Fout in proces verbaal opgemaakt door handhaver

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ineke25
Infopolitie Gast

Fout in proces verbaal opgemaakt door handhaver

Bericht door Ineke25 » 01 nov 2018, 00:23

Ik ben bekeurd bij een bijna onzichtbare ononderbroken gele streep. Na mijn officiele klacht met nummer is deze opnieuw geverfd. Ik heb van beide foto's. Ik heb daar slechts 3 minuten gestaan om wat in te laden. Ik laat het voorkomen. Nu staat er in het proces verbaal van de handhaver dat ik bij een onderbroken gele streep stond en later nog een keer ononderbroken gele streep. Twee verschillende begrippen. Heb ik kans door ten eerste slecht onderhoud van de gemeente en ten tweede schrijffout, onderbroken, gele streep. Bij onderbroken streep mag je laden en lossen.
Mvg
Ineke

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Re: Fout in proces verbaal opgemaakt door handhaver

Bericht door Frans » 01 nov 2018, 05:23

Volgens mij heeft u voor beiden een beschikking gekregrn op feitcode, dezelfde feitcode zelfs (en dat ze die nog "schrijven"?) Dat is een aankondiging van beschikking. Al had de handhaver een bierviltje achter de ruitenwisser gestoken met de tekst "Yo, er komt een acceptgiro aan met een leuke tekening van een huisje met een zonnetje eronder" dan had het net zoveel waarde gehad... kortom, de aankondiging heeft wettelijk niet meer waarde dan wat de naam al zegt: het is een aankondiging. De acceptgiro die u krijgt daarentegen is wel de goeie en bevat alle gegevens waartegen u ook in bezwaar en later in beroep kunt gaan.

Voor wat betreft "de gele stoeprand" Tja, moeilijk te beoordelen. Het is overduidelijk dat als er blokken op een stoeprand horen te staan in het geel, de mensen die ook moeten kunnen zien. Gemeenten schilderen ze dus regelmatig opnieuw want ze verslijten. Hoe slecht zichtbaar ze in uw geval waren, ik hoop dat u er fotos van heeft. Waren ze erg slecht, stuurt u ze dan mee met het bezwaar wat u schrijft. Wacht wel even de acceptgiro af, daar staan alle gegevens op die u moet gebruiken.

Succes!
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

SRe: Fout in proces verbaal opgemaakt door handhaver

Bericht door Pim » 01 nov 2018, 09:57

Je zult maar in je boosheid over je eigen gebrekkige verkeersinzicht en je parkeerovertreding bij de gemeente geklaagd hebben waardoor je kans op een succesvol bezwaar gereduceerd is tot bijna nul.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 01 nov 2018, 15:22

Ik zie niet goed waar TS blijk geeft van gebrekkig verkeersinzicht.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 01 nov 2018, 17:20

Vent schreef:
01 nov 2018, 15:22
  1. Als je aan het laden/lossen bent kan een handhaver geen bon achter je ruitenwisser stoppen zonder dat je dat in de gaten hebt. Sterker nog, het gebeurt 2x. Dan was bestuurder namelijk niet bij zijn voertuig aanwezig anders was ie wel aangesproken. Niet bij zijn voertuig aanwezig zijn betekent per definitie dat ie niet aan het laden/lossen maar aan het parkeren was... 2x
  2. Onwetendheid is NOOIT een reden, hooguit het niet kunnen zien MAAR na de eerste had ie het in ieder geval moeten weten, hij had er foto's van gemaakt
  3. Vervolgens doet ie het nog een 2e keer
Ik sta aan de kant van [mention]Pim[/mention] in deze...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Ineke25
Infopolitie Gast

Bericht door Ineke25 » 01 nov 2018, 21:09

Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de handhaver gesproken toen hij bezig was de bekeuring uit te schrijven. Ik wilde op dat moment zware potgrond inladen. Hij ze: maak maar bezwaar maar je staat bij een gele streep. Nauwelijks zichtbaar dus. Het verhaal van de handhaver staat papier voor de kantonrechter. Daar zegt hij dus eerst onderbroken streep en verderop ononderbroken. Maar na mijn klacht bij de gemeente is hij direct knalgeel overgeschilderd. Ik heb ook geprobeerd de handhaver te bellen om dit door te geven. Ik zou teruggebeld worden. Nooit gebeurd.
Gr. Ineke

