Melding rijden met drugs en alcohol op

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
geennaam
Infopolitie Gast

Melding rijden met drugs en alcohol op

Bericht door geennaam » 02 okt 2018, 22:13

Hallo,
Er zijn meerdere meldingen gedaan dat een goede bekende van ons met drank en drugs op rijdt. De laatste melding is afgelopen weekend gedaan, degene om wie t gaat is toen met coke op en behoorlijk aangeschoten in de auto gestapt. Dit gebeurd ieder weekend en het is wachten tot het fout gaat. Adressen van die persoon, kenteken etc alles is gemeld.
Doet de politie wat met deze meldingen? Want tot nu toe stapt degene om wie t gaat nog altijd in de auto en degene is al eerder opgepakt met drank op en moest toen een cursus volgen.
Heeft het wel zin om dit te melden bij de politie?
Wij willen het namelijk niet op ons geweten hebben dat er ongelukken gebeuren, maar om maar dingen te blijven melden voor niets.... omdat het om een bekende gaat is de stap om het te melden groot.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Melding rijden met drugs en alcohol op

Bericht door Hilde » 02 okt 2018, 22:39

Probleem is dat we niet kunnen gaan wachten voor de deur totdat hij gaat rijden. Hadden we maar zoveel capaciteit 😉

En achteraf aan de deur gaan heeft geen zin.. om in te grijpen moet het door een agent geconstateerd worden.

Hoe is er gemeld?
Is bijvoorbeeld 112 gebeld toen hij onder invloed instapte of is er achteraf gebeld?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

maestro
Toplid
Toplid
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 03 okt 2018, 02:56

Melden heeft zin, maar zoals Hilde aangeeft het moet wel geconstateerd worden. Als U de politie belt zal het kenteken doorgegeven worden en als de auto aangetroffen wordt de bestuurder gecontroleerd. Maar de auto moet wel eerst gespot worden.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Vrijwilliger
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door Julio » 03 okt 2018, 03:15

En het kan best zijn dat de persoon al meerdere keren is betrapt, gecontroleerd etc.. maar alsnog blijft rijden onder invloed. Blijven melden heeft zeker zin!
GLM
"Was ik maar wat rijker en niet zo knap."

geennaam
Infopolitie Gast

Bericht door geennaam » 03 okt 2018, 22:31

Het is zaterdag gemeld bij het 0900 8844 nummer en ik weet dat het via meld.nl is gemeld (anoniem).
Afgelopen zaterdag is inderdaad het kenteken doorgegeven en het type auto + de eind bestemming van de chauffeur (volledige adres) daarom verbaasde het ons eigenlijk een beetje dat hij niet aangehouden is.

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door DiNozzo » 03 okt 2018, 23:28

Helaas hebben we geen oneindige politiecapaciteit en moeten er keuzes in gemaakt worden bij wat opgepakt kan worden.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 04 okt 2018, 05:22

geennaam schreef:
03 okt 2018, 22:31
Het is zaterdag gemeld bij het 0900 8844 nummer en ik weet dat het via meld.nl is gemeld (anoniem).
Afgelopen zaterdag is inderdaad het kenteken doorgegeven en het type auto + de eind bestemming van de chauffeur (volledige adres) daarom verbaasde het ons eigenlijk een beetje dat hij niet aangehouden is.
Vooropgesteld, ik ben blij dat mensen dit soort dingen melden en het niet willen accepteren dat men met alcohol/drugs op gaat rijden.

Maar u zegt dit te hebben gemeld via meld.nl, een website die niet van de politie is... Dan kunt u ook niet verwachten dat hier überhaupt actie op wordt ondernomen. Als ik voor vanavond 17.00 uur een pizza wil bestellen, stuur ik ook geen handgeschreven brief naar het hoofdkantoor van KPN :)

En ondanks dat er inderdaad keuzes moeten worden gemaakt in verband met capaciteitsproblemen, voor iemand die met alcohol en drugs rijdt, is meestal wel een eenheid vrij te maken. Maar dan moet u op het moment dat deze persoon gaat rijden wel direct 112 bellen en alle relevante informatie doorgeven.

