Geen apk en geen verzekering

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Joost3131
Infopolitie Gast

Geen apk en geen verzekering

Bericht door Joost3131 » 30 aug 2017 13:07

Hoe kan het dat een auto niet verzekerd is voor een jaar en de auto nog steeds rondrijdt.wordt hier niet op gehandhaafd of moet er eerst een ongeluk gebeuren voordat er echt actie ondernomen wordt. En dan heb ik het niet over een bekeuring want die zal er zeker wel uitgeschreven zijn maar zo een auto moet van de weg in mijn optiek dan.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50
Contacteer:

Re: Geen apk en geen verzekering

Bericht door Frans » 30 aug 2017 14:28

Wat u dus eigenlijk zegt is dat er wel gehandhaafd wordt... maar niet streng genoeg, naar uw bescheiden mening dan?

Ok, dank voor deze mening, ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Ik ken de handhavingsmethoden niet exact. :)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Joost3131
Infopolitie Gast

Bericht door Joost3131 » 30 aug 2017 16:43

Haha ja inderdaad er wordt wel gehandhaafd alleen een jaar lang zonder verzekering rijden is toch wel heel lang. Daarnaast is het een nadeel als je met die persoon een botsing krijgt want je kan bijna fluiten naar je geld voor reparatie.

Joost3131
Infopolitie Gast

Bericht door Joost3131 » 30 aug 2017 16:48

Vindt het heel leuk dat u reageer Frans maar heel eerlijk gezegd zie ik alleen dat u mijn mening niet deelt en dan aangeef dat u het er niet mee eens ben. Niet verwijtend maar een nutteloze reactie naar mijn zienswijze.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 30 aug 2017 17:08

Joost3131 schreef:
30 aug 2017 16:48
Vindt het heel leuk dat u reageer Frans maar heel eerlijk gezegd zie ik alleen dat u mijn mening niet deelt en dan aangeef dat u het er niet mee eens ben. Niet verwijtend maar een nutteloze reactie naar mijn zienswijze.
Tja, maar weet je, ik ben al meer dan 25 jaar beheerder van een site met de naam "Infopolitie: Vraag & Antwoord", ik heb al zoveel berichten zien langskomen en heb al zo ongeveer alles langs zien komen.

Dit was een aardige mening. Er zat verder geen vraag in waar we iets mee kunnen... maar verder wel een mening...

En om nu te zeggen dat ik het er niet mee eens ben is niet waar, ik heb letterlijk gezegd:
k weet niet of ik het daarmee eens ben. Ik ken de handhavingsmethoden niet exact
U zegt dat er een boete is gegeven
En dan heb ik het niet over een bekeuring want die zal er zeker wel uitgeschreven zijn
Maar ik weet niet of die 15 euro was of 1500... ik heb dus geen mening over de handhavingsmethiden... te weinig info... niet meer... niet minder. U vult dingen in die er niet zijn... erg jammer...

Maar kort samengevat, er is nog steeds geen vraag in een onderdeel waar we vragen beantwoorden. Ik neem de moeite om nog te reageren en dan vind je dat nutteloos...

Ok... laten we dan eens wachten tot er iemand van de leden is die wel een nuttige reactie wil geven op je mening....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

KaaDee
Superlid
Superlid
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 30 aug 2017 20:21

Joost3131 schreef:
30 aug 2017 13:07
Hoe kan het dat een auto niet verzekerd is voor een jaar en de auto nog steeds rondrijdt.wordt hier niet op gehandhaafd of moet er eerst een ongeluk gebeuren voordat er echt actie ondernomen wordt. En dan heb ik het niet over een bekeuring want die zal er zeker wel uitgeschreven zijn maar zo een auto moet van de weg in mijn optiek dan.
Hoe dat kan? Verzekeringen controleren is een dingetje van het RDW. Bekijk hiervoor de onderstaande website:
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... licht.aspx

De politie kan er op handhaven, maar wordt gevraagd terughoudend te zijn met het opleggen van boetes, omdat de politie niet altijd beschikt over dezelfde gegevens als de RDW. Een ongeluk zal niets veranderen, behalve dat de bestuurder voor de rest van zijn leven betaald voor de kosten die hier uit voortvloeien.

En over uw mening...
maar zo een auto moet van de weg in mijn optiek dan.
Tsja, die mening deel ik. En waarschijnlijk de meeste mensen hier op dit forum. Maar het is dus niet persé aan de politie.

Overigens, waarover gaat het conflict tussen u en de eigenaar van het betreffende voertuig?
Midden-Nederland

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 30 aug 2017 20:58

Joost3131 schreef:
30 aug 2017 16:43
Haha ja inderdaad er wordt wel gehandhaafd alleen een jaar lang zonder verzekering rijden is toch wel heel lang. Daarnaast is het een nadeel als je met die persoon een botsing krijgt want je kan bijna fluiten naar je geld voor reparatie.
Ja, maar zoals al gezegd, de politie handhaaft niet de verzekeringsplicht.
Een jaar is lang, maar als de bestuurder zich normaal in het verkeer gedraagt en niet in verkeerscontroles terecht komt, is dat niet raar.
Ik rij privé al vanaf 1985.. ben 2x in mn leven gecontroleerd.
Andersom ga ik niet ieder kenteken natrekken dat ik zie.

Wat betreft de schade: dat is nou precies een van de redenen waarvoor het waarborgfonds is uitgevonden.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 31 aug 2017 00:08

KaaDee schreef:
30 aug 2017 20:21
Overigens, waarover gaat het conflict tussen u en de eigenaar van het betreffende voertuig?
Yep, da's wel een vraag...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contacteer:

Bericht door SWAT » 31 aug 2017 01:46

Zoals gezegd de handhaving van de verzekeringsplicht is neergelegd bij de RDW. Die controleert elke (naar ik meen) twee maanden of de in het kenteken register geregistreerde, niet geschorste, kentekenplichtige motorvoertuigen verzekerd zijn. Is dit niet het geval dan krijgt de kentekenhouder een administratieve boete opgelegd. De politie "mag" alleen optreden als het voertuig rijdend wordt aangetroffen in combinatie met andere strafbare feiten.
Dit is een bewuste keuze van het Openbaar Ministerie geweest. Wilt het anders dan klagen bij de minister van justitie.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 31 aug 2017 20:19

Omdat een eventueel conflict geen meerwaarde is en de vraag beantwoord, sluit ik het onderwerp.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Gesloten