Wokmelding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Marco versteeg
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Marco
Geslacht:
Contacteer:

Wokmelding

Bericht door Marco versteeg » 09 nov 2017 19:12

Hallo,
Ik heb op een veiling een bromscooter gekocht met kapschade en een wokmelding.
Rdw gemaild met de vraag of hun konden zien waarom dat er op zat, konden zij niet zien alleen oude eigenaar en verbalisant weet dat.
Maar hoe willen ze dan keuren als ze niet weten waarop????

Tommy
Lid
Lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Re: Wokmelding

Bericht door Tommy » 09 nov 2017 19:14

Op alles.

Marco versteeg
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Marco versteeg » 09 nov 2017 19:33

Slik, nou ja zal nieuwe kappen er op zetten, en laat ze dan maar kijken, misschien wel
Prettig idee, mijn dochter moet er op.
bedankt voor reactie

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 09 nov 2017 19:58

Ja, dit kunnen we niet mooier maken dan het is. Bij een WOK melding zal de RDW het volledige voertuig keuren op de permanente voertuigeisen. Is er iets niet in orde, dan komt het niet door de keuring en krijg je in het rapport te zien wat er nog moet gebeuren.

Als je schade hebt, is dat een eerste indicatie van wat er mogelijk aan de hand kan zijn. Maar bij bromfietsen is het toch vaak het vermogen, danwel het geluid. Maar alleen het RWD kan dit, na keuring, met zekerheid zeggen. Succes ermee!
PDC | DICT

Marco versteeg
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Marco versteeg » 09 nov 2017 20:04

KaaDee schreef:
09 nov 2017 19:58
Ja, dit kunnen we niet mooier maken dan het is. Bij een WOK melding zal de RDW het volledige voertuig keuren op de permanente voertuigeisen. Is er iets niet in orde, dan komt het niet door de keuring en krijg je in het rapport te zien wat er nog moet gebeuren.

Als je schade hebt, is dat een eerste indicatie van wat er mogelijk aan de hand kan zijn. Maar bij bromfietsen is het toch vaak het vermogen, danwel het geluid. Maar alleen het RWD kan dit, na keuring, met zekerheid zeggen. Succes ermee!

Ok, dank je wel voor reactie,
Heb er op gereden maar hij komt niet boven de 50/55 op de teller.
Denk dat de snelheid het dan niet zal zijn, maar ja voor mij is het dan ook een paar jaar geleden dat ik brommer reed, toen werd gewoon de snelle spullen er af gehaald, en begin maar weer opnieuw

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Pim » 09 nov 2017 23:42

Dat de RDW het niet weet kan m.i. niet klopppen.
Als een verbalisant een kenteken WOKt dan moet deze in een (computer)formulier opgeven waarom.
Dus geeft hij daar de schade of gebreken op.

Nu is bij de politie veel mogelijk en veel mis met automatisering maar in kan me niet goed voorstellen dat ik dat voor 'jan met de korte achternaam' invul.
Alhoewel... hoe langer ik erover nadenk zou het me niets verbazen als de RDW alleen een WOK sein krijg en de reden ervan niet meegezonden wordt.

Wellicht weet de RDW het wel maar mogen ze of willen ze het niet zeggen.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Marco versteeg
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Marco versteeg » 10 nov 2017 08:14

Ja het lijkt mij ook dat als er een wok op een scoot zit, zei toch moeten weten waarom.

Anders zou iedere scooter due daar komt volledig gekeurd moeten worden.

Maar ja we zullen het meemaken.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Verjaardag
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Frans » 10 nov 2017 08:55

Marco versteeg schreef:
10 nov 2017 08:14
Anders zou iedere scooter due daar komt volledig gekeurd moeten worden.
:-D

RDW - RijksDienst voor Wegverkeer, dat is zo ongeveer hun "core business", zorgen dat alles WAT op de weg rijdt er ook veilig rijdt. Zij zijn ook de APK keurmeesters, van de APK keurmeesters in de garages bijvoorbeeld... als een auto afgemeld wordt en hij wordt er "ter controle uitgepikt" om opnieuw gekeurd te worden, dan komt er een keurmeester van RDW die checkt of die garage het wel netjes volgens de regels heeft gedaan.