Hoe dan ook, succes hiermee en hopelijk kan deze persoon hier op enig moment voor worden aangehouden.
PDC | DICT

TimK
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Roepnaam: Tim
Geslacht:
Leeftijd: 28
Contacteer:

Bericht door TimK » 05 okt 2018, 10:56

Melden heeft zeker zin. Als de persoon op vaste momenten/tijden onder invloed gaat rijden is het ook een optie om contact op te nemen met de wijkagent. Als er een redelijk vermoeden is dat persoon op een vast moment vertrekt, kan er wellicht geïnvesteerd worden door rond die tijd te posten. Maar zoals gezegd, het is helaas niet mogelijk om een hele avond bij de voordeur te liggen wachten in de hoop dat persoon gaat rijden.

Ik begrijp de frustratie dat er niets mee gebeurt. Geloof me als ik zeg dat iedere agent zo iemand van de straat zou willen halen, dus blijf het vooral melden!
Surveillant vrijwillige politie Oost Brabant

geennaam
Infopolitie Gast

Bericht door geennaam » 06 okt 2018, 00:14

Misschien naïef van ons maar wij dachten dat meld.nl van de politie was. Omdat wij graag anoniem willen blijven waren we erg blij met de mogelijkheid het op deze manier te kunnen melden.
Het is toch een drempel om een bekende aan te geven.
De volgende keer zullen wij iig 112 bellen.

Het gebeurd sowieso iedere zaterdag alleen vanaf het hui s of de kroeg waar zijn nieuwe vriendin werkt in Emmen. Wijkagenten kennen we daar niet en zoals al eerder gezegd we willen koste wat het kost anoniem blijven.

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Bericht door ThunderSTreak » 06 okt 2018, 08:33

Tja, hoewel ik begrijp dat mensen anoniem willen blijven dan toch even een gewetensvraag: hoe denk je om te gaan met de gedachte dat er ( een onschuldig) iemand verongelukt is omdat je zelf zo stond op je eigen anonimiteit? Kan je dat voor jezelf verantwoorden?

Mijn persoonlijk ervaring is overigens dat hier zorgvuldig mee wordt omgegaan. Het belang is namelijk dat de politie vaststelt wat er gebeurt; zeker bij verkeerstechnische zaken hoeft de politie niet de melden dat zij handelde op basis van tips.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 06 okt 2018, 09:07

Van nature doe je dat al niet; of je roept dat hij gewoon 'opvalt door z’n rijgedrag’, of ‘we krijgen meerdere belletjes’..

Bij dit soort zaken komt dat altijd wel goed..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door ThunderSTreak » 06 okt 2018, 09:55

Exact Koen, dat bedoel ik.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak

geennaam
Infopolitie Gast

Bericht door geennaam » 08 okt 2018, 21:03

Degene die met drank en drugs op rijd is iemand uit de familie en we hebben gewoon geen zin in problemen met hem. Hij gaat nu om met kampers uit Emmen die niet best bekend staan. We willen ze niet over 1 kam scheren maar zijn wel voorzichtig en zoals eerder gezegd er zijn zeker 3 meldingen al gedaan maar iedere keer ontspringt hij de dans. Dan houd het een keer op voor ons.
Maar ik begrijp de reactie, toen wij hoorden van het dodelijk ongeluk dit weekend veroorzaakt door een 32 jarige bestuurder met drank en drugs op dachten wij gelijk aan hem.
We hebben voor nu met elkaar afgesproken dat we de volgende keer dat we zeker weten dat hij met drank em drugs op rijdt 112 bellen.

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door ThunderSTreak » 09 okt 2018, 09:45

De beste optie en dan hopen dat er een wagentje vrij is.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak

Gesloten