overlast van (langdurig) onnodig claxonneren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ilse
Infopolitie Gast

overlast van (langdurig) onnodig claxonneren

Bericht door Ilse » 11 nov 2017 23:06

Vandaag is er, blijkbaar door het behalen van een overwinning in een voetbalwedstrijd, weer sprake van veelvuldig onnodig claxonneren in Amsterdam (en misschien ook andere grote steden, dat weet ik niet). Ik zit op dit moment in mijn huis, en hoor al gedurende drie of vier uur bijna continu autoclaxons. Ik was nog aan het werk (zzp-er, dus ik werk soms avonden en weekenden) maar ik heb moeten stoppen wegens hoofdpijn, die is op komen zetten door de geluidsoverlast.

Ik weet dat onnodig claxonneren verboden is en dat hier een boete op staat, maar mijn vraag is: kan ik hier als particulier iets tegen doen? Het veroorzaakt voor mij overlast. Moet ik hiervan melding maken? En zo ja, wordt daar dan iets aan gedaan? Of moet ik dit gewoon laten gaan? (Kijk, als het heel even twee keer toeteren was kan ik daar prima overheen komen, maar ik heb het hier over uren)

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Re: overlast van (langdurig) onnodig claxonneren

Bericht door KaaDee » 11 nov 2017 23:21

U kunt dit gewoon melden bij de politie via het nummer 0900-8844. Het behalen van een overwinning in het voetbal is natuurlijk geen reden om ongestraft overlast te kunnen veroorzaken. Als het dezelfde voertuigen/personen zijn die voor overlast zorgen, kan de politie hier tegen optreden. Ik zeg nadrukkelijk KAN, want ook in Amsterdam werkt men met prioritering van meldingen. En hoewel deze vorm van geluidshinder voor u vervelend is en zelfs hoofdpijn veroorzaakt, is de capaciteit van de politie beperkt. Maar als er een eenheid vrij is en men heeft er de tijd voor, is het zeker mogelijk dat de overlastplegers kan worden verzocht hiermee te stoppen.
PDC | DICT

Ilse
Infopolitie Gast

Bericht door Ilse » 11 nov 2017 23:41

Bedankt voor de reactie. Ik heb zitten twijfelen of ik hier voor kon bellen, omdat ik niet wist of het wel serieus genoeg was. fijn om te weten dat ik dit soort gevallen gewoon kan melden.

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Pim » 12 nov 2017 00:38

Heb niet de illusie dat als u wel gebeld had dat u daar ook maar één miliseconde minder lawaai van had ervaren.
Iets met gelijk hebben en gelijk krijgen. Ja het mag niet en hoort bekeurd te worden maar de risico's zijn groter dan de overlast.

Ik denk niet dat er iemand over denkt om de lont in het kruidvat te steken en boetes te gaan schrijven voor dat soort zaken.
Ik erger me er ook aan maar ook in Rotterdam was het raak. Inclusief vernielingen aan auto's van niet feestvierders die op straat reden.
Ook daar was het motto: preventief aanwezig zijn en het beheersbaar houden.
Vanuit Rotterdam was een ondercapaciteit omdat er bijstand aan Den Haag moest worden geleverd.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 12 nov 2017 02:08

In Amsterdam was 't ook feest met toeterende en feestende marokkanen.. Is simpelweg weinig aan te doen of je moet heel radicaal aan de slag gaan..en dat zijn we in Nederland niet gewoon..

Bellen had vandaag ook totaal geen zin; het was bekend..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Twitter: Motoron_tw
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door MotoRon » 12 nov 2017 10:59

Bellen om te melden: mogelijk
Handhaving door politie: kansloos
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 12 nov 2017 12:10

Ilse schreef:
11 nov 2017 23:06
Vandaag is er, blijkbaar door het behalen van een overwinning in een voetbalwedstrijd, weer sprake van veelvuldig onnodig claxonneren in Amsterdam (en misschien ook andere grote steden, dat weet ik niet). Ik zit op dit moment in mijn huis, en hoor al gedurende drie of vier uur bijna continu autoclaxons. Ik was nog aan het werk (zzp-er, dus ik werk soms avonden en weekenden) maar ik heb moeten stoppen wegens hoofdpijn, die is op komen zetten door de geluidsoverlast.

