onderzoek belastingdienst

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Harke
Infopolitie Gast

onderzoek belastingdienst

Bericht door Harke » 24 nov 2017 21:16

Een kennis is te weten gekomen dat er over haar gemeld is bij de FIOD, dat ze inkomsten uit werkzaamheden niet heeft opgegeven bij de belastingdienst. De feiten die zijn gemeld kloppen wel volgens haar. Ze heeft veel van het geld via stortingen bij Western Union naar het buitenland overgemaakt, een schuld van afgelost een een auto van gekocht. Het gaat om meer dan 60 duizend euro in 4 jaar. In het buitenland heeft ze daarvan bezittingen gekocht en ook niet aangegeven. Ook heeft iemand een aan haar verstrekte lening van 30 duizend euro omgezet in een schenking en dit gemeld bij de afdeling schenkbelasting. Ik heb haar geadviseerd alles alsnog op te geven. Ze wil dit niet omdat ze denkt dat het wel goed komt. Wat is het risico voor haar? Zal er nader onderzoek naar haar gedaan worden?

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Re: onderzoek belastingdienst

Bericht door Frans » 24 nov 2017 21:40

Moet u dit niet navragen bij de belastingdienst?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Harke
Infopolitie Gast

Bericht door Harke » 24 nov 2017 22:03

Ja, eigenlijk wel. Maar zou niet weten bij wie zonder de naam van mijn kennis te noemen. Ik wil haar graag zo goed mogelijk helpen, maar ook eerlijk zijn.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 24 nov 2017 23:12

Heel simpel. Als de FIOD een strafrechtelijk onderzoek op haar gaat draaien, komt u dit echt niet te weten.
Ze zullen geen informatie geven over lopende strafrechtelijke onderzoeken. Ook niet aan de kennis zelf.
De kennis merkt dit dan op een gegeven moment wel.. maar dan heeft ze geen gelegenheid meer om zelf dingen te regelen.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Harke
Infopolitie Gast

Bericht door Harke » 25 nov 2017 11:51

Dank voor uw antwoord. Waar ik eigenlijk meer naar op zoek ben voor haar wat de kans is, dat er door de FIOD of de belastingdienst een onderzoek wordt gestart. Ik lees veel, dat na een anonieme melding het bijna nooit tot een onderzoek komt. Als iemand mij daar antwoord op kan geven, kan ik mijn advies aan haar om tot inkeer te komen beter onderbouwen.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Frans » 25 nov 2017 12:15

Harke schreef:
25 nov 2017 11:51
Dank voor uw antwoord. Waar ik eigenlijk meer naar op zoek ben voor haar wat de kans is, dat er door de FIOD of de belastingdienst een onderzoek wordt gestart.
Moderatoropmerking van Frans
Zelfs al zou collega Hilde, of een ander lid, daar inhoudelijk antwoord op kunnen of willen geven, dan mogen ze dat van mij niet onder verwijzing naar de regels: https://forum.infopolitie.nl/app.php/rules#regel-17a
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gesloten