Krijgen hulpverleners ook bekeuringen?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Frietje_met
Infopolitie Gast

Krijgen hulpverleners ook bekeuringen?

Bericht door Frietje_met » 09 nov 2018, 08:26

Een vraag uit pure nieuwsgierigheid: krijgen hulpdiensten ook verkeers- en parkeerboetes? En hoe worden die beoordeeld??

Dat een hulpverlener in het uitoefenen van het werk de auto ergens neerzet waar het werk is lijkt me niet meer dan logisch, de prioriteit zal echt ergens anders liggen op zo’n moment, en dat ze meer mogen in het kader van de functie spreekt ook voor zich.
Maar hoe zit dit met overtredingen die niet in het kader van het werk worden begaan? En hoe wordt het onderscheid gemaakt?
Als een politiewagen door rood gaat en geflitst wordt? Hoe wordt dit dan beoordeeld? Wordt bekeken of er op dat moment een reden was om door rood te rijden?

Een ander voorbeeld: vlak bij mij zit een erg goede friettent, altijd druk en altijd te weinig parkeerplaatsen (mensen rijden echt om, om hier hun frieten te halen. Die tent is een begrip in de regio). Het gebeurd dus ook regelmatig dat er auto’s op het trottoir voor de deur worden gezet, het is een brede laan met hele brede trottoirs. Maar ook meermalen meegemaakt dat ik friet ging halen en er een wagen van een hulpdienst (1* een ambulance, meermalen een politiewagen) op het trottoir voor de deur stond en de berijders in de friettent op de bestelling stonden te wachten.

Ook voor de hulpdiensten een overtreding zou ik zeggen, maar wie schrijft dan de bekeuring uit en hoe wordt deze verder verwerkt?

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Twitter: Motoron_tw
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Re: Krijgen hulpverleners ook bekeuringen?

Bericht door MotoRon » 09 nov 2018, 08:36

Dit soort vragen is in het verleden regelmatig aan de orde geweest. Ik zou je willen vragen de zoekfunktie van het forum eens te gebruiken.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Gesloten