Beschuldigd van diefstal

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Beschuldigd van diefstal

Bericht door Pim » 02 jun 2018, 18:00

Doe jij ook bgo's 8) :lol:
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Mir81
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Bericht door Mir81 » 02 jun 2018, 19:12

Pim schreef:
02 jun 2018, 18:00
Doe jij ook bgo's 8) :lol:
Kregen wij gratis en voor niks als tip mee bij aanvang van de selectie: als je je ergens zorgen over maakt, kan je dat beter snel melden om zo later eventueel teleurstellingen te voorkomen.

Staat overigens ook vermoedelijk hè, misschien valt het mee.

ND23
Lid
Lid
Agent
Roepnaam: Nelis
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door ND23 » 02 jun 2018, 21:27

[mention]Harry[/mention] Beetje vreemde reactie vind je niet?
Denk dat je meer hebt aan de reactie van Hilde.

Pas als er een zaak zou lopen zou TS het kunnen schudden, want je mag voor zo ver ik weet geen verdachte zijn in een zaak tijdens het selectietraject/opleiding.
Mail of bel met werving en selectie.
Reactie's zijn op persoonlijke titel

Harry
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Aspirant
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Harry » 03 jun 2018, 10:44

[mention]ND23[/mention] Nee? Vergis je niet, de vijver is erg groot, zat vissen voor de baas.

Verder heb ik exact hetzelfde als zijlvaart.

Ik hoop uiteraard voor TS dat het allemaal goed komt, maar in zo een geval met dit verhaal, kan je beter rekening houden met het slechtste.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 03 jun 2018, 11:22

Los van dat er misschien een regeltje is waarin staat dat verdachten uitgesloten zijn van selectie....

Er staat nergens dat als je géén verdachte bent men jou móet selecteren. Inderdaad iets met vraag en aanbod. Of vissen in een vijver.

En met dit verhaal, inclusief de hobby gokken, sta je mijns inziens met 2-0 achter.

Dus wat doet een goed sollicitant in zo'n geval?
-Verzwijgen? Dan ben je niet integer.
Dat komt zeer waarschijnlijk aan het licht bij referenten- of familieonderzoek.
-Bespreken? Dan denkt men er ongeveer zo over als het gemiddelde dat je hier in de reacties leest door agenten gegeven.

Ik ken nog een verhaal van een kassamedewerkster die na diefstal weggestuurd was zonder aangifte (Met een deal: terugbetalen wat je gestolen hebt en we doen geen aangifte; doe je dat niet doen we alsnog aangifte). Zij hield zich aan die afspraak ging verder met haar leven en werd kort daarna aspirant bij de politie.

Eén van haar beste vriend (in)en die hoorde dat ze 'bij de politie zat' vond dat niet kunnen met haar verleden en vertelde dat aan de politie. De politie deed een klein onderzoek en de supermarkt bevestigde het.

Gevolg: Zij werd ten overstaan van al haar klasgenoten op de academie uit de klas gehaald en de opleiding en dienstverband werd direct beëindigd. Ze was (voor de politie) geen verdachte geweest, er was geen aangifte. Er was zelfs geen mutatie over in de politiesystemen door de supermarkt gemeld.

Denk dus niet dat als je door de selectie bent en/of in opleiding bent je 'verrader' het nakijken heeft.

Één onenigheid met je schoonfamilie of anderen die weet hebben van de beschuldiging aan jou persoon die jou een hak willen zetten en je carrière bij de politie stopt alsnog als je er niet open en integer over bent geweest.

Zo snel kan het gaan.
Laatst gewijzigd door Pim op 03 jun 2018, 11:31, 2 keer totaal gewijzigd.

ND23
Lid
Lid
Agent
Roepnaam: Nelis
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door ND23 » 03 jun 2018, 11:29

[mention]Pim[/mention] Daar zit wel het verschil in met TS, deze heeft het, naar eigen zeggen, niet gedaan.

De persoon in het verhaal heeft dit wel gedaan en dit is door meerdere mensen bevestigd (vriendin & ex-werkgever)

Het verhaal over het geld klopt van beide kanten niet echt, want het geld zou veel eerder gestolen zijn.