Ik weet dat onnodig claxonneren verboden is en dat hier een boete op staat, maar mijn vraag is: kan ik hier als particulier iets tegen doen? Het veroorzaakt voor mij overlast. Moet ik hiervan melding maken? En zo ja, wordt daar dan iets aan gedaan? Of moet ik dit gewoon laten gaan? (Kijk, als het heel even twee keer toeteren was kan ik daar prima overheen komen, maar ik heb het hier over uren)
Ben toch benieuwd..

Had je deze vraag ook gesteld als Nederland had gewonnen of door was naar het WK?
Of als het een andere gebeurtenis was geweest waarbij iedereen feest viert?

Ja, het is overlast en dat mag niet, maar kom op zeg... mensen vieren feest omdat ze voor het eerst in hun leven naar het WK mogen.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 12 nov 2017 13:05

Eens.. In de goeie ouwe tijd dat Nederlanders ook nog voetballen konden, barstte het overal van de oranje vlaggetjes en zagen we half Nederland rondhuppelen alsof xtc gratis was..

Nu hebben Marokkanen een keer een feestje.. In Den Haag schijnt de ME ff bezig te zijn geweest, maar dat is voor Nederlandse supporters ook geen bijzonderheid..

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

speedo
Superlid
Superlid
Contacteer:

Bericht door speedo » 12 nov 2017 15:13

dat heet integreren toch :D :D :D :D
Never change a winning team

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door taxikemperman » 12 nov 2017 16:46

Helaas is het een feit dat Marokkaanse "heren" ongestraft mogen claxonneren in in ieder geval Amsterdam. Er wordt ze geen strobreedte in de weg gelegd als ze dit doen bij bruiloften of overwinningen bij voetbalwedstrijden. Ook niet als ze als idioten dan over de weg rijden, hangend uit de ramen en met vlaggen zwaaien.
Heb het zelf meerdere malen gezien dat de politie het ziet maar er niets mee doet, omdat het een politieauto tegen een stuk of twintig Marokkaanse auto's is.
Als je als Nederlander een keer toetert omdat een auto in de weg staat en de weg blokkeert, terwijl hij ook aan de kant kan staan, dan krijg je een bon ivm geluidsoverlast. Je behoort dan uit te stappen en vriendelijk aan de desbetreffende chauffeur te vragen of hij alsjeblieft zo vriendelijk wilt zijn om aan de kant te gaan staan. (Zelf meegemaakt op de Dam en ja het was echt één keer)

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 12 nov 2017 19:41

Maar Nederlanders doen dit ook bij bruiloften en zo hoor.
En kijk eens als Nederland iets doet bij voetbal...

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 12 nov 2017 21:26

Alleen vierden ze geen feest in mijn wijk.... daar werden auto's vernield en stonden mensen doodsangsten uit omdat hun auto bijna op zijn kant werd gejonast.
Komt natuurlijk niet in de media. Al verbaas ik me daarover en waarom dat wordt achtergehouden.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 12 nov 2017 22:30

Dat doen Nederlanders ook Pim, en het is gewoon in de media geweest, in Den Haag tenminste wel.

Maar we dwalen af.
De vraag ging over claxonneren tijdens feesten.

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 13 nov 2017 02:19

het ging me niet om dat deze groep het deed, en ik weet dat het vaker gebeurt en in de media kwam,
het ging mij erom dat het bij deze groep angstvallig uit de media wordt gehouden
wat opviel was dat de meeste raddraaiers tussen de 13-18 jaar oud waren (geschat)

Gesloten