Terugkijktermijn onderwijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Aaanoniemo
Infopolitie Gast

Terugkijktermijn onderwijs

Bericht door Aaanoniemo » 20 jun 2017, 18:23

Ik heb een vraag waarop ik het antwoord niet terug kan vinden op het web.
9 Jaar geleden ben ik aangehouden op een feest met harddrugs. Hiervoor heb ik een transactie betaald en ben mij ervan bewust dat ik hiermee een aantekening heb in mijn dossier.
Nu wil ik overstappen naar een functie in het onderwijs waarbij ik mijn VOG moet overhandigen.
Ik heb verder geen andere veroordelingen op mijn naam staan.
Het onderwijs valt onder het screeningsprofiel waarbij je altijd een VOG moet overhandigen.
Echter wordt het mij niet duidelijk wat de terugkijktermijn is binnen het onderwijs en of ik dan wel mijn VOG krijg.

Alvast hartelijk dank voor de antwoorden.

thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contacteer:

Re: Terugkijktermijn onderwijs

Bericht door thijeleo » 20 jun 2017, 19:00

LJB ten Thije-Boonkkamp
Forummaster

marcootje
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Roepnaam: marco
Geslacht:
Contacteer:

Re: Terugkijktermijn onderwijs

Bericht door marcootje » 21 jun 2017, 07:30

U krijgt een VOG als uit het onderzoek blijkt dat u geen strafbare feiten op uw naam heeft staan. Is er wel sprake van strafbare feiten, dan beoordeelt Justis of deze relevant zijn voor het doel waarvoor de verklaring is aangevraagd. Voor een leraar zijn bijvoorbeeld andere strafbare feiten van belang dan voor de functie van accountant. Zijn de gevonden strafbare feiten relevant voor het doel waarvoor de verklaring is aangevraagd en vallen ze binnen de terugkijktermijn, dan krijgt u geen VOG.
Bij het onderzoek raadpleegt Justis het Justitieel Documentatiesysteem. In dit register staan gegevens over de afwikkeling van strafbare feiten; van veroordelingen tot niet vervolgde zaken en transacties. Daarnaast kan Justis politieregistergegevens bij het onderzoek betrekken en inlichtingen inwinnen bij het Openbaar Ministerie en de reclassering. De gegevens worden in samenhang gewogen en beoordeeld.
Het is niet verkeerd om je boerenverstand te blijven gebruiken

Gesloten