ongewenst bezoek

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
igor
Infopolitie Gast

ongewenst bezoek

Bericht door igor » 26 aug 2018, 16:49

Geachte,
Ik heb de laatste tijd last van "bezoek" op tijdstippen die niet voor bezoek zijn.
Deze tijdstippen zijn varierend van 2.15 tot en met 5.00 snachts.

En met gisterenavond een uitzondering om 22.15
Om de twee a vier weken is het raak.
Ik heb een paar camera's hangen en deze persoon weet ze ook handig te omzeilen, ook als ik de camera hoek verander.
Ik heb namelijk niet de hele tuin in "dekking" zeg maar.
Twee weken terug rond 4.45 werden er foto's gemaakt van de achterkant van het huis, gisteren avond stond hij dus (22.15) bij ons op het balkon.
Duidelijk uitgegleden aangezien het er glad is en het hekje kapot was.
Zo heb ik dus een twintig tal van dit soort voorvallen opgeschreven, van wat mij is opgevallen!

Ik heb dus geen harde bewijzen of camera beelden.
Moet ik hier een melding van maken of aangifte van doen?
Deze persoon is al vanaf maart bezig, altans vanaf maart is het mij opgevallen.
Deze persoon is erg hardnekkig, zelfs de honden zijn aan hem gewend geraakt, deels ook mjn fout daar ik ze gecorigeerd heb na het nachtelijk waarschuwende blaffen.
Wat kan en mag ik doen of wat moet ik doen?
Ik heb duidelijk iets in huis wat deze persoon erg interessant vind, of hij vindt het leuk om te "gallen"
Nogmaals wat kan en mag of moet ik zelfs doen, graag info en advies gewenst

Met vriendelijke groet Igor

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Re: ongewenst bezoek

Bericht door SWAT » 26 aug 2018, 18:56

U kunt melding maken van deze ongewenste bezoeken. Wellicht dat het lokale politiebureau wat vaker door uw straat kan rijden om deze persoon te betrappen.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 26 aug 2018, 20:47

Een vrij warrig verhaal. U hebt bezoek, maar deze persoon weet camera's te omzeilen en zelfs op uw balkon te komen? Bijzonder.

U hebt deze persoon kennelijk al eerder gezien, want u spreekt over een man. Weet u wie dit is of zou kunnen zijn?
PDC | DICT

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 27 aug 2018, 08:24

Uhh, wat denkt u van 112 bellen als hij er weer is?

U heeft hem al op uw balkon gezien, camera's opgehangen, maar nooit op het idee gekomen om de politie te belken?

En waarom niet ondertussen één camera verplaatst naar uw balkon?
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

igor
Infopolitie Gast

Bericht door igor » 27 aug 2018, 12:37

Dank u voor alle reactie's en uw info.
Ik woon namelijk vrijstaand met een grote tuin en om een 20 tal camera's op te hangen, kan ik even niet bekostigen.
Er hangt inmiddels wel een camera op het balkon.
Deze camera's zijn vrij goed zichtbaar vanaf een afstand en te decteren ivm infra rood licht.
Er zijn ook legio manieren om achter de camera te komen, en uit te schakelen.
Deze persoon maakt er ook een spelletje van, zodra de camera hoek veranderd is, laat hij ons dat ook "weten"

Dat het een vrij warrig verhaal mijn exusses hiervoor, ik heb denk ik niet genoeg informatie gegeven.
Het warrig zijn komt ook deels voort uit: ik weet het nu even niet meer, of juist heel goed?
Het is voorals nog, denk ik geen poging tot inbraak(maar dat denk ik), misschien om te kijken om waar deze persoon binnen kan komen.
Ivm de door hem begeerde spullen?
Had hij dat dan al niet eerder gedaan?
En 112 bellen? ben ik dan al niet te laat?, dan is die persoon al weg.
En als ik bij de politie zelf aan kom en ik doe een melding,(met ook al het voorafgaande) kunnen ze daar dan wat mee?
Kunnen ze er iets mee?, even ter goederen trouw, ik ben NIET voornemens om de politie of de wetgever in wat voor soort discrediet dan ook te brengen!

