voorzichtig zijn met persoonlijke gegevens.

Bij wie de schuld ligt van verdere escalatie van het conflict weet ik verder niet. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt hoef je je over de proceskosten geen zorgen te maken, let wel op de franchise. Een goede brief, eventueel met het verslag van de melding, kan trouwens voldoende zijn om schade vergoed te krijgen.

Gesloten