Parkeren (zonder tussenruimte)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Re: Parkeren (zonder tussenruimte)

Bericht door MotoRon » 15 dec 2017, 10:58

Ik begrijp dat Patrick30 (TS) gewoon vooruit weg kan rijden. Daar zegt hij nl. niets over. Het gaat puur om:
Patrick30 schreef:
13 dec 2017, 20:12
Kan niet fatsoenlijk spullen achterinzetten of ik moet elke x mijn auto verzetten.
Waarmee overigens het betoog van Frans nog steeds overeind blijft:
Frans schreef:
15 dec 2017, 09:49
En dan nog steeds denk ik niet dat dit een parkeerprobleem is.

Als in een compleet lege straat met altijd minimaal 5 lege parkeervakken (volgens TS) mijn buurman Koen zijn auto dagelijks op 3 cm van mijn achterbumper parkeert wil Koen een punt maken en dat heeft absoluut niks met parkeren te maken. Kun je hem wel vast gaan zetten, en dan... gaat hij er zijn vriendje Leo bij halen die daar weer een auto achter parkeert? Gaat nergens over. Wat ben je dan, 8 of zo?
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 15 dec 2017, 14:28

Skipperje schreef:
15 dec 2017, 08:50
Pim schreef:
14 dec 2017, 20:00
Als meneer(?) niet voor rede vatbaar is zou ik voor één keer een tweede auto regelen en de ze op 1 cm. van ZIJN achterbumper zetten.
En die (en mijn eigen auto) dan net zo lang laten staan totdat deze persoon een keer weg moest....

Dan heeft hij zijn lesje denk ik wel geleerd.
Die 2e autobestuurder maakt zich dan wel schuldig aan art 5. Alleen is het voor een handhaver moeilijk te bepalen wie nu voor de hinder heeft gezorgd als niet is waargenomen wie als laatste parkeerde. En beide verbaliseren kan in mijn beleving ook niet, want, zoals in het geval van TS, de voorste auto kan er wel als eerste hebben gestaan.

Piet
Ik denk dat er geen OvJ is die voor dicht op iemands bumper parkeren een R395 accepteert.
Ik schrijf regelmatig bijvoorbeeld voor taxi's die midden op de rijbaan stilstaan (naast een volle taxistandplaats).
Of taxi's die midden op een kruising dwars op een tramspoor passagiers laten uitstappen opdat ze nog op de kruising kunnen keren/afslaan.

Als je ziet wat daarvan terugkomt en wat de OvJ daar allemaal aan extra onderbouwing van wil weten. Pfft.

Ik schreef al: de afstand tot mijn waarneming, wat ik waarnam, hoe lang ik dat waarnam, waarom ik van de 3 bestuurders er maar 1 staandehield en de andere 2 op kenteken schreef (omdat ze er snel vandoor gaan en weten dat ze fout zitten), waar het gevaar EN de hinder uit bestond.
En dat mag je na een bezwaarschrift dan nog een keer opnieuw doen.

Dus al zou je als verbalisant zien dat de bewuste bestuurder degene is die achter op de bumper van zijn voorganger parkeert
dan nog denk ik niet dat de OvJ een bekeuring door laat gaan voor zo'n feit.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 15 dec 2017, 16:13

Moderatoropmerking van Hilde
@pim we zitten bij de gasten he? :wink:

Dus wat je als verbalisant allemaal wel of niet moet aanvullen is hier niet echt belangrijk... :wink:
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Gesloten