Aangifte verkrachting minderjarige

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Hardwerker
Infopolitie Gast

Aangifte verkrachting minderjarige

Ongelezen bericht door Hardwerker »

Ik ben 35 jaar en ben in contact gekomen met een meisje van 17. Het contact was per chat en was eerst leuk. Opeens begon ze opgeilende berichten en foto's te sturen. Toch een afspraakje gemaakt en haakte ze een uur van te voren af. Werd beetje boos en zei dat ik haar foto's weleens naar vrienden en ouders ga sturen zien wat ze doet. Dus ze zegt pffff 1 date dan. Dit was niet netjes van mijn en ik heb haar een paar weken later gebeld en sorry gezegd. Toen zei ze geeft niet wanneer doen we die date? Dus alsnog afspraak gemaakt. Bij de ontmoeting vraag ik duidelijk weet je het zeker? Zegt ze haven stapt in en rijdt mee. Thuis op de bank vraag ik filmpje kijken of wat anders. Ze wilde sex dus oké we hebben sex. Tijdens en na de sexy zegt ze dit moeten we vaker doen. Oké haar thuis afgezet en stuurde ze nog appjes van was zeker leuk en de sex was goed. Wat blijkt dag later doet ze aangifte van verkrachting. 9 maanden later doet de politie bij mij huiszoeking etc en wordt ik gehoord. Wat men ook vind en denk tussen leeftijd dit was met wederzijds goedvinden. Nu zit ik dus in de problemen zo!!! Wat moet ik ermee
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Aangifte verkrachting minderjarige

Ongelezen bericht door Frans »

Meewerken.

In eerste aanleg is seks met iemand van 16 jaar of ouder MET WEDERZIJDSE TOESTEMMING (mijn persoonlijke mening terzijde) en een volwassene niet strafbaar (art 245 WvSr.)

Echter, door het dreigen met het openbaarmaken van die foto's heb je haar in feite gedwongen tot die date en alles wat daarop volgde, en dat is letterlijk art. 242, WvSr:

Wetstekst

Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Het was een meisje van 17, jij bent een kerel van 35, ze kon niet anders.

Wat moet je ermee? Een advocaat nemen, een goeie en hopen op een goeie afloop.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Jan
Superlid
Superlid
Berichten: 670
Lid sinds: 13 sep 2016, 16:18
Contact:

Re: Aangifte verkrachting minderjarige

Ongelezen bericht door Jan »

Er zal nu uitgezocht moeten worden door de politie in hoeverre die seks vrijwillig was. Jij zegt welles, en zij zegt nietes.
Ik ben niet van de politie, ik kan alleen zeggen : bereid je maar voor op een hele lange weg te gaan en ook al ben je onschuldig, neem zo snel mogelijk een advocaat, want deze aanklacht is serieus.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.
Gebruikersavatar
Mir81
Toplid
Toplid
Berichten: 438
Lid sinds: 11 aug 2017, 16:10
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contact:

Re: Aangifte verkrachting minderjarige

Ongelezen bericht door Mir81 »

Openheid van zaken geven en meewerken. Ga geen rare noodsprongen maken, dit zal alleen maar averechts werken.
En die advocaat waar Frans het over heeft ga je zeer zeker nodig hebben. Wees in je keuze wat dat betreft ook wel wijs, je kunt er beter één hebben die een reëel plaatje schetst dan iemand die je alleen maar belooft wat je wilt horen.
Gebruikersavatar
Hadewerker
Infopolitie Gast

Re: Aangifte verkrachting minderjarige

Ongelezen bericht door Hadewerker »

Ik heb mijn woorden terug getrokken mbt bedreiging telefonisch met haar. De bedreiging staat wel op app. Op app zeg ik nog daarna de sex het was wel gezellig waarop ze antwoordt ja dat was het zeker. We hadden lang sex ik zei deed toch niet zeer? Daarop antwoorden ze een beetje maar dat gaat wel over, het belangrijkste is dat het goed was.

Toont dit van dwang en verkrachting?
Gebruikersavatar
Mir81
Toplid
Toplid
Berichten: 438
Lid sinds: 11 aug 2017, 16:10
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contact:

Re: Aangifte verkrachting minderjarige

Ongelezen bericht door Mir81 »

Nogmaals, ga naar een advocaat. Die kan de stukken opvragen en jou op grond daarvan van beter advies dienen dan wij hier allemaal bij elkaar.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Aangifte verkrachting minderjarige

Ongelezen bericht door Frans »

Hadewerker schreef: 06 dec 2017, 21:53Ik heb mijn woorden terug getrokken mbt bedreiging telefonisch met haar.
Ik ben 50, ik kan heel goed relativeren, jij bent 35, ik hoop dat je dat ook al een beetje kunt, een meisje van 17 kan dat ABSOLUUT NOG NIET! Die mag zich nog maar pas NET aanmelden op dit forum en wij zeggen hier nog niet eens "tiet" want dan tikt de onze vrouwelijke huismoderator me al op de vingers.

Als ik je 's avonds in een bezopen bui een klerelijer noem en 's morgens bel ik je en zeg. heee John, luister eens, sorry van gisteravond, drank in de man, wijsheid in de kan... dan weet jij hoe laat het was... we lachen een keer en gaan verder met ons leven. Zij vergeet dat niet "zomaar even". Meissie is 17, die houdt zich bezig met roze telefoons, chillen, uitgaan en vriendjes en vakantiebaantjes waarmee ze geld verdient om over een poos misschien met haar vriendje of vriendinnetje een weekkie in een of ander pokkehotel in Griekenland op vakantie te gaan en zich daar helemaal vol te gieten en daar achter de jongens aan te gaan, van HAAR leeftijd....