Dat het allemaal niet in je voordeel werkt snapt iedereen, daarom zeg ik; bel of mail werving en selectie!
Doe daar je verhaal, en het moet beter klinken dan nu, want ik snap de twijfels wel van de mensen hier.
Reactie's zijn op persoonlijke titel

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 03 jun 2018, 13:05

Hij kan zoveel zeggen.
Net als elke verdachte.
En dan is de cirkel rond.

De reden dat hij geen verdachte is ligt meer in het feit dat men geen onderzoek wil doen. Iets met sturing op capaciteit. En dat men een snelle weging van de feiten doet en een afweging maakte. In sommige landen waar dit anders gaat was hij gewoon verdachte geworden. En dan hadden er in het dossier dezelfde vraagtekens gestaan als hier in de reacties. Al of niet met een oplossing van de zaak. Ik denk zelfs dat een artikel 12 procedure door de schoonouders een andere wending aan de weging geeft.

En als hij zijn verhaal bij werving en selectie meldt zullen die gun conclusie snel getrokken hebben. Die hebben geen verdachte of aangifte nodig.

De meeste kans heeft TS nog door het te verzwijgen. Verwar dit niet met een advies.

Het geeft wel aan hoe ik denk over de gevolgen en kansen voor TS als hij dit verhaal wél meldt.

martijnw85
Lid
Lid
Roepnaam: Martijn
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door martijnw85 » 03 jun 2018, 13:44

Moet er wel bij zeggen dat het eerste moment dat hij zijn verhaal kan melden pas bij het invullen van zijn bgo formulier is. Je kan aan w en s dit verhaal wel doen, maar die beslissen hier niet over. Je kan het tijdens je psychologisch onderzoek wel melden maar die beoordelen weer andere eigenschappen, Je kan bij het korpsgesprek dit wel melden maar beslissen hier ook niet in. En iemand die deze bgo onderzoeken doen krijgen niets te weten over je sollicitatie. En dus is het eerste moment dis echt pas bij je bgo

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 03 jun 2018, 14:30

Hij heeft allereerst een heleboel formulieren met vragen ingevuld en het eerste persoonlijke contact met politie is toch echt werving en selectie en die kunnen hem het advies geven wat 'integer zijn en dus melden' is.

Als dat nog niet is gebeurd is zegt dat ook wel iets trouwens. Ik zou het van mijn lever willen hebben gehad.

Mir81
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Bericht door Mir81 » 07 jun 2018, 12:45

martijnw85 schreef:
03 jun 2018, 13:44
Moet er wel bij zeggen dat het eerste moment dat hij zijn verhaal kan melden pas bij het invullen van zijn bgo formulier is. Je kan aan w en s dit verhaal wel doen, maar die beslissen hier niet over. Je kan het tijdens je psychologisch onderzoek wel melden maar die beoordelen weer andere eigenschappen, Je kan bij het korpsgesprek dit wel melden maar beslissen hier ook niet in. En iemand die deze bgo onderzoeken doen krijgen niets te weten over je sollicitatie. En dus is het eerste moment dis echt pas bij je bgo
Denk dat men gaat lachen als ze dit antwoord zouden horen. "Hoe lang speelt dit al?" "Tja, lang, maar ja, heb van jullie niet eerder een formulier gehad waar ik het in kon vullen."

Melden. Hoe dan ook. Met of zonder formulier.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 07 jun 2018, 12:56

martijnw85 schreef:
03 jun 2018, 13:44
Het eerste moment is het eerste moment dat je contact hebt met de politie. En dat is in ieder geval het psych onderzoek. Als het daar gemeld wordt zegt het iets over de persoon en zegt het zeker wat over de eigenschappen die je als agent moet hebben. Hetzelfde geldt voor het het korpsgesprek. Daar kunnen ze er namelijk ook al over beslissen.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

martijnw85
Lid
Lid
Roepnaam: Martijn
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door martijnw85 » 07 jun 2018, 14:35

Helemaal mee eens ( ik geef het ook weinig kans). Een psych moet idd 4 punten toekennen aan integriteit... dus mmmm.. Wat ik bedoelde te zeggen was meer dat er op voorhand al een streep door je sollicitatie kan omdat iemand die geen bgo's beoordeeld of je integer bent terwijl diegene die wel bgo's doet dit dus bepaald en dat zon screening ook niet voor niets pas aan het einde is.

Gesloten