was

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
blup
Infopolitie Gast

was

Bericht door blup » 22 jul 2018, 12:59

Ik woon dus in een flat en boven mij woont een vrouw die haar was ophangt zodat ik geen uitzicht krijg, maar wij hebben dus een grote roos en daardoor kan zij dus haar was niet helemaal lang uit doen dus zij is een paar keer hier gekomen om te vragen (was meer schreeuwen) dat die roos weg moest maar het zit op onze teritorium dus wij zijden van nee dat gaan wij niet doen. Ik heb haar een maand geleden betrapt op dat zij met een stok onze roos zit kapot te maken ( ik heb er een video van) en vandaag deed ze het weer omdat ze dacht dat we niet thuis waren ook heeft zij er iets vloeibaars opgegooit maar we weten niet wat het is.
Mijn vraag is wat ik moet doen want zodat zij stopt met onze roos kapot te maken en zodat zij niet meer die was voor ons hangt. Praten helpt niet want ze schreeuuwt alleen maar.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: was

Bericht door Frans » 22 jul 2018, 13:49

Tja, wat moet je hier nu voor antwoord op geven. Het begint al met.woorden als "territorium". Daar gaat het al fout, u heeft een plant op uw balkonnetje staan wawrdoor uw bovenbuurvrouw kennelijk haar wat langere wasgoed niet kan ophangen. Flauwekul want langer wasgoed kun je ook in delen vouwen en over.een rekje hangen. Zo werkt dat in een flat.

Vervolgens gooit uw.bovenbuuf weer "iets" over uw roos heen... maar misschien was dat wel water met pokon, we zullen het nooit weten.

Dit soort zaken lijken altijd een dieper onderliggende oorzaak te hebben, mensen wonen enorm dicht op elkaar, flats zijn supergehorig (vooral de wat oudere) dus je hoort letterlijk alles.

Er zijn 3 opties:

1. U voert compleet oorlog, schiet elkaar overhoop met kanonnen en blaast elkaars flat op met C4... maar.......dat lijkt me geen goed oplossing.
2. U gaat toch met elkaar in gesprek, u zegt dat de buurvrouw alleen gilt, hoe.vreemd ook, gillen is ook een vorm vam communicatie... weliswaar een waaruit wellicht een hoop frustratie blijkt, boosheid wellicht, maar er is communicatie. U zult toch uiteindelijk met elkaar moeten samenleven... of terug naar puntje 1 moeten... ;-)
3. Mocht punt 2 echt niet lukken, probeer het eens met behulp van de wijkagent. Die kan soms met een kort bezoekje een ingang of.begin van een gesprek creeren waarbij u wel tot elkaar komt... u bereikt de wijlagent door 0900-8844 te bellen.

Veel succes!

Ps: nr1 was uiteraard een grapje, gooi geen bom naar uw.buurvrouw... ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

r0n.
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67
Contacteer:

Bericht door r0n. » 22 jul 2018, 14:11

Is er geen bewoners vereniging o.i.d.?
Zo ja, dan kan die mogelijk bemiddelen.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

maestro
Superlid
Superlid
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 22 jul 2018, 15:29

Als het een huur woning is kunt u ook bij de verhuurder/woningbouwvereniging terecht. Ik zou niet starten met een klacht maar met een verzoek om bemiddeling en dat alleen nadat u eerst zelf heeft proberen te praten met uw buurvrouw en dat niet lukt.

Een echte oplossing komt er alleen door met elkaar in gesprek te gaan en niet de confrontatie op te zoeken. Dat komt de leefbaarheid meestal niet bepaald ten goede.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contacteer:

Bericht door Botje » 23 jul 2018, 11:48

Frans schreef:
22 jul 2018, 13:49
3. Mocht punt 2 echt niet lukken, probeer het eens met behulp van de wijkagent. Die kan soms met een kort bezoekje een ingang of.begin van een gesprek creeren waarbij u wel tot elkaar komt... u bereikt de wijlagent door 0900-8844 te bellen.
Lieve Frans, dit hoort echt niet thuis bij een wijkagent. Ik denk vooral aan een woningbouwvereniging, een vereniging van eigenaren, een wijkregisseur van de gemeente, of aan buurtbemiddeling.
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

Mir81
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Bericht door Mir81 » 23 jul 2018, 12:56

Geen idee hoe de situatie precies is. Wat Frans al zei, uw buren kunnen de was wellicht anders ophangen. Maar weet ook niet hoe groot die roos is die op uw balkon staat. Ben niet zo thuis in de planten, gaan bij mij alleen maar dood.
Boos op elkaar zijn en de confrontatie opzoeken lost alleen geen klap op. Kijk liever even hoe je elkaar ergens in het midden tegemoet kan komen.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 23 jul 2018, 14:57

Botje schreef:
23 jul 2018, 11:48
Lieve Frans, dit hoort echt niet thuis bij een wijkagent. Ik denk vooral aan een woningbouwvereniging, een vereniging van eigenaren, een wijkregisseur van de gemeente, of aan buurtbemiddeling.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar twee volwassenen zouden ook geen kinderachtig conflict over bloemen en het ophangen van de was moeten hebben. En toch... :roll:

Deze casus gaat waarschijnlijk, zoals bijna altijd, niet over het gegeven onderwerp. Vaak is het de bekende druppel na jarenlange ergernissen tussen twee bewoners. En dan kan een wijkagent echt wel iets betekenen.

Maar je hebt gelijk, er zijn betere alternatieven en de politie zou een laatste redmiddel moeten zijn.
PDC | DICT

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 23 jul 2018, 16:40

Botje schreef:
23 jul 2018, 11:48
Frans schreef:
22 jul 2018, 13:49
Zei je nu "lieve" tegen me? :-o

Daarnaast, wat wil je ermee, aangifte vernieling van de roos laten doen?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contacteer:

Bericht door Botje » 24 jul 2018, 10:36

Soms kom ik best aardig uit de hoek.

Nee, ik wil ook geen aangifte van vernieling van de roos laten doen. Dit is simpelweg geen politie-probleem en verdient daarom ook geen politie-inzet. Ik zou er dus niets mee doen. Helemaal niets. Ja, op een mailtje zou ik nog net antwoorden met de vermelding van het webadres van buurtbemiddeling en een korte uitleg over hun werk maar daar houdt het ook mee op. De politie is in zo'n casus geen redmiddel.
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 24 jul 2018, 10:49

Ik ga er van uit dat deze buren elkaar inderdaad nog net niet met een kanon overhoop schieten. Buurtbemiddeling contacteren heeft evenveel nut als het sturen van een mailtje naar Mark Rutte. Een 5 minuten contact van een BR die weet wat leeft en speelt in een wijk en vooral flat zou snel resultaat kunnen geven. Maar, niks doen is ook een optie, wat je wil.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gesloten