Bord E1 niet te lezen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Lodewijk45
Infopolitie Gast

Bord E1 niet te lezen

Bericht door Lodewijk45 » 05 nov 2018, 10:48

Het winkelcentrum ligt op de schop. Omdat er winkels afgebroken zijn, veel parkeerplaatsen weg en veel werkverkeer is de normale toegangsweg afgesloten.
Ik ben dus niet bij het eerste bord E1 geweest met het bord: verboden te parkeren alleen in de vakken.
Omdat ik nu via de tijdelijke ingang (rechtstreek van de doorgaande weg) het winkelcentrum binnen kwam rijden kwam ik haaks op het tweede bord E1 binnen. Ik had om een hoekje moet kijken of met een rare bocht naar rechts moeten rijden om het bord met herhaling te kunen lezen.
Er was veel werkverkeer. Ik moest al genoeg op andere dingen letten.
Ik heb langs de stoeprand geparkeerd. Door weinig parkeerplaats. Geen vakken vrij.
Toch bekeuring 104 euro. E1
Kan dit?
Gr. Lodewijk

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Bord E1 niet te lezen

Bericht door Hilde » 05 nov 2018, 11:12

Ja, dat kan.. Anders had je hem niet gekregen.

Uit eigen ervaring weet ik wel dat het een mogelijkheid is om voor de rechter de boete op 0 te laten zetten.
Bezwaar aantekenen, deze zal afgewezen worden, dan in beroep bij de rechter.
Mijn situatie was opening van het winkelcentrum. Het was de eerste dag dat je het parkeerterrein op kon. Vanaf aanrij kant geen bord te zien, alleen parkeerplekken (ik kwam ook haaks aanrijden). Vanaf andere kant was te zien dat het laden/lossen was. In mijn geval zei de OvJ dat ik door had moeten rijden om te kijken of er aan de andere kant niet een bord stond.
De rechter vond van niet..
Overtreding gepleegd, maar geen boete..

Dat je overigens op veel andere dingen moet letten is geen grond voor intrekking..
En als je al eerder op het terrein bent geweest en bekend is dat je alleen in de vakken mag parkeren maakt ook de zaak niet sterker. Maar zeker het proberen waard.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Lodewijk45
Infopolitie Gast

Bericht door Lodewijk45 » 05 nov 2018, 11:42

Het hele grote parkeerterrein bestond op dat moment niet meer. Was opgebroken. Ik moest om het winkelcentrum heen om te parkeren. Geen plaats. Ik kom er idd wel vaker maar meestal op de fiets. Geldt nu niet de situatie op het moment van bekeuring ongeacht of je bekend bent met de situatie?

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 05 nov 2018, 12:05

Bij mij oordeelde de rechter dat de situatie onbekend was voor iedereen dus dat je mag verwachten als je aan komt rijden dat er een bord staat.

Hoe dat in jouw situatie nu is kan ik niet over oordelen. Iedere rechter heeft zijn eigen oordeel... Maar wat ik zei: ik zou het voor laten komen.
Als algemeen bekend is (doordat er borden staan waar je normaal altijd langs rijdt) dat het een verboden te parkeren deel is, kan de rechter oordelen dat je dat nu ook had moeten weten.
Maar daartegenover staat de situatie dat je daar aan komt rijden en geen bord ziet en er dus ook mensen voor de eerste keer kunnen aanrijden en daar parkeren.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Bericht door SWAT » 05 nov 2018, 12:42

Uiteraard uw verweer wel ruim voorzien van foto's met daarop de door u gevolgde route en welke borden u daarbij bent tegen gekomen. U moet dan wel een logische route hebben gevolgd.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

f.masolijn
Lid
Lid
Roepnaam: Frank
Contacteer:

Bericht door f.masolijn » 05 nov 2018, 17:24

Hilde schreef:
05 nov 2018, 12:05
Als algemeen bekend is (doordat er borden staan waar je normaal altijd langs rijdt) dat het een verboden te parkeren deel is, kan de rechter oordelen dat je dat nu ook had moeten weten.
Vind het daar altijd interessant hoe men dat weet te rijmen met het principe dat het niet aan een bestuurder is om naar de bedoeling van de wegbeheerder te gissen. Als deze vergeten is een bord weg te halen of als een particulier op eigen houtje illegaal een bord toevoegt, dan is dat bord ook nog steeds geldig.
Hilde schreef:
05 nov 2018, 12:05
Maar wat ik zei: ik zou het voor laten komen.
Idem, en idd inclusief foto's.

Gesloten