Vraag over vragenlijst

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Kandidaat
Infopolitie Gast

Vraag over vragenlijst

Bericht door Kandidaat » 05 okt 2018, 14:13

Hoi allemaal,

Ik heb gesolliciteerd voor de functie agent. Heb gisteren het intake-gesprek gehad, ging allemaal heel goed. Ik mag nu door naar deel A. Nu hoorde ik dat je waarschijnlijk op die selectiedag ook een vragenlijst in moet vullen over ingrijpende gebeurtenissen. Nu is het zo dat ik eigenlijk nog nooit, ben 22, iets ingrijpends heb meegemaakt. In hoeverre ben je dan in je nadeel? Ik zie daar wel tegenop omdat ik wat dat betreft misschien nog een beetje bleu ben.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Vraag over vragenlijst

Bericht door Hilde » 05 okt 2018, 14:27

Ik kan alleen maar zeggen: wees blij hierom.

En of het in je nadeel werkt..Nee, het is gewoon een deel van jou. iedereen is anders. Iedereen heeft een andere levenservaring en reageert anders.
Het gaat om het totaal plaatje.
Dat je geen ingrijpende dingen hebt meegemaakt wil niet zeggen dat je geen levenservaring hebt of naief bent.

Succes met alles.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Frans » 05 okt 2018, 15:27

Ik zou zeggen: ga een keer met Hilde in de Python, goeie eerste knap ingrijpende ervaring 😎
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 05 okt 2018, 16:13

Frans schreef:
05 okt 2018, 15:27
Ik zou zeggen: ga een keer met Hilde in de Python, goeie eerste knap ingrijpende ervaring 😎
Hahaha :D
Ben je daarna ook gelijk de jongste moderator op het forum.
Na de python was ik de eerste vrouwelijke mod :D

Tommy
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door Tommy » 05 okt 2018, 19:52

Frans schreef:
05 okt 2018, 15:27
Is dat een soort ontgroening?

Even OT. Ik had voor de politie ook niets ingrijpend meegemaakt. Dit was ook geen belemmering. Je haalt je gram bij de politie wel.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 06 okt 2018, 01:03

Nu al stress voor deze vragenlijst?
Dan kun je je lol op als je ooit bent aangenomen.
Om nog maar te zwijgen van de overige onderdelen van de selectie.

Mijn tip:
Ga er blanco in. Antwoord alles vanuit een soort reflex (tuurlijk mag en moet je nadenken) maar probeer vooral niet na te denken over wat men zou willen horen als antwoord. a) daar prikken ze snel doorheen als je straks testen met 400 vragen krijgt, en b) met de sociaal wenselijke antwoorden zet je iemand neer die jij niet bent. Dat is "uitstel van executie". Of men prikt er doorheen of jij blijkt in een latere fase niet geschikt. Daar heb je niemand een dienst mee bewezen. Dan begin je misschien aan een opleiding voor een baan die niet bij je past of komen de problemen anderszins aan het licht. Jij niet blij, de politie niet blij, en de belastingbetaler ook niet blij. 🤣
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

martijnw85
Lid
Lid
Roepnaam: Martijn
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door martijnw85 » 07 okt 2018, 13:06

Doe vragenlijst is voor de psych om een gesprek met jouw te hebben. Hij haakt in op jouw ingevulde vragenlijst. Ik heb al behoorlijke gebeurtenissen meegemaakt en in het gesprek wordt dan gekeken in hoeverre je daar hebt mee leren leven. Hoe je dat hebt verwerkt zegmaar. Het is voor de selectie belangrijk dat je emotionele weerbaarheid voldoende is. (Stressbestendigheid). Je gaat hoe dan ook met ellende te maken krijgen en dan is de vraag niet of je daar tegen kan, maar hoe je dit van je af kan zetten.
Pim schreef:
06 okt 2018, 01:03
Nu al stress voor deze vragenlijst?
Dan kun je je lol op als je ooit bent aangenomen.
Om nog maar te zwijgen van de overige onderdelen van de selectie.
Daarbij heb ik ook heel veel stress gehad bij de selectie. Maar scoorde op stressbestendigheid gewoon 6 punten van de 7. dat zegt dus helemaal geen f*ck

