Politie onderzoek

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ra3
Infopolitie Gast

Politie onderzoek

Bericht door Ra3 » 04 feb 2018, 08:58

Ik ben 1 week geleden gebeld door een politie agent en toen was niet duidelijk wat hij allemaal wilde dus hij heeft ophangen en niet meer gebeld. Ik heb de politie bureau gebeld om te vragen of de politie contact met mij wilde zoeken maar toen geef de agent aan de hij een antwoord kan geven, kun je dat uit de deze zin dat er een onderzoek ?. Mijn vraag stel dat er een onderzoek is. Mag de politie dat zeggen?. Stel dat er geen onderzoek is mag ik ook de politie zeggen dat er geen onderzoek is ?.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Politie onderzoek

Bericht door zijlvaart67 » 04 feb 2018, 09:13

Die vraag is eigenlijk overbodig. Je weet immers zelf wel of je onlangs nog de wet hebt overtreden..

Je vrienden en familie kunnen zich zoiets afvragen, een betrokkene zelf weet gerust wel 'of er iets speelt'..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 04 feb 2018, 14:41

Aan de telefoon wordt geen informatie gegeven.

Degene die bij de politie dit soort vragen aanhoren weten vaak niet eens of er een onderzoek loopt.
Een onderzoek kan op veel niveaus plaatsvinden: verkeer, gewone recherche, grootschalige onderzoeken, etc.
Dus waar (welke afdeling) moet degene aan de telefoon informeren?
Bovendien wordt er niet in de computer een vinkje achter iemands naam gezet als deze in een onderzoek in beeld komt.
Soms is het gewoon tactisch niet handig wanneer iedere agent, van 'straat'agent tot administratief medewerker (telefonist) kan zien dat er een onderzoek gaande is.

Wat ik niet begrijp is dit: "gebeld door een agent en toen was niet duidelijk wat hij allemaal wilde dus hij heeft ophangen en niet meer gebeld"
Een agent die jou belt weet wel wat hij wil.
Was het wel een agent of een grappenmaker die niet meer uit zijn leugens kwam?
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Ra3
Infopolitie Gast

Bericht door Ra3 » 04 feb 2018, 17:16

Eigenlijk ik weet niet eens wat ik hrb gedaan misshien een boete omdat ik de licht op de fiets niet aan hrbbgezet. Toe de politie beldr was hij helemaal niey duidelijk . Ik kon bijna horen wat hij zei. Maar mijn vraag is als er wel of niet een onderzoek is . Mag niet politie niks zeggen. Waarom zei de agent op de politie bureau ik mag geen antwwoord geven

Tommy
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door Tommy » 04 feb 2018, 18:30

Ra3 schreef:
04 feb 2018, 17:16
Eigenlijk ik weet niet eens wat ik hrb gedaan misshien een boete omdat ik de licht op de fiets niet aan hrbbgezet. Toe de politie beldr was hij helemaal niey duidelijk . Ik kon bijna horen wat hij zei. Maar mijn vraag is als er wel of niet een onderzoek is . Mag niet politie niks zeggen. Waarom zei de agent op de politie bureau ik mag geen antwwoord geven
Wat?

Mir81
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Bericht door Mir81 » 04 feb 2018, 20:41

Ra3 schreef:
04 feb 2018, 17:16
Als ik je berichten zo lees, en ik zeg dit met alle respect, is het niet altijd even goed te begrijpen. Wellicht dat dit ook een onderdeel van het probleem is. En zolang het voor jou onduidelijk is, is er voor ons helemaal geen kaas van te maken. Wij kunnen je niet vertellen of er een onderzoek loopt. Maar als er al iets is, maak ik mij sterk dat het over fietsverlichting gaat.

Ra3
Infopolitie Gast

Bericht door Ra3 » 05 feb 2018, 11:15

Kijk vergeet de beriechten die ik heb opgeschreven. Mijn vraag is alleen maar. Mag de politie jou vertellen of er is wel of niet een.onderzoek is.is er speciaal wet daarvoor?

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 05 feb 2018, 11:24

De politie mag aan de telefoon nooit informatie geven over personen.
Ja, daar is een wet voor, de privacy wet.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 05 feb 2018, 12:09

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Gesloten