Maar goed, ik preek weer...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
KaaDee
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1309
Lid sinds: 28 mar 2012, 23:19
Contact:

Re: Aangifte verkrachting minderjarige

Ongelezen bericht door KaaDee »

Ik zal het on-topic houden, zonder een persoonlijke mening te plaatsen:

Wat moet je hiermee? Een goede advocaat nemen en alles doen wat hij/zij je zegt. Dat is alles.
Oost-Nederland | GLM
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11052
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Aangifte verkrachting minderjarige

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat kan je doen..
Een goede advocaat nemen en meewerken.

Als vrouw (en niet als agent..) zeg ik dit:
Wat je zei over de foto's verspreiden kan echt niet.
Maar vrijwillig sex hebben en daarna aangifte doen van verkrachting ook niet.
Ik denk echter dat ouders hier een rol in hebben.
Of ze wilde je terug pakken voor je bedreiging met de foto's.
Er zijn genoeg dames van 17 die het verrekte interessant vinden om een oudere vriend te hebben, dus daar geef ik geen commentaar op.
Meissies van 17 doen meer dan chillen met roze telefoons.....
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Aangifte verkrachting minderjarige

Ongelezen bericht door Frans »

Hilde12 schreef: 06 dec 2017, 23:33 Meissies van 17 doen meer dan chillen met roze telefoons.....
Da's waar, maar ik wilde het heel beschaafd houden. ;)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Hardwerker
Infopolitie Gast

Re: Aangifte verkrachting minderjarige

Ongelezen bericht door Hardwerker »

@hilde12
Zo vertelde dat ze vaker z'n date deed.
Vertelde me van andere jongens.
Ze wilde keer zonder condoom proberen en ik regelde zelfs een pil maar thuis aangekomen was alles oké. En ging ze met een vriendin zitten praten die flink een opsteker is. En stel die ook ingenomen en er flink ziek van geworden. Dan naar de ouders gegaan en het balletje gaat rollen want tja hun hebben mix gedaan
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11052
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Aangifte verkrachting minderjarige

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik wil alleen nog zeggen dat mannen bij een een tegen een verhaal nagenoeg altijd verliezen,
Helemaal als het meisje 17 is en de man 35.

Dus werk mee om de schade voor jezelf zo mogelijk te beperken.

Nogmaals.. in deze casus zijn twee mogelijkheden.
Of jij spreekt de waarheid en dan heb je de pech dat meisjes van 17 in deze gevallen meestal gelijk krijgen.
Of je spreekt de waarheid niet.......
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Aangifte verkrachting minderjarige

Ongelezen bericht door Pim »

Meissie is 17, die houdt zich bezig met roze telefoons, chillen, uitgaan en vriendjes en vakantiebaantjes
Was er niet zo'n 3 weken geleden zo'n meisje van 20 die een leuk nummertje kon zingen, die bij het op de TV zien van een streaker moest lachen en toen ze er zelf mee geconfronteerd werd heel erg van moest huilen?

Rare wezens die vrouwen. 8)

Maar onschuldige meisjes van 20 bestaan maar ook verdorven meisjes van 14, 15, 16 etc.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Aangifte verkrachting minderjarige

Ongelezen bericht door Frans »

Mee eens Pim, helemaal mee eens. Ach, misschien ben ik wel te naïef of zo, feit blijft dat in dit geval deze meneer van 35 de "wijste" had moeten zijn en dat het dreigen met het openbaar maken van de foto's op zijn zachtst gezegd niet netjes is geweest. Daar zijn "kids" (en ja, ik gebruik nu wel even het woord kids bewust) van die leeftijd dus wel heel gevoelig voor... het waren geen vakantiekiekjes maar...
Hardwerker schreef: 06 dec 2017, 21:12Opeens begon ze opgeilende berichten en foto's te sturen.
Eenmaal online weet dat meisje van 17 dat die dus never nooit meer van het net verdwijnen en eenmaal op whatsapp kan ze zich de komende jaren niet meer vertonen bij de buurtsuper om de hoek. Ik geloof best dat zij met hem wil daten, ik geloof best dat zij vervolgens seks met hem wil hebben...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Aangifte verkrachting minderjarige

Ongelezen bericht door Pim »

Mijn mening:

Wij kunnen hier geen mening over hebben.
Het zal van details afhangen.
Stuurde zij werkelijk lustopwekkende foto's?
Stuurde zij die geheel uit vrije beweging of na enig aandringen?
Etc. etc.
Zij blijft minderjarig. Hij blijft 35. Het had zonder heel veel moeite zijn dochter(s leeftijd) kunnen zijn.

Ondanks het gezegde: "Van bekennen is nog nooit iemand wijzer geworden" geldt ook: "Op een leugen betrapt worden maakt dat je onbetrouwbaar lijkt".

Mijn advies is: neem een goede advocaat en wees eerlijk.
Wis geen berichten van je telefoon, die vinden ze toch wel maar wekt wel een bepaalde indruk van verbergen.
Het ziet er niet goed uit voor je maar het kan van details afhangen en een goede verdediging.
Gesloten