halo led safety belt (rood) voor op de motorfiets

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
happy
Infopolitie Gast

Re: halo led safety belt (rood) voor op de motorfiets

Bericht door happy » 06 nov 2017 22:56

Samenvatting
In de Nota van toelichting bij de wijziging (Staatsblad 2008, 406) staat (met zoveel woorden) dat fietsers (voor de wijziging) werden bekeurd voor de lichten die niet aan hun fiets waren bevestigd maar op hun kleding of mede op hun kleding op basis van de Regeling Voertuigen (voertuigreglement) waarin staat (stond) bepaald dat verlichtingsarmaturen deugdelijk aan het voertuig moeten zijn bevestigd. Dat die bepaling t.a.v. tweewielige fietsers bij de wijziging is geschrapt.
Na het lezen van https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 8-406.html maak ik op dat het hier fietsers betreft, heb ik iets over het hoofd gelezen of niet zien staan betreffende motorfietsen? is dit staatsblad 208, 406 relevant voor de motorfiets?
Samenvatting
(Ergo: voor andere bestuurders en voertuigen, w.o. motorrijders en moorfietsen, blijft die bepaling onverkort van kracht.)
Ik probeer bovenstaande te begrijpen want nergens zie ik de bovenstaande uitdrukking in de wetgeving staan.. is dit een persoonlijke interpretatie?

Het kan toch niet zo moeilijk zijn :?

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Frans » 06 nov 2017 23:51

happy schreef:
06 nov 2017 22:56
Ik probeer bovenstaande te begrijpen want nergens zie ik de bovenstaande uitdrukking in de wetgeving staan.. is dit een persoonlijke interpretatie?

Het kan toch niet zo moeilijk zijn :?
Je hebt een stuk vakjargon gemist en ik zal je een stukje bijpraten.

Wij zijn van mening dat het wel mag. In een vaktijdschrift staat staat ook dat het wel mag. Een zeer gewaardeerde collega van een ander forum heeft daarop in dat vaktijdschrift geschreven dat hij van mening is dat het niet mag. Het Openbaar Ministerie heeft daarop, in datzelfde vaktijdschrift, weer gereageerd dat zij het niet met hem eens zijn. De conclusie die we dus kunnen trekken is dat het WEL mag , althans, op dit moment, zoals het NU staat met de wetgeving en de mening van het Openbaar Ministerie.

Wil je de mening van het OM lezen, het vakblad heet "Verkeersknooppunt", nummer 196, editie feb/mrt 2016, wellicht dat je nog aan een kopie kunt komen via de website. We mogen hier helaas niet het artikel plaatsen.

;)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

happyapilot
Infopolitie Gast

Bericht door happyapilot » 07 nov 2017 09:21

Frans, harstikke bedankt voor je duidelijke uitleg :thanks:

Wil graag iedereen bedanken voor de genomen moeite.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Frans » 07 nov 2017 09:25

Graag gedaan en zoals gezegd, hou je ogen op die wetgeving.

Rij veilig!

;)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gesloten