Mir81
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Bericht door Mir81 » 07 okt 2018, 15:14

Kandidaat schreef:
05 okt 2018, 14:13
Hoi allemaal,

Ik heb gesolliciteerd voor de functie agent. Heb gisteren het intake-gesprek gehad, ging allemaal heel goed. Ik mag nu door naar deel A. Nu hoorde ik dat je waarschijnlijk op die selectiedag ook een vragenlijst in moet vullen over ingrijpende gebeurtenissen. Nu is het zo dat ik eigenlijk nog nooit, ben 22, iets ingrijpends heb meegemaakt. In hoeverre ben je dan in je nadeel? Ik zie daar wel tegenop omdat ik wat dat betreft misschien nog een beetje bleu ben.
Niet doen! Wat Hilde al zegt, wees blij dat je wat dat betreft blanco bent. Het gaat er niet om dat je een bepaalde hoeveelheid ellende meegemaakt moet hebben om bij de politie aan de slag te kunnen. Ze willen een inschatting kunnen maken van in hoeverre jij bepaalde zaken verwerkt hebt, mocht er iets zijn voorgevallen. Hoe ben je met tegenslagen omgegaan? Bleu zijn maakt jou echt niet meteen naïef of ongeschikt. Heel veel succes in de verdere procedure!

Kandidaat
Infopolitie Gast

Bericht door Kandidaat » 10 okt 2018, 17:48

Bedankt voor je reactie. Fijn om te lezen . Maar dat is juist wel waar ik tegenop kijk. Het is namelijk moeilijk inschatten hoe ik bepaalde zaken verwerk want ik heb niet echt tegenslagen meegemaakt. En dus denk ik weinig gespreksstof te hebben bij de psycholoog. Maar goed, ik ben gewoon mezelf en zie het dan wel. Eerst nog deel A volgende week dinsdag. Ik praat al over deel B haha.

Mir81
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Bericht door Mir81 » 10 okt 2018, 17:54

Het gaat erom hoe je dingen hebt verwerkt ALS je ze hebt meegemaakt. Als je weinig hebt meegemaakt, kan je weinig zeggen over hoe je ermee dealt. Dat heeft die psycholoog ook wel door.

Kandidaat
Infopolitie Gast

Bericht door Kandidaat » 16 okt 2018, 18:21

Ik ben door naar deel B gelukkig. Heb de vragenlijst ingevuld vanuit een soort reflex. Bedenk me achteraf dat ik misschien bepaalde dingen anders in had moeten vullen. Bijvoorbeeld de vraag of ik ooit een eetstoornis heb gehad. Dat heb ik wel, alleen een lichte variant voor een paar maanden, toen ik ongeveer 10/11 jaar was. Ik werd toen ook een beetje gepest want was was dikker. Nu nergens meer last van, eetstoornis heeft alleen zo'n beladen lading. Hopelijk kan ik het toelichten en is niet iets om op afgewezen te worden want nu gewoon ook psychisch volwassen, verder gewoon blanco ingegaan. Volgende week deel B.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 16 okt 2018, 19:20

Je hebt niets ingrijpends meegemaakt, maar wel een lichte eetstoornis omdat je gepest werd toen je 10/11 was..

🙄

Kandidaat
Infopolitie Gast

Bericht door Kandidaat » 16 okt 2018, 19:35

Als je het zo bekijkt is dat misschien wel ingrijpend geweest inderdaad. Maar niet zover dat ik er nu nog last van heb. Onder ingrijpend verstond ik eigenlijk iets waar je tot nu toe nog wel mee bezig bent. Maar goed, ik kan het dus redelijk positief benaderen in de zin van dat ik erover heen ben gekomen en nooit meer zulke gedachten heb gehad.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 16 okt 2018, 19:37

👍👍

Gesloten