Hoe spoort de politie een wietkwekerij op

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Poops3x666
Infopolitie Gast

Hoe spoort de politie een wietkwekerij op

Bericht door Poops3x666 » 04 sep 2018 13:24

Hoi hoe spoort de politie een wietkwekerij op. Kan dit alleen met infrarood of worden er nog meer methoden gebruikt.

rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 45
Contacteer:

Re: Hoe spoort de politie een wietkwekerij op

Bericht door rai » 04 sep 2018 15:46

Ik neem aan dat je snapt dat we niet in details gaan treden over hoe bepaalde opsporingsonderzoeken in zijn werk gaat.

Jan
Toplid
Toplid
Contacteer:

Bericht door Jan » 04 sep 2018 16:12

Niet gehinderd door enige kennis van opsporingsonderzoeken kan ik als leek zo al een paar methoden opnoemen :

- via tips , bijvoorbeeld via anonieme meldpunten, of gewoon van buren die bijvoorbeeld klagen over stankoverlast.
- wellicht komen er ook tips via energiemaatschappijen, bijvoorbeeld als er gesjoemeld is met electrometers, of als er niet gesjoemeld is maar er sprake is van een opvallend hoog electraverbruik
- Infrarood noemde je al, maar soms kan het ook gewoon met het blote oog. Als er 's-winters overal sneeuw ligt op de daken en dan opeens bij 1 huis niet, dan is dat ook een aanwijzing dat er daar op zolder weleens een wietkwekerij zou kunnen zitten.
- verder zou het me niet verbazen dat er achter de schermen precies in de gaten gehouden wordt wie de toeleveranciers zijn van coffeeshops...

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door ThunderSTreak » 04 sep 2018 17:38

Poops3x666 schreef:
04 sep 2018 13:24
Hoi hoe spoort de politie een wietkwekerij op. Kan dit alleen met infrarood of worden er nog meer methoden gebruikt.
En meteen maar een wedervraag: vanwaar deze interesse?
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding

Dusty
Deskundige
Deskundige
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Dusty » 04 sep 2018 18:58

Jan schreef:
04 sep 2018 16:12
- Infrarood noemde je al, maar soms kan het ook gewoon met het blote oog. Als er 's-winters overal sneeuw ligt op de daken en dan opeens bij 1 huis niet, dan is dat ook een aanwijzing dat er daar op zolder weleens een wietkwekerij zou kunnen zitten.
Zoals deze:
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Poops3x666
Infopolitie Gast

Bericht door Poops3x666 » 04 sep 2018 20:06

Jan schreef:
04 sep 2018 16:12
Niet gehinderd door enige kennis van opsporingsonderzoeken kan ik als leek zo al een paar methoden opnoemen :

- via tips , bijvoorbeeld via anonieme meldpunten, of gewoon van buren die bijvoorbeeld klagen over stankoverlast.
- wellicht komen er ook tips via energiemaatschappijen, bijvoorbeeld als er gesjoemeld is met electrometers, of als er niet gesjoemeld is maar er sprake is van een opvallend hoog electraverbruik
- verder zou het me niet verbazen dat er achter de schermen precies in de gaten gehouden wordt wie de toeleveranciers zijn van coffeeshops...
En worden ze met genoeg bewijs opgewacht langs de weg?

thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo / infopolitie
Facebook: leotenthije
Linkedin: leotenthije
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door thijeleo » 04 sep 2018 20:16

Tav topicstarter
Wij gaan niet uit de doeken doen welke middelen we wel of niet gebruiken bij de opsporing van wietkwekerijen. Er is ook nog zoiets als beroepsgeheim.

Dit gezegd hebbend sluit ik nu dit topic.
LJB ten Thije-Boonkkamp
Forummaster

Gesloten