Dus ik denk dat ze met het keuren van een scootertje geen probleem zullen hebben ;)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Marco versteeg
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Marco versteeg » 10 nov 2017 19:52

Nee dat denk ik ook niet Frans,
Maar het ging mij er om waar hij een melding voor kreeg, snelheid of schade.

Als hij voor snelheid melding heeft gekregen lijkt mij dat ze hem op de rollenbank gooien en klaar, maar bij schade zal dat een andere keuring zijn.
Maar heb gebeld met rdw en toen konden ze wel vertellen wie wok er op heeft gezet.
Nml een verzekeraar, dus zal door de kapschade melding gekregen hebben lijkt mij.
Voor de rest is de scooter niet bang voor keuring, rijd goed, stuurt goed, remt goed

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 10 nov 2017 20:46

Het kan ook zijn dat het voor een snelheid was maar dat de eigenaar er niet mee naar de RDW wilde.
Om welke reden ook.

Te duur: je moet hem legaal maken en de herkeuring betalen en de rit er naartoe.
Te riskant: misschien zaten er onderdelen op die niet legaal/eerlijk waren en was hij bang betrapt te worden door de kenners van de RDW.
Te lastig: je moet er vervoer voor regelen of helemaal met de brommer.
-Als dat mag met een WOK-signalering. Ik meen te weten van niet.
Je mag alleen met een niet geldige APK naar plaats van keuren rijden. Maar met een WOK mag je geloof ik niet rijden.

Maar het kan zijn dat hij zijn opvoersetje er wel vanaf schroefde voor op zijn volgende brommer en toen zijn oude verkocht?

De eigenaar krijgt zijn brommer namelijk gewoon mee naar huis als hij is staandegehouden en een WOK kreeg.

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 30
Contacteer:

Bericht door DiNozzo » 10 nov 2017 21:45

Marco versteeg schreef:
10 nov 2017 19:52
Als hij voor snelheid melding heeft gekregen lijkt mij dat ze hem op de rollenbank gooien en klaar, maar bij schade zal dat een andere keuring zijn.
Bij een WOK keuring zal de bromfiets gecontroleerd worden aan de alle permanente eisen uit de Regeling Voertuigen. Spiegels, retroreflectoren, verlichting etc. alles moet goed zijn.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 11 nov 2017 09:38

Pim schreef:
10 nov 2017 20:46
Te lastig: je moet er vervoer voor regelen of helemaal met de brommer.
-Als dat mag met een WOK-signalering. Ik meen te weten van niet.
Je mag alleen met een niet geldige APK naar plaats van keuren rijden. Maar met een WOK mag je geloof ik niet rijden.
Wettekst
Artikel 23 Kentekenreglement
1. Gedurende de tijd dat de tenaamstelling van een voertuig is geschorst ingevolge artikel 67 van de wet, mag:
a. op de dag waarop het voertuig, naar aanleiding van de aanvraag van een keuringsrapport als bedoeld in artikel 75 van de wet dan wel naar aanleiding van de aanvraag van een keuring als bedoeld in artikel 99 of artikel 106 van de wet aan een zodanige keuring wordt onderworpen, met dat voertuig via de kortste route naar en van de plaats van keuring worden gereden;
Hier valt de WOK ook onder.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Pim
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 11 nov 2017 11:50

Ok. Voor de leken:

je mag dus naar de APK-keuring zonder geldige APK en naar de WOK-keuring met een WOK op je kenteken.

Via de kortste route en hou rekening dat gecontroleerd kan worden of je echt een afspraak hebt.

Dank Skipperje.

Marco versteeg
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Marco versteeg » 11 nov 2017 11:59

DiNozzo schreef:
10 nov 2017 21:45
Marco versteeg schreef:
10 nov 2017 19:52
Bij een WOK keuring zal de bromfiets gecontroleerd worden aan de alle permanente eisen uit de Regeling Voertuigen. Spiegels, retroreflectoren, verlichting etc. alles moet goed zijn.
O ok, nou we gaan er maar voor.
bedankt

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Twitter: Motoron_tw
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door MotoRon » 11 nov 2017 12:11

Ik neem aan dat je vragen daarmee beantwoord zijn en het topic op slot kan. Anders volstaat een PB om hem nog even te openen. Succes
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Gesloten