Airsoft geweer

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jarf
Infopolitie Gast

Airsoft geweer

Bericht door Jarf » 13 mei 2017, 01:35

Hallo. Ik had een vraag over het opbergen van een airsoft apparaat.

De situatie Is als volgt.
Ik heb binnenkort mijn nabv pas en dan mag ik dus legaal airsoft apparaten bezitten en gebruiken volgens de regels.

Ik wil graag weten of ik mijn airsoft apparaat(en) in een aluminium wapenkoffer met dubbel slot onder mijn bed mag bewaren. Het is totaal uit zicht voor iwdereen en voor extra veiligheid doe ik er dan ook nog een trekkerslot op. Ongeladen magazijnen en het wapen verdeeld in upper en lower receiver.

Mag dit?

En mag ik dan nog steeds gasten ontvangen die zelf niet beschikken over een nabv pas?

Ik hoor hier erg veel verschillende verhalen over.
Ik zou daarom graag antwoord willen van iemand die het 100% zeker weet.

el chiko
Lid
Lid
Roepnaam: Jos
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Re: Airsoft geweer

Bericht door el chiko » 13 mei 2017, 08:44

Je bent lid, binnenkort, van NABV die heeft een website waar je vragen kunt stellen. die hebben ook iets te melden over de de wetten : http://www.nabv.nl/over-airsoft/wetgeving

Verder op www. wetten.nl staan de drie wetteksten die gaan over wapens in Nederland. zoeken op: RWM = Regeling Wapen en Munitie, WWM = Wet Wapens en Munitie en CWM = Circulaire wapens en Munitie

Als je leest de WWM komt het woord airsoft veel voor, vooral in art 17. Daar staat niet veel over het opslaan van airsoft wapens. In de RWM komt eenmaal het woord opslag voor.

Erg belangrijk is dat het wapen niet heel vlug te pakken is en er mee weg kan komen. Denk aan een dief die je tv minder leuk vindt als de koffer met airsoft. Maar veel staat er niet in de wetgeving. Als je een gewoon wapen hebt heb je meer regels. Die staan dan in de CWM.
Als een schaap over dam, hek kapot

Hameeteman
Lid
Lid
Roepnaam: Roël
Geslacht:
Leeftijd: 29
Contacteer:

Re: Airsoft geweer

Bericht door Hameeteman » 15 mei 2017, 11:13

Hoe en waar kan ik mijn Airsoft apparaten opslaan?

Indien u lid bent van de NABV kunt u uw airsoft apparaten thuis in Nederland opslaan, in een deugdelijke afsluitbare ruimte waardoor uw airsoft apparaten niet direct voor bedreiging en afdreiging geschikt zijn.

kort antwoord: ja dit mag.

veel informatie kan je overigens vinden op de site van de NABV zelf.
verdiep je bijvoorbeeld goed in het vervoer van de replica's van en naar skirms, en het inschrijven voor een skirm bij de organisator en de NABV.

veel speelplezier en wie weet zie ik je op het veld.

Gesloten