Geflitst onbegeleid 50km+ als 17-jarige, hoe zit dat?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jantjhee
Infopolitie Gast

Geflitst onbegeleid 50km+ als 17-jarige, hoe zit dat?

Bericht door Jantjhee » 07 dec 2017 16:56

Goedemiddag,

Ik kan niet vinden hoe het zit met de volgende situatie:

Ik (17 jaar) reed 160 de runnel uit waar je maar 100 mag vervolgens zag ik een flitsbusje van de politie staan maar die zag ik zo laat dat ik niet veel heb kunnen afremmen. Ik ben dus geflitst met meer dan 50 km te hard.

Het probleem is dus ik ben 17 en ik reed zonder begeleiding 50 km te hard, wat zijn dan de consequenties?

Vriendelijke groet, Jan
Moderatoropmerking van Frans
Onderwerp gesplitst, volgende keer aub je vraag zelf in een nieuw onderwerp aanmaken. ;)

BantoSBiko
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Benthe
Contacteer:

Re: Geflitst onbegeleid 50km+ als 17-jarige, hoe zit dat?

Bericht door BantoSBiko » 07 dec 2017 17:12

Het lijkt mij dat de eigenaar van de auto de bekeuring krijgt.

In de praktijk hoop ik dat dat 1 van je ouders is, en dat die per direct je rijbewijs door de papierversnipperaar gooien en je een paar uur lang dodelijke verkeersongevallen laten kijken. Alleen het zinnetje "ik was te laat om te remmen" al. Bah. We rijden allemaal heus wel eens te hard, maar 60 km/u uit een tunnel en dan nog deze air?

Mir81
Lid
Lid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contacteer:

Bericht door Mir81 » 07 dec 2017 18:18

Het doet mij deugd om te zien dat je zo verantwoord met de kans omgaat om op je 17e al rijervaring op te doen :roll:

Wat de consequenties zijn? Ik hoop iets met dat jij de boete gaat betalen en voorlopig niet achter het stuur van een auto te vinden bent. Maar dat zal wel wishful thinking zijn...

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 30
Contacteer:

Bericht door DiNozzo » 07 dec 2017 18:33

De eigenaar van de auto krijgt een formulier met het verzoek in te vullen wie er gereden heeft. Wordt daar niet op gereageerd gaat men er vanuit dat de eigenaar gereden heeft.

Als ze zien dat je via 2todrive rijdt zal je rijbewijs ingenomen door het CBR worden en moet je opnieuw afrijden na je 18de verjaardag.

Ik hoef je er hopelijk niet op te wijzen dat je naast strafbaar ook gewoon stom bezig bent geweest? Rijden zonder begeleider betekent namelijk ook dat de verzekeraar geen dekking geeft over de schade van het voertuig. Als je dan ook nog eens veels te hard rijdt en een ongeluk veroorzaakt mag je de rest van je leven afbetalen.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 07 dec 2017 18:36

Antwoorden zijn gegeven en ik denk dat je zelf de consequenties wel weet.
Ik hoop alleen dat ik je niet volgende keer van de weg af kan schrapen als je weer niet op tijd kunt remmen....
Dus :slotje:
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Gesloten