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Pim » 01 nov 2018, 22:15

Vent schreef:
01 nov 2018, 15:22
Parkeren (zoals zij het zelf noemt) / laden- of lossen bij een ON-onderbrokenstreep?
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 01 nov 2018, 23:01

Ik denk dat er wat gehaast wordt gereageerd: @[mention]Frans[/mention]
1. NVT: want handhaver is gespot en besproken. "Ga maar in bezwaar". In deze regionen is het ivm de veiligheid van het personeel overigens staand beleid om geen bonnen (openlijk) terug te trekken. Overigens hebben rechtbanken afhankelijk van omstandigheden en het lotto reserve getal vaker het ter plaatse halen of brengen van goederen, waarbij je niet meer direct bij het voertuig aanwezig bent, toegestaan bij het laden- en lossen.
2. NVT: Er was maar 1 keer. Het woord 'beide' uit het openingstopic geeft de verwarring, maar ik las het als dat zij foto's heeft gemaakt van voor en na de schilderbeurt.
3. NVT: Nee dus. Het gaat om 1 geval.

Ineke25
Infopolitie Gast

Bericht door Ineke25 » 01 nov 2018, 23:17

Het klopt. Het gaat om 1 bekeuring. Toen kwam aanlopen met de zak potgrond "schreef" hij net de bekeuring uit op een computer. Hij moest nog geprint worden. Hij beweerde dat ik ook niet mocht stoppen. Alleen was de gele streep nauwelijks te zien. Dat blijkt uit het feit dat hij na mijn klacht direct overgeschilderd is. Ik heb een foto van de onduidelijke lijn en een foto van de nieuwe lijn.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 02 nov 2018, 08:22

Ineke25 schreef:
01 nov 2018, 23:17
Het klopt. Het gaat om 1 bekeuring. Toen kwam aanlopen met de zak potgrond "schreef" hij net de bekeuring uit op een computer. Hij moest nog geprint worden. Hij beweerde dat ik ook niet mocht stoppen. Alleen was de gele streep nauwelijks te zien. Dat blijkt uit het feit dat hij na mijn klacht direct overgeschilderd is. Ik heb een foto van de onduidelijke lijn en een foto van de nieuwe lijn.
Dank voor de toelichting, het was voor mijn in ieder geval niet duidelijk dat het maar 1 beschikking was. Kun je de foto's plaatsen? zou een hoop veruidelijken (vooral de vóór is dan nog wel interessant)

Vent schreef:
01 nov 2018, 23:01
Ik denk dat er wat gehaast wordt gereageerd: @@Frans
1. NVT: want handhaver is gespot en besproken. "Ga maar in bezwaar". In deze regionen is het ivm de veiligheid van het personeel overigens staand beleid om geen bonnen (openlijk) terug te trekken. Overigens hebben rechtbanken afhankelijk van omstandigheden en het lotto reserve getal vaker het ter plaatse halen of brengen van goederen, waarbij je niet meer direct bij het voertuig aanwezig bent, toegestaan bij het laden- en lossen.
Tja, ik laat het lotto reservegetal dan maar geheel voor je eigen rekening. Ik ga uit van geldende wetgeving en uitspraken en jurisprudentie die gaan tot aan de hoge raad en die ik zelfs niet eens meer ga herhalen, ze staan zelfs hier op het forum al meermalen geplaatst. De definitie van laden/lossen is letterlijk klep open, in dit geval dus naar ik begrijp de potgrond eruit en die op het trottoir, klep dicht en wegrijden. Alles daarbuiten is parkeren. En dat ze "daar in jullie regionen" dan kennelijk rechters hebben die graag lotto spelen vind ik een interessante, afgezet tegen bijvoorbeeld dat pianoarrest.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door rai » 02 nov 2018, 10:59

Laten we voorop stellen dat er, zoals al gezegd, bij een ononderbroken streep nooit gestopt mag worden, ook niet om te laden en lossen.

