Aangehouden voor te hard rijden, geen woord over bon of boete, kan ik nog een acceptgiro ontvangen?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
DSF019
Infopolitie Gast

Aangehouden voor te hard rijden, geen woord over bon of boete, kan ik nog een acceptgiro ontvangen?

Bericht door DSF019 » 14 jul 2017, 22:50

Beste,

Ben een paar uur geleden aangehouden door oom agent voor het feit dat ik 30km te hard reed en wielspin had bij het wegrijden.

Heb een gesprek met agenten gehad waarna ik met een waarschuwing weg ben gekomen. In dit gesprek is geen een keer het woord boete gevallen maar wel potentiële inname van mijn rijbewijs (beginnersrijbewijs)

Zou ik nog steeds een acceptgiro kunnen ontvangen in deze situatie?

rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Aangehouden voor te hard rijden, geen woord over bon of boete, kan ik nog een acceptgiro ontvangen?

Bericht door rai » 15 jul 2017, 00:21

Theoretisch is veel mogelijk, aangezien we er niet bij waren, ligt helemaal aan de inhoud van het gesprek en wat desbetreffende agenten er verder mee gedaan hebben.

Kan ook om diverse factoren gaan dat ze wel besloten hebben u staande te houden voor een stevig gesprek, maar dat het niet voldoende was voor een bekeuring, omdat er bv. geen goede meting of iets dergelijks hebben kunnen doen, in combinatie met het het feit dat u beginnend bestuurder bent en misschien wel met het rijbewijs aan het spelen was.

Kortom, enige harde garantie die u kunt krijgen is de komende tijd de brievenbus in de gaten te houden.

Gesloten