En juist het feit dat deze persoon snel weg kan komen en er legio verstop plaatsen zijn, heb ik dus niet gebeld, dan komen ze hier voor niets, en juist daar wringt de schoen een beetje.
Komt ook nog eens het feit bij: het werd opgebouwd, dan heb je al zo iets van nou ja oke...kattekwaad, klinkt misschien heel raar.
Afgelopen zaterdag was de druppel
Of moet ik juist bellen en niet zelf polshoogte gaan nemen, bij elk verdacht geluid?

Wanneer is gluren, gluren, of is het meteen onbevoegd op mijn erf?
En in de zomer als we lekker in de tuin zitten, is kijken (gluren) vanaf de openbare weg strafbaar, door de haag heen?
Of op de parkeerplaats op mijn erf achter de auto zich verstoppen?(degelijk vermoeden van)
Er worden ook geen spullen ontvreemd op het erf, wel kleine beschadigingen, van: hier was ik, oid
Wanneer is er sprake van poging tot inbraak, ik heb er weinig zin in dat deze persoon zometeen aan de rand van mn bed staat.
Alle voorvallen zitten denk ik "in het grijze gebied" van de wetgever.

Alvast bedankt voor alle hulp
Mvg Igor

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 27 aug 2018, 13:16

Of hij vervolgd wordt als hij op uw balkon staat kan niemand met zekerheid zeggen.
Maar hij is dan in elk geval niet meer anoniem.
Zeker als het voor u hem een spelletje is en hij het alleen maar doet om u te pesten zal hij het niet leuk vinden dat hij niet meer anoniem is.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Dusty
Deskundige
Deskundige
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Dusty » 28 aug 2018, 11:00

Als ik, als burger...., uw beide verhalen lees blijft het aan alle kanten 'vaag'.

Aan de ene kant hebt u kennelijk beelden van de persoon in kwestie en weet u zelfs om wie het gaat, al beantwoord u een rechtstreekse vraag van KaaDee in uw tweede relaas helaas niet.
Dus als u weet om wie het gaat en u daar zo te lezen veel hinder van ondervind, anders zou u al die moeite met camera's niet doen......., is er in mijn ogen niets mis mee om met deze bevindingen eens met de plaatselijke politie te gaan praten.
Want laten we eerlijk zijn, dit is niet echt normaal gedrag van iemand, zélfs intimiderend!!

Even tussendoor de tip van [mention]SWAT[/mention], die té mooi is om niet even mee te pakken:
SWAT schreef:
26 aug 2018, 18:56
Wellicht dat het lokale politiebureau wat vaker door uw straat kan rijden om deze persoon te betrappen.
Vind dit wel een héél briljant idee!!!! :D
Zie het al helemaal voor me: "de firma Mammoet die met het plaatselijke politiebureau door de straten rijdt!" :lol: :lol: :lol:

Verder denk ik niet dat er speciaal harde bewijzen hoeven te zijn voordat de politie iets kan ondernemen.
Het feit dat dit al enige tijd zijn gang gaat en maar door blijft gaan, is denk ik, al voldoende om er eens naar te kijken en eventueel de persoon op het bureau te ontbieden voor een gesprekje.

Enne, wat die verstopplaatsen aangaat, de politie kán in zo'n geval ook een politiehond inzetten mocht dat nodig zijn........
Met andere woorden het hoeft allemaal niet eerst uit de hand te lopen voordat u de politie op de hoogte kunt brengen van uw bevindingen.
Sterker nog, ik denk dat het juist beter is als men al weet wat er zich rond uw woning afspeelt, zodat bij een belletje met 112 er sneller en accurater kan worden gereageerd!

Ben ik nog wel benieuwd hoe deze persoon u laat weten dat hij weet dat de hoek van de camera is verandert?
En of u inderdaad weet om wie het gaat??

Lolol
Infopolitie Gast

Bericht door Lolol » 04 sep 2018, 13:28

Kun je die camera niet in een bloempot doen.

Gesloten