Bestemmingsverkeer

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
verhallen
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 02 mei 2018, 21:32
Geslacht:
Contact:

Bestemmingsverkeer

Ongelezen bericht door verhallen »

Vanuit huis heb ik via Google Maps een startplek uitgekozen voor een wandeling met de intentie op die plek te parkeren. Bij terugkomst van de wandeling vind ik een proces verbaal onder mijn ruitenwisser van een BOA van Natuurmonumenten. 95 Euro boete, verklaring: 'Voor geslotenverklaring gereden'. (Voor zal wel door moeten zijn?!)

De auto stond geparkeerd in de berm aan het einde van de verharding van een weg waar 200 meter eerder een bord staat 'verboden voor motorvoertuigen' met een onderbord 'bestemmingsverkeer en traktoren uitgezonderd'. Mijn bestemming lag aan het einde van de weg, te weten; een parkeerplaats in de berm vanwaar ik mijn geplande wandeling kon starten. Er waren geen andere wegen (zonder zelfde gebodsbord) die hier naartoe leiden.

In mijn ogen is de boete niet terecht. Ik heb geparkeerd, ben gaan wandelen en ben na terugkomst omgedraaid en huiswaarts gegaan. Heb ik gelijk?
Harry
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Berichten: 155
Lid sinds: 17 jan 2017, 05:50
Geslacht:
Contact:

Re: Bestemmingsverkeer

Ongelezen bericht door Harry »

Nee je hebt helaas niet gelijk, je had daar niet mogen parkeren, ook niet eventjes om te wandelen.

Overigens valt jouw reden niet onder "bestemmingsverkeer". Het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 geeft als definitie het volgende voor bestemmingsverkeer:
bestemmingsverkeer: bestuurders wier reisdoel één of meer bepaalde percelen betreft die zijn gelegen aan of in de directe nabijheid van een weg met een door verkeerstekens aangegeven geslotenverklaring voor bepaalde categorieën bestuurders en die slechts via deze weg zijn te bereiken alsmede bestuurders van lijnbussen;
Gebruikersavatar
speedo
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1400
Lid sinds: 15 mar 2014, 20:15
Geslacht:
Contact:

Re: Bestemmingsverkeer

Ongelezen bericht door speedo »

bestemmingsverkeer: bestuurders wier reisdoel één of meer bepaalde percelen betreft die zijn gelegen aan of in de directe nabijheid van een weg met een door verkeerstekens aangegeven geslotenverklaring voor bepaalde categorieën bestuurders en die slechts via deze weg zijn te bereiken alsmede bestuurders van lijnbussen;
[/quote]

das een rare, dus als je door 20 km om te rijden ook op die bestemming kan komen dan bestaat er dus geen bestemming verkeer voor die weg/buurt toch?????
moet de eerste nog zien die zo'n eind omrij als daar zijn paarse huisje staat :D

ps ik meende al dat hier eerder over is gepost en ja hoor. hierbij. de conclusie is iets anders als ik het goed lees.
moet inderdaad 20 km omrijden ( of 25)
https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=40130
Never change a winning team
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11052
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Bestemmingsverkeer

Ongelezen bericht door Hilde »

Harry schreef: 02 mei 2018, 22:17 Nee je hebt helaas niet gelijk, je had daar niet mogen parkeren, ook niet eventjes om te wandelen.

Echter heeft TS geen parkeerboete gekregen maar een boete voor het negeren van een geslotenverklaring.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Harry
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Berichten: 155
Lid sinds: 17 jan 2017, 05:50
Geslacht:
Contact:

Re: Bestemmingsverkeer

Ongelezen bericht door Harry »

Hilde schreef: 02 mei 2018, 23:26
Harry schreef: 02 mei 2018, 22:17 Nee je hebt helaas niet gelijk, je had daar niet mogen parkeren, ook niet eventjes om te wandelen.

Echter heeft TS geen parkeerboete gekregen maar een boete voor het negeren van een geslotenverklaring.
Ja ik las mijn tekst erna en kon het niet meer aanpassen, was een lange dag...
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3704
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Bestemmingsverkeer

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Heb je via Google Maps een lokatie? Dan kan ik even mee kijken!
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14386
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Bestemmingsverkeer

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Mijn eerste inschatting is dat de boete idd onterecht is opgelegd.. Bestemmingsverkeer is bestemmingsverkeer, om wat voor reden dan ook..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
verhallen
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 02 mei 2018, 21:32
Geslacht:
Contact:

Re: Bestemmingsverkeer

Ongelezen bericht door verhallen »

Dank alvast voor de reacties.

Dit is de exacte locatie:
https://www.google.nl/maps/place/Boxtel ... d5.3121773

Adres: Bosrand 4 5281 TJ Boxtel

Op Google-earth: geparkeerd in de strook aan de rechterkant tegen de bomen vlak voor de start van het Kerkepad (30 meter na het huis).

Op Google earth is niet te zien dat bij de start van Kerkepad nu een zelfde soort bord is geplaatst (zonder onderbord). (Naast het Stiltegebied bord). Weet niet of dat relevant is.
Gebruikersavatar
Dusty
Deskundige
Deskundige
Berichten: 2125
Lid sinds: 01 jul 2003, 11:15
Locatie: Achterhoek
Geslacht:
Contact:

Re: Bestemmingsverkeer

Ongelezen bericht door Dusty »

Op de Bosrand komende vanaf de straat met de naam Roond, staat aan het begin een (nogal) oud bord C12 met daarboven een oud bord C13; mogelijk is die inmiddels vervangen (foto Google Streetview is van september 2010.....) voor een nieuw exemplaar.
Daaronder een onderbord met de te zien met de tekst: "Bestemmingsverkeer en ??????? uitgezonderd", dat is wat ik er van kan maken.
f.masolijn
Lid
Lid
Berichten: 106
Lid sinds: 17 jun 2013, 20:37
Roepnaam: Frank
Contact:

Re: Bestemmingsverkeer

Ongelezen bericht door f.masolijn »

Dusty schreef: 03 mei 2018, 18:15 Daaronder een onderbord met de te zien met de tekst: "Bestemmingsverkeer en ??????? uitgezonderd", dat is wat ik er van kan maken.
Het blijft puzzelen, maar ik maak ervan "Bestemmingsverkeer en tractoren uitgezonderd". Valt me verder op dat er wel 25+ van dit soort gesloten verklaringen uitgezonderd bestemmingsverkeer in de directe omgeving staan. Bijna iedere zijstraat heeft ze.
Gesloten