Mocht er toch een discussie zijn of er nu wel of niet gestopt mocht worden (dus enkel parkeerverbod) en ze gaan dan op een parkeerverbod en het begrio parkeren of laden en lossen gaan zitten, dan gaat er nog een hele andere discussie spelen.
Ineke25 schreef:
01 nov 2018, 21:09
Ik wilde op dat moment zware potgrond inladen.
U heeft het over zware potgrond.
Dat os een ruim begrip, gaat het dan om het type potgrond, of om de zwaarte van de zak en daarnaast om hoeveel zakken.

Er os namelijk al in de jurisprudentie bepaald dat het moet gaan om goederen met een aanzienlijke afmeting en/of aanzienlijk gewicht van het goed, in relatie met de noodzaak tot het gebruik van het voertuig.

Zo zal het lossen van bv een wasmachine geen enkel probleem opleveren, die is van een dusdanige omvang en gewicht dat het wel onder die definitie te scharen is.

Een brief of klein en licht postpakketje uitladen gaat die term niet halen, vandaar dat de Hoge Raad daar dus kanttekeningen bij geplaatst heeft, omdat mensen dat in het verleden probeerden, door te verklaren dat ze een klein pakketje moesten halen en lossen.

Daarmee kom ik dus gelijk bij de vraag, wat was de hoeveel potgrond en het gewicht van de zakken, aangezien er ook kleine zakjes zijn van een paar liter die nagenoeg niets wegen.

Ineke25
Infopolitie Gast

Bericht door Ineke25 » 02 nov 2018, 13:32

Het gaat om een zak van 20 kg en ik ben 69 jaar.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 02 nov 2018, 14:14

Het is zeker het proberen waard.

Ik had wel nog een vraag.
Ineke25 schreef:
01 nov 2018, 00:23
Ik laat het voorkomen. Nu staat er in het proces verbaal van de handhaver dat ik bij een onderbroken gele streep stond en later nog een keer ononderbroken gele streep. Twee verschillende begrippen. Heb ik kans door ten eerste slecht onderhoud van de gemeente en ten tweede schrijffout, onderbroken, gele streep. Bij onderbroken streep mag je laden en lossen.
Ineke25 schreef:
01 nov 2018, 21:09

Het verhaal van de handhaver staat papier voor de kantonrechter. Daar zegt hij dus eerst onderbroken streep en verderop ononderbroken.
U bent dus al bij de kantonrechter geweest.
Wat was de uitspraak op uw bezwaar?
Of heeft u het proces verbaal gezien in de stukken die klaar liggen voor de nog te behandelen zaak?

Waar heeft u dan precies bezwaar tegen aangetekend? Tegen het niet zichtbaar zijn van de streep of tegen het parkeren/stilstaan?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Ineke25
Infopolitie Gast

Bericht door Ineke25 » 03 nov 2018, 00:07

Ik ben nog niet bij de kantonrechter geweest. Ik heb bezwaar gemaakt tegen mijn bekeuring. Dat is afgewezen. Nu gaat het naar de kantonrechter. Ik kreeg een brief dat het naar de kantonrechter gaat met op papier de verklaring van de handhaver waarin dus over on- en onderbroken streep wordt gesproken.
Ik maak bezwaar dat de gele streep zeer slecht te zien was en dat ik niet geparkeerd heb maar in- en uitgeladen heb.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 03 nov 2018, 07:40

Ineke25 schreef:
02 nov 2018, 13:32
Het gaat om een zak van 20 kg en ik ben 69 jaar.
Interessant gekozen naam (Ineke25) maar dat terzijde.

Als de gele streep echt zó slecht is aangebracht dat u deze volledig over het hoofd hebt gezien, lijkt me dat uw beste argument.
Zoals u hierboven kunt lezen, bestaat er de nodige jurisprudentie over stilstaan/parkeren. Die paar extra seconde stilstaan kunnen het verschil al maken.

Overigens ben ook ik wel benieuwd naar de foto's.
PDC | DICT

Gesloten